$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הקרוסאובר החשמלי הראשון של ניסאן, Ariya

ניסאן בוחרים במרכב דמוי קופה עבור הקרוסאובר החשמלי, עם טווח נסיעה של עד 525 קילומטרים. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים   15.07.20 - 15:12

תגיות: ניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...

ניסאן קשקאי הוא אחד ההישגים הבולטים ביותר של ניסאן בענף הרכב ב-20 השנים האחרונות, אבל מקום של כבוד במדף התארים שמור גם לניסאן ליף שהביאה את בשורת החשמל לרובד העממי. כעת ניסאן מקווים להמשיך את ההצלחה של שניהם עם אבולוציה חשמלית בדמותו של ניסאן Ariya, אח דמוי קופה ידידותי לסביבה המאופיין בעיצוב דינמי ומערכת הנעה מתוחכמת, עוצמה בדרגות שונות ובעל טווח נסיעה מרשים. 

ה-'אריה' הוא שם חדש לגמרי בניסאן. ניצנים שלו הופצו בתערוכת טוקיו שם הציגו היפנים רכב ראווה שקדם לגרסת האב-טיפוס. השוני ביניהם די גדול, אבל ניסאן החליטו בכל זאת לא לוותר על אלמנטים עתידניים ובחרו בלוגו קדמי המורכב מ-20 נורות LED וגריל חסום טרפזי שמתחבר ליחידות התאורה הגרומות בשני הצדדים. מהצד שלו, פרופיל שמתחיל גבוה עם דלתות שקועות פנימה ועד לקו אחורי משתפל המקנה לו מראה ספורטיבי. הזנב מאחד את שני הצדדים עם קורת תאורה דיגיטלית וכנף אחורית קטנה מעל הזגוגית מוסיפה לו נופך דינמי.  

למרות שהוא מקריב כמה סנטימטרים של מרווח ראשים בספסל האחורי בשל הבחירה ב-קופה SUV, הוא ארוך מהקשקאי בכמה סנטימטרים נכבדים, רחב ממנו עם 1.85 מ' וגובהו 1.66 מ'. בסיס גלגלים של 2.78 מ' ממקם אותו מעל רכבי סדאן דוגמת טויוטה קורולה למשל וקצת יותר מפיג'ו 3008 בין היתר.  גם תא המטען שלו צפוי להיות נגיש ושימושי עם 466 ל' בדגם ההנעה הקדמית ו-408 ל' בדגם כפול ההנעה. 

כוח חשמלי

ל-Ariya שתי גרסאות כאמור, הנעה כפולה והנעה קדמית, אולם ביניהם מפרידים פערים בכוח, ביצועים, קיבולת הסוללה וטווח הנסיעה. על פי נתוני ניסאן יפן, בדגם הבסיסי ביותר שלו (65 ק') הוא מחלץ 215 כ"ס, מאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות, המהירות המרבית היא 175 קמ"ש ומסוגל לכסות מרחק נסיעה של כ-358 קילומטרים בין טעינות. מעליו, גם כן בהנעה קדמית, מערכת חשמלית (90 ק') בעלת תפוקה של 242 כ"ס, תאוצה כמעט זהה ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה של עד 450 קילומטרים. מי שיבחר בהנעה כפולה יעפיל ל-335 כ"ס בדגם הבסיסי עם האצה מהמקום ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות ועד טווח מקסימלי של 430 קילומטרים. הדגם החזק ביותר הוא ה-389 כ"ס ולו האצה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות ועד 200 קמ"ש מהירות מרבית. טווח הנסיעה כ-525 קילומטרים. טעינה מתבצעת בעמדה חיצונית תוך חצי שעה לערך ובשקע ביתי בפרק זמן של כמה שעות בודדות.

ניסאן בחרו בעיצוב פנים מינימליסטי, צגים כפולים דיגיטליים, הרבה מערכות בטיחות ודגשים על נוחות, הן מבחינת המושבים והן מבחינת איכות הבולמים של הרכב (שצריך לטפל במשקל של כ-2.2 טון). ברשימת התוספות שלו תצוגה עלית, מערכת הפעלה קולית לחלק נרחב מהבקרות הפנימיות ברכב. לרכב כמעט ואין מתגים פיזיים אבל בקרת האקלים פוצלה מהמערכת הממוחשבת לקומה נפרדת כדי לצמצם הסחות דעת.

אין כרגע מידע אודות מחיר השיווק של Ariya באירופה. ביפן יהיה זמין מאמצע שנת 2021 במחיר של 5 מיליון יין (שער יציג הוא 3.2 שקל), אולם קשה לדעת כיצד יתומחר אצלנו. לישראל הוא יגיע במהלך שנת 2021, כך מסרה ל'עולם הרכב' היבואנית קרסו מוטורס.