הבשורה הגדולה ביותר ב-GSX-R1000R החדש של סוזוקי, הוא שהחברה סגרה פער בן יותר מעשור והצליחה לייצר אופנוע ספורט שעומד בחזית הטכנולוגיה של אופנועי הספורט המודרני – גם במנוע שמפיק יותר מ-200 כ"ס ועם זאת גמיש ושימושי, גם בשלדה ומכלוליה שמאפשרים רכיבת מסלול מהירה גם לרוכבים חובבים ברמות כאלו ואחרות, וגם באלקטרוניקה ובבקרות – שיישרו לחלוטין קו עם המקובל בסגמנט, וזה לא ברור מאליו.
אבל מעל לכל – בסוזוקי הצליחו לשמר את הסאונד המיוחד, את החספוס העדין ואת מכלול התחושות שמזוהים עם משפחת הג'יקסר כבר יותר מ-30 שנה, ולייצר מכונה שהיא לא רק מהירה, טכנולוגית ואיכותית, אלא גם בעלת הד.נ.א הברור של המשפחה ונושאצ בגאון את שילוב האותיות האייקוני GSX-R.
אז סוזוקי חוזרת למשחק, והיא עושה את זה בדרך המוכרת והידועה שלה, כולל צביעה הלקוחה מקבוצת המרוצים שלה ב-MotoGP. את חוויית הרכיבה הזו לא נשכח הרבה זמן, שכן היא נצרבה חזק בתודעה. חתיכת מכונת ספורט משובחת, שעכשיו יש גם איפה לרכוב עליה.
· יתרונות: עיצוב, מנוע גמיש, אופי מנוע, התנהגות ומתלים, בלמים, אלקטרוניקה, זה ג'יקסר!
· חסרונות: אין מסך TFT
· שורה תחתונה: בסוזוקי סגרו פער בן עשור ושחררו ג'יקסר 1000 מלהיב ואיכותי ששומר על הד.נ.א המיוחד של משפחת הג'יקסרים
· מחיר: 134,956 ש"ח ל-GSX-R1000 ו-157,956 ש"ח ל-GSX-R1000R
· מתחרים: ימאהה YZF-R1, הונדה CBR1000RR, קוואסאקי ZX-10R, דוקאטי פניגאלה V4, ב.מ.וו S1000RR, אפריליה RSV4R
מנוע: 4 צילינדרים, 999 סמ"ק, 202 כ"ס, 12 קג"מ, הזרקת דלק עם מצערות חשמליות, 3 מצבי ניהול מנוע, בקרת אחיזה
ממדים: אורך 2,075 מ"מ, בסיס גלגלים 1,420 מ"מ, גובה מושב 825 מ"מ, משקל 203 ק"ג, מיכל דלק 16 ל'
אלקטרוניקה: מצערות חשמליות עם 3 מצבי ניהול מנוע, בקרת אחיזה 10 מצבים, ABS להטיה, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, בקרת זינוק, חיישן אינרציה 6 צירים, פנסי LED, לוח שעונים LCD