$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי i30 חיה על זמן קצוב?

המכונית הקומפקטית של יונדאי שהמירה מושבעים יפנים לטובת קוריאה עשויה להיפרד מהמותג בשל ירידה בביקושים

ניר בן טובים   31.01.22 - 09:09

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...

דיווחים, שמועות ואולי סתם תאוריות? חלקים מסוימים בכלי התקשורת ה"מחתרתיים" יותר בקוריאה טוענים שיונדאי שוקלת בכובד ראש האם להעמיד יורשת ל-i30 הנוכחית או לנעול את הסדרה סופית ולזרוק את המפתחות אחרי שנת 2023. מדוע? ה-i30, כמו רבות מיריבותיה בקבוצת הקומפקט-סדאן-סטיישן העממית חווה צלילה חדה במכירות בגלל הדהירה הכאוטית לג'יפונים וכלי רכב מחושמלים (ל-i30 אין אופציה היברידית אמיתית).    

לפי הערכות שונות, יונדאי עשויה להציב דגם של משפחת קונא, או קרוסאובר דמוי קופה-SUV במקומה של ה-i30. בשנה הקודמת מסרה יונדאי רק 50 אלף יחידות של ה-i30 ביבשת המערבית, נתונים זהים לחלוטין לשנת 2020 וירידה בשיעור של עשרות אחוזים ביחס לשנת 2019 - לא קרוב אפילו למספרים של שנת 2015 אז הצליחה למסור מעל 90 אלף יחידות ממנה.  עוד פרט מעניין בהקשר זה הוא שכל משפחת ה-i30 על מרכביה השונים, מכרה פחות מכוניות מאחותה הצבעונית מבית קיה, ה-Xסיד.

הסבירות שיונדאי תוותר על ה-i30 באירופה בטווח של שלוש-ארבע-חמש שנים לא נראה מופרך או תלוש לגמרי מהמציאות. ועם זאת, ביונדאי לא ימהרו לבצע קיצוצים משמעותיים בסגל האירופי לפחות עד שהם יקבלו משובים על ירידה דרסטית במכירות ויפיקו את המקסימום מהמלאים. ישנם מקומות מסוימים בהם ה-i30 כבר אינה נמכרת כמו דרום קוריאה, ארה"ב ו-קנדה, אך אלה בין כה היו נקודות התורפה העיקריות שלה לאורך השנים האחרונות.

ליונדאי יש כיום נבחרת עמוקה של ג'יפונים וקרוסאוברים, החל ב-באיון הזעיר, יונדאי וניו, קונא ורק לאחרונה הוכרז כי הטוסון הוא ה-SUV הנמכר בקבוצתו מאירופה, הדיח מהפסגה את פולקסווגן טיגואן - עוד מסמר בארון של ה-i30.  הדגם הבא עשוי להיות רכב מוגבה גחון שיחליף את ה-i30 הקונבציונלי, שכרגע מתואר בקוריאה תחת הקוד SX2 ויקבל השראה מקיה X-סיד ואף תועד בצילומי ריגול תחת מעטה הסוואה חלקי. כאמור, חזון למועד אך אין ספק שלשם צועדת היצרנית הקוריאנית.

בישראל, אם טרם עודכנתם, חדלה היבואנית כלמוביל בשיווק ה-i30 בסוף שנת 2019 אחרי עשור, בו נמכרו בארץ מעל 40 אלף עותקים שלה, מאותן סיבות אסטרטגיות. השורדים היחידים למשפחת ה-I הם ה-i20 על גווניה וה-i10. דגם ה-i800 המסחרי הוחלף כידוע ביונדאי סטאריה, שעתיד גם הוא להגיע לארץ במהלך 2022.