$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בת 55 ולא מביטה לאחור: פורשה 911 החדשה יוצאת לדרך

הגלגול השמיני של מכונית הספורט המיתולוגית פורשה 911 נחשף בלוס אנגל'ס עם עיצוב מעודכן, יותר כוח בקנה וחידושים טכנולוגיים

ניר בן טובים   28.11.18 - 10:34

תגיות: פורשה

Getting your Trinity Audio player ready...

"יש פורשה 911 חדשה אבל אתם לא תבחינו בזה". את המשפט הזה לא אמרו אף פעם בפורשה ודי בטוח שהם לא אוהבים לשמוע אותו בפורומים סגורים. לא. על האמירה הזו חתום ג'רמי קלארקסון ("טופ-גיר" לשעבר ו-"גרנד-טור" בימינו) והוא בין עתונאי הרכב היחידים שמסתובבים על פני כדור הארץ שגם יכולים להרשות לעצמם להתייחס לאחת המכוניות המשפיעות בהסטוריה בצורה כזו ולצאת מזה בשלום. אבל בואו נהיה ישרים ונתן לו עוד קצת קרדיט: אם לא היו אומרים לנו שזו ה-911 החדשה היינו מתקשים לזהות אותה בכוחות עצמנו. אבל כן, הוצגה 911 חדשה בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס והיא תהיה זמינה בתחילת 2019.

ה-911 היא לא רק מכונית הספורט הנמכרת ביותר בעולם ב-55 שנותיה, היא גם נמנית על המתקדמות ביותר מסוגה, בין אם בזכות פיתוח הנעת הטורבו או ההנעה הכפולה שלה. הדגם החדש, השמיני במספר שנקרא בספרי פורשה העולמית 992 מציג שורה של חידושים שהושתלו בין קפליה שאת רובם קשה לראות בעין, או בתא הנוסעים אבל כראוי לשמרנות הלוגית של פורשה - הכול נעשה במידה הנכונה; הנוסח המקורי נותר קרוב למקור ורק נתון לשינויים מינורים על הפלטפורמה של הצללית הקלאסית, וזאת תוך החלפת פגושים, פנסים וחישוקים חדשים (20-21 אינץ', תלוי בגרסה). קורת התאורה המאוחדת בזנב תהיה מעכשיו תקנית בכל דגמי ה-911 ומיישרת קו עם רכבי המותג החדשים והבאים בתור.  

הדגם שהוצג בארה"ב הוא ה-911 קאררה4 ובסך הכול, לפחות בכל הנוגע למידות ומרווח מחיה, אין פה שינויים משמעותיים מלבד הגדלה של מפשקי הסרנים והגדלה קטנה של הרצפה בחזית. חלל הפנים של ה-911 החדשה פותח בהשראת דגמי שנות ה-70, והוא מאחד בתוכו תרכובות שמזכירות את דיפוני העבר לצד חומרים של ההווה; שלד המערכת כולל צג ראשי חדש ומורחב בגודל של יותר מ-10 אינץ' ואת הפקודות החשובות ניתן לבצע דרך 5 מתגים מרוכזים. זאת ועוד, פתחי המיזוג ירדו קומה, לוח המחוונים נלקח מ-פנמרה, ותהיינה כרגיל הרבה מאוד אופציות בתשלום. ישנם גם מושבים ב"קונספציה חדשה" של עיצוב וממשוק עם אפליקציה בשם "Porsche road trip" שעוקבת אחר החוויות שלכם בכבישים.

הנעה מתקדמת

כמובן ש-911 לא תהיה 911 מבלי לבצע קפיצה פרופורציונלית בביצועים; מנוע ה-6 צילינדרים בנפח 3.0 ל' תוגבר וכעת הספקו המרבי עומד על 350 כ"ס בדגמי ה-S הרגילים, בעוד גרסאות הטורבו ה-911 קאררה ו-911 קאררה S חוזקו ל-450 כ"ס, כלומר תוספת של כ-30 כ"ס. חידוש נוסף בפורשה הוא הימצאותה של תיבת שמונה מהירויות רובוטית (דו-מצמדית) זו מסייעת לדגמי הטורבו להאיץ מהמקום ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות; דגם הקופה עושה זאת ב-3.7 שניות (הנעה אחורית) ודגם ההנעה הכפולה ב-3.6 שניות. כלומר, קיצוץ של כ-0.4 ש' בהשוואה למנועי הטורבו של הדור השביעי. המהירות המרבית עומדת על 306 קמ"ש וצריכת הדלק שופרה ל-11 ק"מ לליטר. בפורשה אגב מבטיחים לא לקלקל לחובבי הסדרה את הכיף המזוקק ויעמידו על המדף גם תיבת הילוכים ידנית.

פיתוח מעניין נוסף ב-911 נגזר מתוך בקרת המתלים האדפטיבית ומערכות האחיזה; לראשונה, הותקנה ב-911 בקרת "רטיבות" אוטומטית המזינה אזהרות ללוח המחוונים של הנהג כדי שזה יוכל לבחור את הכיול הבטיחותי ביותר בהתאם לתנאי הנהיגה דרך גלגל ההגה (זמינה רק בחבילת 'כרונו'). זוהי למעשה תוספת בטיחותית שעובדת במקביל לבקרת הניהוג הסלקטיבית, והיא מקבלת חיזוק נוסף בדמות מערכת ראיית לילה, שגם היא מופיעה בפורשה 911 בפעם הראשונה בתולדותיה. 

בעתיד תצטרפנה למשפחה גרסאות ה-GT3 ואחיותיה, ואולי בעתיד אפילו נראה וריאציה מסוימת עם הנעה אלטרנטיבית (אבל אל תבנו על זה בטווח הקרוב). המחירים של ה-911 מתחילים באירופה בסביבות ה-110 אלף יורו. לישראל היא תגיע בשנה הבאה דרך הצינורות של היבואנית המקומית אורכיד ספורטס קארס.

איך עוקבים אחרי עולם הרכב?

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5