$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חתול חשמלי: החל שיווק יגואר I PACE בישראל

חברת המזרח משיקה בישראל את יגואר I PACE עם טווח נסיעה מרשים בין טעינות וביצועים חורכי אספלט, בשקט

ניר בן טובים   14.11.18 - 12:59

תגיות: יגואר

Getting your Trinity Audio player ready...

עם תשתית חלקית או בלעדיה, המהפכה החשמלית בסגמנט הפרמיום בישראל מעלה הילוך. חברת המזרח, יבואנית דגמי יגואר הציגה היום (רביעי) במסגרת מסיבת עתונאים שנערכה בהרצליה את הסנונית הראשונה בארסנל הכלים האקולוגי של מותג היוקרה הבריטי - יגואר I PACE החדשה. כמו ה-F פייס ו-E פייס, הרכב החשמלי של יגואר נגזר מקבוצת הקרוסאוברים הקלאסיים אך בניגוד אליהם אינו חמוש במנוע בערה אלא מצויד רק במערכות חשמליות מלאות, המספקות לו ביצועים ברמה גבוהה מאוד.  

ה-I PACE, שהוצג רשמית בעולם בחודש מרץ האחרון (קדם לו רכב ראווה ב-2016) מותאם לחמישה נוסעים ובמידותיו קרוב מאוד לאחיו הגדול מקבוצת רכבי הכביש-שטח; אורכו עומד על 4.68 מ', רוחבו 1.90 מ', גובהו 1.56 מ' ובסיס הגלגלים 3 מ'. תא הנוסעים מאמץ גישה דומה לזו שתמצאו בוולאר תוך הטמעה של צגים דיגיטליים כפולים - במרכז הקונסולה ומול הנהג, כולל אפשרויות רבות להתאמה אישית באמצעות מערכת שנקראת Touch Pro Duo. בסיס המערכת מתופעל חלקית על ידי חוגות, כך שלפחות חלק מהפקדים הם פיזיים ולא מסיחי דעת יתר על המידה. 

הנדסת האנוש ביגואר החשמלי רחוקה מלהיות קונבציונלית, ולכן היא מחייבת מעט הסתגלות בהעדרו של בורר הילוכים קלאסי שאת מקומו ממלאים מתגים. ה-I PACE גם לא גובה מחיר כבד מהשימושיות בזכות תכנון חכם של הרצפה וקווי המרכב הנקיים; יש לו סוללה אחת בלבד (מצבר) ליתיום איון 90 קווט' מושתלת מתחת לרצפה, כך שנפח תא המטען עומד על 656 ל' ועד 1,450 ל' בקיפול המושבים מאחור (ועוד 27 ל' בחזית המרכב). הסוללה של המכונית מחוברת לצמד מנועים חשמליים - כל אחד מוצמד לסרן מנוגד ומעשית מקנים לו הנעה כפולה. ההספק המרבי משני המנועים עומד על 400 כ"ס ויותר מ-71 קג"מ מאפס סל"ד כמובן. הוא מאיץ מהמקום ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות ועד 200 קמ"ש מרביים. לפי נתוני ה-WLTP (תוצאות מבחני נהיגה בתנאים מציאותיים) טווח הנסיעה המרבי על הסוללה הוא 470 ק"מ בין טעינות. טעינה משקע ביתי ל-80% אורכת בערך 10 שעות, בעוד טעינה מרשת חיצונית מוערכת ב-45 דקות.

ערימת הטכנולוגיה הזו אולי נשמעת כמו מתכון לצינור פלדה שמתגלגל על הכביש בחוסר אונים, אבל ביגואר השתמשו בתרכובות אלומיניום רבות כדי לשלוט על משקלו הסופי של הרכב שעומד על 2.2 טון בלבד. הם מבטיחים לכל הספקנים שחוששים מאיבוד הקשר בין הנהג למכונית כי ה-I PACE יעניק לאוחז בהגה חווית נהיגה ספורטיבית, אמתית כמו שיגואר יודעים לעשות, וזאת בזכות חלוקת משקל אידאלית של 50/50. מהנדסי יגואר אף וויסתו את מערכת ההנעה כך שרוב הזמן העוצמה מוזנת לגלגלים מאחור, כלומר הנעה אחורית שמוסבת להנעה כפולה רק בשעת הצורך (בהתאם לאחיזת הגלגלים).

חברת המזרח תשווק את ה-I PACE בישראל בשתי רמות גימור - SE ו-HSE. כל הדגמים מגיעים עם מכלול של בקרות בטיחות חכמות, מושבי עור חשמליים, מערכת שמע של 'מרידיאן' עם 11 או 15 רמקולים, שש כניסות USB, מערכת מדיה עם תאימות לטלפונים החכמים, בקרת אקלים דו-אזורית,  תאורת LED או LED  מטריקס בגרסה הבכירה, חישוקי 20 אינטש, תא מטען עם פתיחה חשמלית ועוד. המחיר הרשמי בישראל עומד על 454 אלף שקלים. מסירות ראשונות של I PACE בישראל מתוכננות לרבעון הראשון של שנת 2019.