למרצדס צפויה מלאכת פילוח קהלים מורכבת ב-2019. כמעט שנה אחרי שהיא חשפה את ה-A קלאס החשובה וכן וה-A קלאס סדאן החדשה היא משיקה כעת בתערוכת הרכב בלאס ווגאס, ה-CES, את התצורה האופנתית של מכונית הספורט-סדאן הקומפקטית, ה-CLA החדשה. זהו הדור השני של דמוית הקופה הנאה והיא לוקחת את צעדיה הראשונים בענף עם רזומה מכובד מאחוריה כשבדיימלר מדווחים שמסרו למעלה מ-750 אלף יחידות של הדור הראשון שהוזנק ב-2013.
ה-CLA מבוססת על פלטפורמת מעודכנת והיא מתהדרת במידות קצת יותר מרווחות מקודמתה; היא ארוכה ביותר ב-5 ס"מ, רחבה ב-6 ס"מ, בסיס הגלגלים צמח ב-2.8 ס"מ, מפשקי הסרנים ב-6 ס"מ, והיא נמוכה יותר ב-2 ס"מ בשל שינויים בתקרה ובפרופורציות של הכתפיים והקפלים בקו הדלתות. במרצדס לא אומרים שהיא הרבה יותר שימושית מקודמתה עם תא מטען שהתכווץ ב-10 ל' ל-470 ל', אבל כן מדווחים אודות שיפור מסוים במרחבי הכתפיים, מה שאמור לתרום לתחושה פחות קלסטרופובית מתחת לקווי החלונות.
במרצדס בכל זאת החליטו לבדל בצורה ברורה יותר את העיצוב החיצוני של ה-CLA ביחס ל-A קלאס או CLS ולכן היא חולקת דמיון גם ל-GT האמתנית עם חרטום משתפל ויחידות תאורה מחודדות. תא הנוסעים המהודר שלה הוא העתק-הדבק של ה-A קלאס והמשמעות היא שכל המערכות המודרניות נדדו במלואן גם לפה. היא משתמשת בזוג צגים בגודל 10.25 אינץ' במפלס העליון, מערכת מדיה מבוססת MBUX עם תפעול קולי מתוחכם ורשימת התוספות ארוכה למדי, מבחוץ ומבפנים כולל חישוקי 16 עד 19 אינץ'.
צפו במרצדס CLA החדשה:
VIDEO
בזמן התצוגה בארה"ב, מרצדס השיקה אותה בגרסת ה-250 עם מנוע 4 צילינדרים בהספק מרבי של 225 כ"ס בחיבור אל תיבת שבע מהירויות דו-מצמדית. לקראת חודש מאי ובמהלכו, מרצדס תגדיל משמעותית את סגל המנועים החל בגרסאות דיזל ומהדורות בנזין ספורטיביות מבית AMG עם למעלה מ-400 כ"ס וגרסאות הנעה כפולה 4 מאטיק. ל-CLA עתיד להיות גם מרכב שוטינג-ברייק (סטיישן ספורטיבי).
המחירים שלה באירופה יחלו בגזרת ה-30 אלף יורו. לארץ היא תגיע במהלך שנת 2019.
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!