$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ברקס לכביש החוקי המהיר בעולם - האם האוטובאהן בסכנה?

ממשלת גרמניה בוחנת אמצעים להתמודד מול תקנות זיהום האוויר. על הפרק - הגבלת מהירות הנסיעה בכביש המהיר ל-130 קמ"ש והעלאת מחירי הדלק

ניר בן טובים   22.01.19 - 15:45
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

האוטובאהן הגרמני הפך להיות אחד מהיעדים הנבחרים של בעלי מכוניות הספורט, שכן הם רשאים לבחון את גבולות המכונית - בקו ישר לפחות, למעשה ללא מגבלה חוקית. כך לפחות בחלקים מסוימים של התשתית המפורסמת ביותר באירופה שהושקה אי שם ב-1932. ואולם, כל זה עשוי להסתיים בקרוב בעקבות בקשה של ממשלת גרמניה לבדוק דרכים יעילות לעמוד בתקנות זיהום האוויר המחמירות של האיחוד האירופי בטרם תאלץ ההנהגה לשלם קנסות בשיעורים גבוהים בגין חריגה מהמדדים. 

איך עושים את זה? לפי דיווח של סוכנות הידיעות 'רויטרס', ממשלת גרמניה מינתה ועדה מיוחדת שתפקידה לעסוק בהיבטים אלו והטילה עליה להסיק מסקנותיה בחודשים הקרובים. אחת האפשרויות שעלו לשולחן הדיונים צורמת במיוחד לאזנם של שוחרי הנהיגה - הגבלת המהירות בכל האוטובהן ל-130 קמ"ש - המהירות החוקית המותרת ברוב הכבישים המהירים באירופה. בתוך כך, בכירים בממשל הגרמני לא בטוחים שהרעיון הזה יניב תוצאות. אולריך לאנג, סגן יו"ר מפלגתה של אנגל מרקל, העיר שלדעתו "אין שום תועלת בפתרון כזה".

חברי הוועדה אומרים ש"לא כל רעיון יהיה פופולרי בקרב הציבור, ולכן על מנת לעמוד ביעדים שהוצבו יש לפעול במיומנות דיפלומטית כדי להגיע להסכמות". משרד התחבורה הגרמני ציין מנגד כי עיין ברשימת ההמלצות אבל שום דבר עדיין לא "נדון, הוסכם או עבר" להמשך טיפול.  הנתונים בכל אופן מורים שהאסטרטגיה נשקלת בכובד ראש על רקע הממצאים מהשנים האחרונות; על פי דוח של הלשכה המרכזית לסטטיסטקה בגרמניה, מדד ה-CO2 זינק בשיעור של 6.4% בעשור שחלף - תוצאה של גידול ברכישת מכוניות ספורט ורכבי SUV. 

בממשלת גרמניה נזהרים מלקבל החלטות נחפזות, בין היתר משום שהם חוששים מתגובת האזרחים. לאחרונה עלתה הצעה נוספת להכביד את המיסוי המושת על דלק בגרמניה כדי לכפות על הנהגים לרכוש מכוניות ידידותיות יותר לסביבה בעלות מערכת הנעה היברידית או מכוניות חשמליות. ואולם, בהתחשב בכך ששיטה זו התקבלה בזעם ציבורי נרחב אצל השכנים בצרפת (כולל הצתות של מצלמות מהירות), כל צעד שגורע כספים מכיסם של הנהגים נשקל פעמיים, בטרם הוא מגיע לדרגים הגבוהים יותר לקראת חקיקה.

"אחרי הקשקוש שהם המציאו כדי להגביל או להחרים מכוניות דיזל, עכשיו הם רוצים להגביל את מהירות הנסיעה, להגיע למכסה מסוימת של מכירת מכוניות חשמליות וגם להגדיל את המיסוי על הדלק. זה רק יהפוך את הנסועה בגרמניה להרבה יותר יקרה. זה הכול", כך אומרים נציגים של המפלגה הדמוקרטית החופשית. 

אז אם יש לכם תכניות עתידיות להגיע לאוטובהן כדאי למהר, לפני שבאמת יגמר.  

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!