בין החברות נחתם הערב הסכם להעברת זיכיון ייבוא מכוניות אופל לידי קבוצת לובינסקי. ההסכם נחתם לאחר שבקבוצת שלמה הוחלט לאמץ אסטרטגיה עסקית של מיקוד בעולם שירותי הרכב ובמקביל בספטמבר האחרון החל יישום אסטרטגיה עסקית בינלאומית אצל היצרנית, כשאחת ממטרותיה העיקריות הנה איחוד נציגויות בין מותגי הקבוצה. לקבוצת לובינסקי ולקבוצת שלמה מערכת יחסים טובה מה שיאפשר העברה חלקה ומסודרת של הנציגות תוך שמירה של פעילות מותג אופל בישראל. בימים הקרובים יחלו צוותים של החברות לפעול להעברה מהירה של הפעילות תוך שמירה על רמת שירות גבוהה ורציפה לקהל הלקוחות של המותג, כפי שהיה עד כה כאשר האולם המרכזי של אופל יועתק למתחם לובינסקי במעוין שורק לצד האולמות של המותגים האחרים של קבוצת לובינסקי שנמצאים שם.
בתוך שוק הרכב בישראל היה ידוע כי חברת שלמה חיפשה הזדמנות למכור את הנציגות של אופל לגורם אחר ולהישאר בתחום הליסינג ושירותי הרכב הנלווים, שם רואים הבעלים של שלמה את עיקר הצלחתם בשוק המכוניות בארץ. לחברת שלמה עסקים רבים נוספים בתחום הטכנולוגיה המתקדמת עם חברת אפקון, שליטה בנמל החדש עם קשרי ספנות גדולים וגם עסקי דלא ניידי ובתי מלון במקומות שונים בעולם. אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה אמר: "מדובר בתזמון מושלם מאחר וקבוצת שלמה החלה ביישום אסטרטגיה חדשה בה היא מתמקדת בעולם שירותי הרכב" שמלצר מאמין כי בשנים הקרובות מודל הבעלות הפרטית על רכבים ישתנה לחלוטין וקבוצת שלמה משלימה היערכות כוללת בתחום זה. "נקפיד על העברה סדורה של האחריות מאיתנו לקבוצת לובינסקי על מנת שהצרכנים של אופל יזכו למעבר חלק כחלק מתהליך העברת הפעילות" אמר שמלצר.
מהצד השני של העסקה נמצאת כמובן חברת לובינסקי בראשות דורי מנור שאמר "אנחנו שמחים לאחד את כלל מותגי PSA תחת קורת גג מקצועית אחת שתאפשר סינרגיה איכותית הן בהיבט המכירה והן בהיבט השירות, צוותי לובינסקי ידאגו להמשיך ולשפר את רמת השירות הגבוהה ומגוון המוצרים ללקוחות אופל כפי שנעשה על ידי קבוצת שלמה עד היום".
על פי התכנית השליטה תועבר ללובינסקי ב-1 במרץ 2019 (באישור הגופים הרגולטוריים) ואז יושק באופן רשמי מותג אופל תחת קבוצת לובינסקי. בשמונה השנים בהן שווק מותג אופל תחת קבוצת שלמה נמכרו כ-36,000 כלי רכב במגוון סגמנטים - החל מאופל אדם, קורסה, אסטרה, אינסיגניה וכן קרוסלנד וגרנדלנד ששיווקם החל בשנה האחרונה. בעתיד הקרוב יושקו תחת המותג אופל דגמים חדשים ומתקדמים, בפלטפורמות וטכנולוגיות משותפות מבית היוצר של PSA, עם פוטנציאל הצלחה גבוה כמו הקומבו החדש (תואם ברלינגו), גרנדלנד פלאג-אין-היבריד (PHEV) והקורסה החשמלית החדשה ועוד מגוון דגמים נוספים בשנים הקרובות.
הכנסו עכשיו והצביעו - האם המעבר של אופל לידי דוד לובינסקי יחזק את המותג בישראל או יפגע בו?
https://www.facebook.com/carworld5/posts/2036101609776542?__tn__=-R