$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

שטח משפחתי: הונדה משיקה בארה"ב את פאספורט SUV

הפאספורט מצויד במנוע V6 ומכוון ישירות לממלכת פורד אדג' וחבריו

ניר בן טובים   02.12.18 - 13:29

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...

השם 'פאספורט' לא ממש מוכר לנו כאן בישראל, אבל בשנות ה-90 זכינו לחוות את התאום שלו בתחפושת – איסוזו רודאו. שיתוף הפעולה שטופח בין הונדה ל-איסוזו בשנים עברו הצמיח פירות לשני הצדדים, אבל לא באופן שווה בהשפעתו על הצרכנים: איסוזו גייסה מהונדה את המיניוואן 'שאטל' לטובת מוביל נוסעים עם הלוגו שלהם (אואסיס), בעוד הונדה שניסתה לחפור גישה לסגמנט הקרוסאוברים המשיכה להשתמש בפלטפורמה של הרודאו לחיזוק סדרת פאספורט. זו המשיכה לדור נוסף, האחרון בהם שרד עד שנת 2002 על רקע התפוררות מערכת היחסים בין היצרנים.

ה-פאספורט החדש שמוצג כעת בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס אולי לא זכה לתשומת לב עולמית, אבל הוא בהחלט אחד הדגמים החשובים ביותר להונדה אמריקה. הוא מוגדר "מכונית הדגל" של הונדה בסגמנט ה-SUV, כשמולו ניצבים כיום בארה"ב פורד אדג', שברולט בלייזר החדש וגם יונדאי סנטה פה, במידה מסוימת. זהו רכב 5 מושבים שמתברג מעל CR-V ומתחת להונדה PILOT שמסוגל לשאת עד 8 אנשים. ביחס אליהם, הוא מציע למשפחות "חווית" נסיעה גם הרחק מהכביש הסלול בזכות שלדה מחוזקת ומכלולים שמסוגלים לטפל במכשולי עבירות ברמה בינונית, שבילי כורכר למיניהם, טרשים דיונות וגם נסיעה בשטחים בוציים או מושלגים.

בחרטום שלו שוכן מנוע ששה צילינדרים בנפח 3.5 ל' בהספק מרבי של 280 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית תשע מהירויות עם שידוך להנעה כפולה או קדמית. הונדה הוסיפה לו בקרות מדרון ובקרות שטח עם בורר סלקטיבי ל-4 מצבים שונים עם תמיכה מבקרת וויסות מומנט חדישה, ה-i-VTM4, שמסייעת בחלוקת כוח בין הסרנים ומסוגלת לשלוח עד 70% מהסוסים לסרן האחורי ולהזרים את השאר לגלגלים בצד שמאל או בצד הימני כדי לתאם אחיזה מרבית. "המערכת הזו מאפשרת לו לתקוף מכשולים שבדרך כלל שמורים עבור כלי 4X4  רציינים ", כך אומרים בהונדה.

 הפאספורט מותאם למגוון של צרכים, גם ל-5 נפשות וגם עבור מי שצריך לנצל את יכולת הגרירה שלו לטיולים או לחוף; הונדה מספרים על כושר גרירה של 1.6  טון לגרסת הנעה קדמית פשוטה או עד 3 טון לרכבי הנעה כפולה. יש לו גם חלל פנים מרשים ומרווח, עם המילה האחרונה מתחום מערכות הפנים של הונדה על בסיס הנדסת אנוש תכליתית שבמרכזה צג 8 אינץ' ותאימות מלאה לסלולרי עם אנדרויד ו-אפל. תא המטען שלו ענקי עם יותר מ-1,000 ל' מאחורי שורה 2 ומסביב לנוסעים רשת הגנה אקטיבית בהתאם לקריטריונים של רכבי המשפחה בהונדה. 

משנה זווית

בהונדה אומרים שההחלטה להחזיר את פאספורט להיצע הדגמים אחרי 16 שנות הפסקה התקבלה עוד ב-2015 כשהחלה הנהירה העיוורת לג'יפונים משפחתיים, אולם במשך הזמן התגלו קשיים בבחירת שם אטרקטיבי. לצורך כך, הונדה ביקשה מצוותי המחקר הפנימיים של היצרן לאסוף 100 שמות קליטים; משובים מהציבור שנזרקו גם הם למכבסה יצרו העדפה ברורה ל-פאספורט, כנראה בשל הנוסטלגיה והזיכרונות שהותיר על חלק מלקוחותיה הנאמנים. בהתחשב בביקוש לרכבי כביש שטח, נעשתה גם עבודה בתחום האבזור ולכן הוא יהיה זמין עם מספר חבילות בתוספת תשלום למחירו הרשמי שיעמוד על 32 אלף דולר.

בארץ יש לו כבר כמה מתחרים - שני האמריקנים שצוינו לעיל, אבל ביבואנית הונדה לישראל 'מאיר' אומרים ל'עולם הרכב' שאין כוונה לשווקו בארץ. טוב נו, בשביל זה יש צינורות אחרים.