$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ציון 5 כוכבים לאקספנג G6 ו-BYD SEAL U

הצלחה גדולה לשתי המכוניות שמתמודדות על אותו פלח שוק

בועז קורפל
בועז קורפל  12.09.24 - 11:21

תגיות: מבחני ריסוק

כאשר הלכנו לישון אמש, טרם ניתן ציון במבחני הריסוק והבטיחות יורו NCAP לשתיים מהמכוניות שמתמודדות על אותו פלח שוק עם טכנולוגיה עשירה, אבזור גבוה ומחירים אגרסיביים והכוונה היא לאקספנג G6 ול-BYD SEAL U. 

בעוד שהמכונית הראשונה הפכה כאן ללהיט מכירות תוך חודשים ספורים מאז הגעתה לכאן וחצתה בקלילות את נתון אלף מסירות ללקוחות שיכולים לבחור באחת משלוש רמות גימור, הרי שהמכונית השנייה עושה את דרכה לאולמות התצוגה ממש בשעות אלה והיא תציע תחרות קשה עם שתי רמות גימור ומחיר שלא ניתן להתעלם ממנו לכל מי שמחפש מכונית בנתונים הללו.

5 כוכבים אירופאים
שתי המכוניות הנ"ל נשלחו למבחני הריסוק והבטיחות אתמול (מבחן מעודכן ל-BYD) והתוצאות של שתיהן לא מפתיעות כי הציון 5 כוכבים מתנוסס ליד השם של כל אחת. אבל אם כבר מדובר בשוויון בציון, זה לא אומר שהן קיבלו ציונים זהים בפרמטרים השונים אלא רק בשורה התחתונה. אנחנו כאן בכדי לספר לכם מה מסתתר מאחורי הציון המלא של כל אחת: 

בתחום הגנה על נוסעים מבוגרים ברכב, אקספנג G6 מקבלת ציון יפה של 88 (מתוך 100) ואילו יריבתה Seal U זוכה לציון של 90 ולמרות שמדובר בפער של 2 אחוזים, זה מכניס את BYD למועדון ה-90 והיא גוברת כאן על יריבתה הטכנולוגית. ומה באשר להגנה על הילדים ברכב? כאן אקספנג מגיעה לציון טוב של 85 ואילו היריבה לבית BYD מקבלת ציון 86 עם יתרון זעיר על היריבה. 

תחום הבטיחות והגנה על הולכי רגל זוכה גם הוא לציונים גבוהים אצל שתי המתמודדות ובמקרה של אקספנג G6 הציון הוא 81 בעוד שהולכי רגל שפוגשים את ה-Seal U מוגנים בציון של 83 שגם הוא עדיף על אקספנג. הנושא האחרון הוא מערכות העזר לסיוע בבטיחות וכאן אקספנג G6 מקבלת ציון 75 ואילו היריבה זוכה לציון 77, שוב מדובר ביתרון קטן לענק הסיני מבין השתיים. 

ניצחון דחוק בנקודות ל-BYD
אקספנג G6 נולדה בשנת 2024 ואילו הקרוסאובר של BYD כבר בן שנה ולכן הוא נשלח למבחן נוסף אחרי שעבר עדכונים כפי שמופיע במבחן ובסרטון הוידאו המצורף.

השתיים מציעות אבזור בטיחותי משוכלל ומודרני וחלק מהציון ניתן גם על אמצעים מכאניים לרבות כריות אוויר, עמידות בריסוק קדמי וצידי ושתיהן עברו את הרף הדרוש בכדי לזכות ב-5 כוכבים של מכון הבטיחות האירופאי וזה בעצם מה שחשוב כאן. הנהגים בשתי המכוניות יכולים לחוש בוודאות כי הם נוסעים במכונית בטוחה על כל המשתמע מכך. אלא שבמחלקת גאוות היחידה של תחום הבטיחות ב-BYD הלכו לישון בלילה האחרון עם חיוך קל לאור הנקודות הקטנות שהם זכו בציונים מעל למתחרה הכוכבת החדשה שעושה שמח בשכונה.

ואנחנו אומרים שגם אם כל המערכות הללו טובות ויעילות, האחריות והעירנות של הנהגים נמצאים בראש הרשימה ואת זה שום מכון בעולם לא בודק, כדאי לדעת שהמערכות קיימות וגם יעילות אבל חובה עלינו לעשות הכול בכדי לא להפעיל אותן. 

בסבב הנוכחי גם אאודי Q6 אי-טרון החדש זכה בציון המרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 91% בהגנה על מבוגרים, 92% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל ו-80% על תפקוד מערכות הבטיחות.

פורד אקספלורר EV המבוסס על פולקסווגן ID.4 קיבל גם הוא את הציון המרבי עם ציוני משנה של 89% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על משתמשי דרך פגיעים ו-72% בסעיף מערכות הבטיחות.

מהצד השני של האוקיינוס, סובארו אימפרזה המשפחתית וסובארו קרוסטרק זכו בחמישה כוכבים, עם ציוני ביניים כמעט וזהים של 83% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 85% בהגנה על משתמשי דרך (84% באימפרזה) ו-72% בסעיף מערכות הבטיחות.

המאכזבים
במסגרת אותו סבב מבחני ריסוק נבחנו גם רנו קפצ'ור המחודש ורנו סימביוז שהסתפקו רק ב-4 כוכבים, עם ציוני משנה של 76% בהגנה על מבוגרים (73% בסימביוז), 80% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על משתמשי דרך ו-69% על תפקוד מערכות הבטיחות.

המאכזב הגדול של סבב מבחני הריסוק היה ג'יפ אוונג'ר, הג'יפון הקטן שאף זכה בתואר מכונית השנה באירופה 2023 קיבל ציון של 3 כוכבים בלבד. ציון הנחשב נמוך מאוד בעידן הנוכחי שעד לאחרונה היינו רגילים למצוא בדגמי לואו-קוסט ולא אצל מותגים מכובדים כ-Jeep. ציוני המשנה עומדים על 79% בהגנה על מבוגרים, 70% בהגנה על ילדים, 59% בהגנה על משתמשי הדרך ו-53% בלבד על תפקוד מערכות הבטיחות.