זמן קצר אחרי שהשיקה ה-911 החדשה, פורשה מחזקת את משפחת הקרוסאובר מקאן עם השראה חלקית מהמכונית האייקונית. יצרנית מכוניות הספורט משטוטגרט פרסמה השבוע כי מוסיפה למקאן המרוענן שהוצג בחודש יוני האחרון גרסת S מתוגברת עם מנוע שרירי וגמיש מהדור היוצא. מדובר בתוספת כוח צנועה יחסית לעומת דגם ה-S הקודם, אולם גמישות רצועת הכוח שופרה וכך גם תגובות המנוע בסל"ד נמוך.
מנוע ה-V6 טורבו החדש שנפחו 3.0 ל' מפיק כעת 354 כ"ס (14 כ"ס+) ו-49.2 קג"מ (+2 קג"מ). יחד עם חבילת הכרונו ספורט המקאן S טורבו החדש מאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות לעומת 5.2 שניות לפני מתיחת הפנים, בעוד המהירות המרבית עומדת על 254 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-11.4 ק"מ לליטר (לעדינים שבכם). השיפורים הושגו על ידי התקנת הטורבו בגרעין של הבלוק ("בתוך הדופן הפנימי ביותר של ה-V" אומרים פורשה). התוצאה היא קיצור נתיב הפליטה בין הטורבו לתאי הבערה ומומנט בשרני יותר במהירות נמוכה והגדלה של לחץ הגדישה מ-113 PSI ל-118 PSI, לצד הפחתה קלה בפליטת המזהמים ל-204 גק"מ. תיבת ההילוכים היא 7 מהירויות אוטומטית מתופעלת מנופים מגלגל ההגה עם חיבור להנעה כפולה.
כיול גרסת ה-S כולל טיפול בבולמים, החלפת חלק מחיבורי המתלים בתרכובות אלומיניום, שינויים במערכות האחיזה המשוכללות וכן בקרת הנסיעה האדפטיבית, ה-PASM. שיפור נוסף טמון גם בבלמים, שם הגדילה פורשה את קוטר הדיסקים ל-360 מילימטרים במקום 350 מילימטרים והוסיפה 2 מילימטרים לעוביים. אלו אגב רק הבלמים ה"סטנדרטיים" של המקאן S, שכן ניתן לציידו גם בערכת בלימה קרמית של פורשה שמתאימה יותר לגיחות למסלולי מירוצים (קירור מהיר יותר).
זאת ועוד, המקאן S מקבל חלק מהעדכונים הוויזואלים האחרונים של ה-911, כולל חבילת LED מלאה וכן את קורת התאורה האחורית המודרנית. בפנים, גלגל הגה בנוסח ה-911, צג ראשי בגדול 10.9 אינץ', מושבי ספורט וכל הצעצועים המתקדמים ביותר שיש במחסנים של המותג היוקרתי. המחיר לדגם ה-S יעמוד על כ-60 אלף יורו. בארץ נראה אותו במהלך שנת 2019.
איך עוקבים אחרינו?
פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/
טלגרם https://t.me/carsworldisrael
עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/
אינסטגרם https://www.instagram.com/sport5_car/
טוויטר https://twitter.com/car_world5