ב.מ.וו פרסמה מקבץ של פרטים ותמונות "תחת הסוואה" של ה-m8 קופה החדשה, גרסת הספורט-עלית של סדרת הדגל ביצרן הבווארי שתנסה לשלב פאר וביצועים חסרי פשרות. מכונית זו, המבוססת על שכבות טכנולוגיות מתוך מכלוליה של ה-M5, נמצאת במסגרת ניסויים אחרונים בימים אלו על מסלול המירוצים באסטוריל, פורטוגל לקראת השקתה הרשמית במחצית הראשונה של השנה הבאה. בישראל היא תנחת ברבעון השלישי של שנת 2019, כך מסרה היבואנית המקומית דלק מוטורס.
נתחיל עם המנה העיקרית: בחרטום של ה-M8 קופה שוכנת תחנת כוח בנפח 4.4 ל' טווין-טורבו בעלת הספק מרבי שיורה לכביש איפשהו צפונה מ-600 כ"ס. ב.מ.וו מסרבים לגלות את הנתונים הרשמיים בשלב זה, אבל נהג המבחן של חטיבת M, יורג ווידינגר הסגיר לכמה עיתונאים מובחרים שנכחו במבחני דגם האב-טיפוס בפורטוגל כי התפוקה קרובה ל-620 כ"ס, כלומר מסתמן שזו אותה יחידת הנעה המשרתת את M5 עם חבילת הביצועים המורחבת ותיבת 8 מהירויות אוטומטית. מערכת ההנעה היא כפולה (איקס-דרייב) אולם ניתן בלחיצת כפתור להעביר את כל הכוח לסרן האחורי.
הדמיון ל-M5 לא מבוטל, אומר נהג המבחן הגרמני, אבל ה-8 מתנהגת חד ממנה, ומרכז הכובד שלה נמוך יותר הוא מוסיף. "בסיס הגלגלים שלה קצר יותר, השלדה קשיחה יותר וכיילנו את המכונית שתהיה ספורטיבית יותר (בהשוואה לאחותה הסאלונית)". עוד מסרים שיוצאים מאסטוריל מדברים על זמני שיא שקבעה M8 על הנורדשלייפה. "היא כבר מהירה יותר מכל דבר שיצא מהחטיבה, כולל ה-GTS של סדרה 4", שרשמה זמן של 7 דקות ו-28 שניות בשנת 2015.
יש כבר מטרות
שאר המכלולים הם קולקציה משופרת של בלמים חזקים (קרמיים-קרבון כאופציה), ומערכת נהיגה עם 4-5 מצבי כיול שיונים של המחשב. תא הנוסעים צפוי לעבור כפי שהוא מסדרה 8 הרגילה עם תוספות של מושבי ספורט וקיט "דינמי" לתגבור האווירה המובדלת בינה לבין שאר בנות הבית.
ב.מ.וו מסמנים את מרצדס AMG GT על הכוונת, את אסטון מרטין וואנטג', בנטלי GT ואולי גם את פורשה 911, לדברם. המחיר בכל אופן צפוי לעמוד על כ-130 אלף יורו לפני תוספות באירופה.
לצד גרסת ה-GTE התחרותית