$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סובארו קרוסטרק היברידית היסטורית של סובארו

המכונית תוצג בקרוב בתערוכת לוס אנג'לס, האם יש לה את הקלפים הנכונים?

בועז קורפל
בועז קורפל   21.11.18 - 08:27

תגיות: סובארו

Getting your Trinity Audio player ready...
בסובארו לא משחקים ולא מהמרים. יצרנית המכוניות היפית הולכת תמיד על בטוח וזה ממש בסדר מבחינתה אם היא לא נחשבת לפורצת דרך בעולם הרכב. בסובארו מעדיפים ללכת קדימה בצעדים קטנים ובטוחים ובמיוחד לתת לאחרים להתפרע ולרוץ קדימה. בטויוטה הגדולה מדברים על הטכנולוגיה הבאה אחרי ההיברידית והחשמלי אבל בסובארו הגיעו לזה רק עכשיו, מה בוער? תערוכת לוס אנג'לס 2018 נבחרה להיות הבמה שבה תוצג באירוע היסטורי הסובארו ההיברידית הסדרתית הראשונה וקוראים לה קרוסטרק או בשמה המלא והרשמי CROSSTREK HYBRID. 
 
מדובר במכונית שהיא הסנונית הראשונה של סובארו בתחום ההיברידי, ויש עוד המון דגמים וגרסאות שנמצאים בקנה וגם אותם נזכה לראות בשנים הבאות, אלא שבסובארו (כדרכם) הלכו על בטוח והקרוסטרק נבחרה להיות הראשונה כי יש לה את כל המאפיינים שיעזרו לה להיקלט בעולם בדרך קלה הרבה יותר, מדובר בעצם בסובארו XV המוכרת שקיבלה את החיזוק החשמלי וטווח הנסיעה המשותף התיאורטי בבנזין וחשמל יחדיו מגיע לדברי היצרן ל-480 מייל שהם 768 קילומטרים וזהו נתון מרשים בפני עצמו. המכונית תכיל את טכנולוגיית סטארדרייב (StarDrive) שהיא למעשה הטכנולוגיה ההיברידית של החברה המשלבת במקרה הזה מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר עם שני מנועים חשמליים וגם מערכת הנעה סימטרית כפולה עם תיבת הילוכים רציפה CVT בטכנולוגיה חדשה יותר שנקראת Lineartronic. 
 
אחד המנועים החשמליים החדשים ברכב משמש כמתנע למנוע הבנזין ורגע לאחר מכן הוא הופך לגנרטור שטוען בחשמל את הסוללות של המערך ההיברידי. המנוע השני הוא זה שמשתתף במאמץ ההיברידי כולו של הרכב לנסיעה על חשמל או משולב בנזין/חשמל והוא זה שמשתתף במשימת טעינת הסוללות בעת בלימה או הרפייה מדוושת התאו=D7ה. המכונית מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן קצר יותר בשנייה שלמה מאשר דגם הבנזין הרגיל. טווח הנסיעה שלה על חשמל בלבד הוא כ-30 ק"מ בקירוב. חידוש נוסף במכונית הוא מערכת הבלמים שמחלקת את הכוח בין הבלמים הרגילים לבין הבלימה הרגרנטיבית שמיעדת לטעון את הסוללות בנסיעה. המכונית בנויה על הפלטפורמה הגלובאלית העולמית החדישה של סובארו ויש בה את מערכות הבטיחות המוכרות ובהן מערכת איי סייט. המכונית כוללת שני מצבי נסיעה: הראשון הוא מצב "נסיעה חכמה" המפעיל את המערכות ההיברידיות לנסיעה עירונית/בינעירונית נעימה וחסכונית ואילו המצב השני הוא מצב ספורט לאלה שמבקשים לקבל קצת יותר ריגוש מההתנהלות בכביש. 
 
אין חדש, בקבינה
העיצוב הפנימי והחיצוני איננו שונה במידה קיצונית מהמכונית המוכרת כיום אם כי בהתאם לרוח הידידותיות לסביבה, הקרוסטרק הייבריד תקבל צבע תכלת מבריק חדש (לגונה כחולה) וגם בתוך תא הנוסעים יהיו שינויי עיצוב שיעידו כי מדובר בגרסה ההיברידית ולא הרגילה. מידותיה של המכונית נותרו ללא שינוי והסוללות החדשות הורכבו בתחתית תא המטען בזנב הרכב. המכונית תוצג כאמור בתערוכת לוס אנג'לס בעוד שבועיים אך היא תשווק בארה"ב כמודל 2019 באביב ואנו מעריכים שהיא תגיע גם לישראל במהלך השנה הבאה.