$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אאודי נערכת לעתיד: על הכוונת טסלה רודסטר?

סקייספיר היא מכונית רודסטר מעוצבת וטכנולוגית שמספקת הצצה אל שפת העיצוב, מערך המולטימדיה ומערכות ההנעה החשמליות שאנו צפוים לפגוש בעתיד הקרוב

עמית מרצ'לי   19.08.21 - 17:05

תגיות: עולם הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...

אאודי הציגה לעולם באירוע מקוון את הסקייספיר, סנונית ראשונה מתוך ליין דגמי קונספט אשר יתוו את רוח המותג ויצעידו אותו לעבר העתיד החשמלי והאוטונומי תוך מתן דגש מיוחד על הנהג והנוסעים ברכב.

מצבי נהיגה חכמים
לקונספט המהפכני שני מצבי נהיגה היוצרים שתי חוויות נסיעה שונות לחלוטין, במצב אוטונומי GT בסיס הגלגלים מתארך ב- 250 מ״מ הודות למערכת שמניעה את הסרנים הקדמיים ובכך מאריכה את המכונית עד לאורך של 5.19 מטרים, אורך של אאודיA8 לשם השוואה. תצורה זו מקנה יציבות במהירויות גבוהות וחווית נהיגה רגועה ונינוחה. מצב זה גם מכניס לפעולה את הרדארים במכונית המאפשרים לה לנוע לבדה במצב אוטונומי דרגה 4 ולנוסעים ליהנות מסביבה שטוחה ומרווחות הודות להגה ולדוושות שמפנות את מקומן ומוסלקות אל תוך הקונסולה.

מצב ספורט מחדד את תגובות המכונית הודות לבסיס הגלגלים שמתקצר חזרה וירידת המתלים ב-10 מ״מ, כמו כן מצב זה מכניס לפעולה את ההיגוי האחורי שמשפר את אחיזת הכביש והופך המכונית לזריזה יותר בדרכים מפותלות. השליטה המלאה ברכב חוזרת לידיו של הנהג היות וההגה והדוושות חוזרות לפעולה ומאפשרות חוויה ספורטיבית ומרגשת. לדברי מעצבי החברה האתגר היה לאפשר לנוסע לבחור מתי הוא רוצה לנהוג ומתי הוא מעדיף שהמכונית תעשה את זה בעבורו וזאת מבלי להתפשר על מרחב המחייה והיכולות הדינאמיות.

מחלקת העיצוב
מעצבי החברה הרשו לעצמם להפליג על גלי הדמיון עם עיצובה החיצוני של המכונית אשר נוצרה בהשראת דגם מיתולוגי משנות השלושים, הדבר מתבטא בקווים חדים וקימורים שמקנים לרכב מראה יציב וספורטיבי. היות ומדובר במכונית חשמלית הגריל המסורתי הוסב לגריל המואר ביחידות תאורה מסוג לד המשנות את צורתן בהתאם לתנאי הדרך, תצוגת התכלית נמשכת גם לחלקה האחורי של המכונית שם אודי שיבצה מאות יחידות תאורה בצורת ״אודם מרוח״ שמאפשרות ראות מצוינת מכל זווית. ואם זה לא מספיק באודי הלבישו על גלגלי הענק של המכונית חישוקי 23 אינץ׳ מעוצבים ומבריקים להשלמת המראה האקזוטי.

אודי סקייספיר מרשימה מבפנים ממש כמו שהיא מרשימה מבחוץ, בעת הכניסה למכונית הדלתות נפתחות לאחור ומאפשרות גישה נוחה למושבים המיוחדים העשויים מבד מייקרו פייבר. אולי תופתעו לגלות אך בתא הנוסעים לא נעשה שימוש בעור כלל ולמעשה כל התא יוצר רק מחומרים שבנויים לשרוד שנים רבות כחלק מהתפיסה האקולוגית של המותג.

אלמנט הנוחות נמשך גם אל ספי הדלת המצוידים במסך אישי בו ניתן לשלוט על אזורי האקלים ברכב ולהתאימם לכל נוסע. מערך המולטימדיה של אודי מתרכז לקונסולה המרכזית שם מולבש מסך איכותי ועצום מימדים באורך 1.4 מטרים מקצה לקצה המאפשר שליטה על כל מערכות הרכב ועל פונקציות נוספות בהתאם למצב הנהיגה, לדוגמה במצב אוטונומי GT ניתן יהיה לגלוש באינטרנט ואפילו לקיים שיחות וידיאו, מעבר לכך בזכות מערכת סראונד המורכבת מסביב למשענות הראש ופועלת לעמעם רעשים חיצוניים באאודי יאפשרו לצפות בסרטים באיכות אודיו שלא תבייש בית קולנוע בגודל מלא.

ביצועים וטווח נסיעה
היות ומדובר ברכב קונספט באאודי לא חשפו פרטים מדויקים אודות המערך החשמלי שמניע את המכונית וטווחי הנסיעה אך לדברי בכירים בחברה המנוע ממוקם בסרן האחורי והספקו 632 כ״ס, נתון המומנט המרבי עומד על 75.5 קג״מ. המכונית מסוגלת להאיץ מעמידה למאה קמ״ש בתוך 4 שניות בדיוק, כמו כן באאודי דאגו לציין שטווח הנסיעה יתמקם מעל 500 ק״מ.

טסלה רודסטר?
למעשה לא ניתן לחשוב על רכב שמתחרה באאודי מלבד טסלה רודסטר, המשותף לשתיהן הוא שלא ידוע מתי ואם בכלל הן יסתובבו בינינו, לפי שעה באודי לא מתכוונים להעלות את הדגם לייצור סדרתי אך ניתן לצפות לפגוש אלמנטים ומוטיבים שיילקחו מהסקייספיר ויוטמעו בדגמים עתידיים של החברה.