$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ב.מ.וו R 1300 GS: רק הגיע לישראל וכבר השיווק נעצר

היצרנית עוצרת את הייצור של ספינת הדגל עקב בעיות שהתגלו בממסר המתנע החשמלי שעלול לגרום לשריפה

אביעד אברהמי, פול גז   29.01.24 - 11:34

תגיות: ב מ וודו גלגלי

Getting your Trinity Audio player ready...

אתר Fullgaz מדווח כי לפני כחודש החלה המכירה המוקדמת של ב.מ.וו R 1300 GS החדש אך כעת נאלצת היצרנית לעצור את הייצור והמכירה בעולם עקב גילוי תקלה בממסר ההתנעה (Starter Relay) שעלול לגרום להצתה ושריפת האופנוע. הדיווחים על התקלה המסוכנת הגיעו לאחר מספר מקרים בהם התקיימה שריפה מהמנוע שיכולה להתרחש במצב של מנוע כבוי ואף בנסיעה. כך למשל התקבל דיווח על התנעה מרובה ולא רצונית שהובילה לכדי התחממות ושריפה, כאשר המקרה התרחש גם בעת מבחן של מגזין "1000PS" ורק ניתוק המצבר מנע את השבתת האופנוע.

ב-BMW מציינים כי יתכן והתקלה נובעת עקב ציפוי הפלסטיק של ממסר ההתנעה הגורם להיווצרות לחות בתוך הממסר, מה שגורם בסופו של דבר להפעלתו. הממסר סוגר מעגל פיקוד בזרם נמוך כדי להפעיל את מעגל ההפעלה בזרם גבוה (המתנע עצמו) - לחיצה על כפתור ההתנעה מפעיל את הממסר שמצידו מפעיל את המתנע החשמלי. תופעה מסוכנת זו אותרה על-ידי ב.מ.וו ב-854 אופנועים בגרמניה ו-85 באוסטריה, שזומנו כבר לקריאת שירות.

בב.מ.וו תולים את האשמה בכשל בציפוי הפלסטיק של ממסר ההתנעה (Starter Relay) אשר יוצר לחות בתוך הממסר וגורם לו לפעול. נסביר שהממסר הוא רכיב חשמלי אשר סוגר מעגל פיקוד בזרם נמוך כדי להפעיל את מעגל ההפעלה בזרם הגבוה (המתנע החשמלי עצמו) – כלומר בלחיצה על כפתור ההתנעה מפעילים את הממסר, והממסר הוא זה שמפעיל את המתנע החשמלי. התופעה כבר גרמה לב.מ.וו לאתר 854 אופנועים בגרמניה ועוד 85 אופנועים באוסטריה ולטפל בהם במסגרת של קריאת שירות. בב.מ.וו מציינים כי כל אופנוע שיצא משערי המפעל אחרי ה-16 בינואר קיבל ממסר ההתנעה תקין.