קאן אם כידוע היא חברה קנדית המייצרת טרקטורונים, צל"צ דו מושביים או כאלה עם ארבעה מושבים, טרקטורוני עבודה וגם אופנועים תלת-גלגליים, אך לא כאלו "עירוניים" או ל"מנהלים", אלא כלים בעלי אופי "פנאי" שנועדו לספק חווית רכיבה, כזו המשלבת בין אופנוע לבין בטיחות ויציבות של מכונית, פתוחה כמובן ואף הספקנו להתרשם מהם בהשקה האירופאית. על העיצוב של דגמי הרייקר והספיידר אין מה להרחיב, ואין ספק שהתצורה הייחודית המשלבת בין המאפיינים של מכונית לאופנוע מושכים מבטים. כעת, יבואנית קאן בישראל, עופר אבניר, החלה בשיווק דגמים אלו המיועדים לבעלי רישיון A, כאשר המחיר מתחיל ב-110 אלף שקל ומרקיע עד ל-300 אלף שקל.
קאן אם רייקר
מנוע ומידות
לרייקר מנוע רוטקס 3 צילינדרים בנפח 900 סמ"ק ובהספק של 82 כ"ס. המנוע משודך לתיבה רציפה, כולל הילוך אחורי. ישנו בורר מצבים בין "חיסכון" ל"ספורט", צריכת הדלק המשולבת עומד על 16.4 ק"מ לליטר ונפח מכל הדלק עומד על 20 ליטר. אורכו 235.2 ס"מ, רוחבו 152.2 ס"מ, גובהו 106 ס"מ, בסיס הגלגלים עומד על 170.9 ס"מ, משקלו 280 ק"ג וגובה המושב עומד על 59.7 ס"מ.
רמות גימור
הרייקר יוצע בשלוש גרסאות אבזור. לגרסת הכניסה "רייקר" תאורת לד, מסך מחוונים בגודל "4.5 וחיבור לאפל קארפליי, מערכת UFit להתאמת מדרכי הרגליים, דוושת הבלם וההגה, על מנת להגיע לתנוחת רכיבה אופטימלית, ישנו גם מושב כפול (לרוכב ומורכב), וחישוקי "16 עטופים צמיגי 145/60 מלפנים ו-205/45 מאחור (MC), המחוברים למערך מתלים תוצרת SACHS ובתחום הבטיחות ישנן מערכות TCS בקרת אחיזה, ABS ומערכת למניעת התדרדרות לאחור.
לגרסת הביניים "ספורט" (גובה 107.3 ס"מ, משקל 291 ק"ג, גובה מושב 62.9 ס"מ) ישנו בנוסף מערך מתלים תוצרת KYB עם כיוונון עומס קדמי וארבע דרגות שיכוך לבולם האחורי, בקרת שיוט, תוספת תושבת ייעודית להוספת תאי מטען מאחור וחישוקי "16 עם צמיגי XPS.
ל"ראלי" הבכירה (גובה 109 ס"מ, משקל 303 ק"ג, גובה מושב 67.6 ס"מ) מצבי נהיגה "רגיל" ו"ראלי" המאפשר פניית בהחלקה (דריפט) עם הגה ספורטיבי יותר, מדרסים משופרים, מהלך מתלה ארוך יותר, פילטר אוויר נוסף חיצוני, מערכת פליטה "אקרפוביץ'", וכמובן, העיצוב החיצוני תואם עם מגן סבכה, מגן גחון, מגני בוץ, מגני ידיים וחישוקי ראלי "16 מלפנים (צמיגי 145/60) ו-"15 מאחור (צמיג 205/55).
קאן אם רייקר – מחירון:
קאן אם רייקר יעלה 109,950 שקל
קאן אם רייקר "ספורט" יעלה 124,950 שקל
קאן אם רייקר "ראלי" יעלה 139,950 שקל
קאן אם רייקר "ראלי"
קאן אם ספיידר
מנוע ומידות
הספיידר הוא אחיו הגדול של הרייקר ולו מנוע גדול יותר, בנפח 1,330 סמ"ק, 3 צילינדרים, המספק 115 כ"ס המשודך לתיבה חצי אוטומטית עם 6 הילוכים (כולל הילוך אחורי) ובורר מצבים בין "חיסכון" ל"ספורט" וכן גם מערכת DPS – היגוי דינאמי המתאימה את רמת הסיוע בהיגוי בהתאם למהירות. נפח מכל הדלק עומד על 27 ליטר, אורכו 264.2 ס"מ, רוחבו 149.7 ס"מ, גובהו 109.9 ס"מ, בסיס הגלגלים עומד על 170.9 ס"מ, משקלו 408 ק"ג וגובה המושב 67.5 ס"מ.
רמות גימור
לספיידר ארבע רמות גימור. לגרסת הכניסה F3-S מסך מגע מסך בגודל "10.25 עם קישורית אפל קארפליי, מערכת UFit להתאמת מדרכי הרגליים, דוושת הבלם וההגה, על מנת להגיע לתנוחת רכיבה אופטימלית, מערך מתלים תוצרת SACHS, חישוקי "15 עם צמיגי 165/55 מלפנים ו-225/50 מאחור ונפח אחסון של 24.4 ליטר
קאן אם ספיידר F3-S
ה-F3 Limited (אורך 282.2 ס"מ, גובה 124.1 ס"מ, משקל 448 ק"ג) מוסיפה מתלה אוויר אחורי, משקף קדמי, חימום ידיות, משענת גב ומדרכי רגליים למורכב, תאורת לד, מערכת שמע עם 6 רמקולים ונפח האחסון משתדרג ל-139.5 ליטר.
גרסת ה-RT Limited (אורך 283.3 ס"מ, רוחב 155.4 ס"מ, גובה 146.4 ס"מ, משקל 464 ק"ג, גובה מושב 75.5 ס"מ, מכל דלק 26.5 ליטר) מציעה חוויה שונה במעט, כשהעיצוב החיצוני מגיע בגימורים מושחרים או פלטינה, עם משקף קדמי מתכוונן, מדרכי תיור, בלם חניה חשמלי תא מטען קדמי מרופד ומואר ונפח אחסון כולל של 177 ליטר.
קאן אם ספיידר RT Limited
גרסת הספיידר הבכירה ביותר היא ה-RT Sea to Sky (משקל 464 ק"ג, צריכת דלק 15.8 ק"מ לליטר) ובהתאם היא מציעה מושבים משודרגים, עם תמיכת גב גם לרוכב, מושבים מחוממים, משקפי רוח צידיים לטובת הגנה על המורכב/ת בנסיעות מהירות הניתנים להורדה חשמלית, חיבור USB בתא הכפפות וחישוקי "16.
קאן אם ספיידר – מחירון:
קאן אם ספיידר F3-S יעלה 199,950 שקל
קאן אם ספיידר F3 Limited יעלה 249,950 שקל
קאן אם ספיידר RT Limited יעלה 267,950 שקל
קאן אם ספיידר RT Sea to Sky יעלה 299,950 שקל