קשה להמעיט בחשיבותה של סופר מיני חדשה כאשר 3 מתוך 5 המכוניות הנמכרות ביותר באירופה בשנה הקודמת נגזרות מהסגמנט שלה. כך הם פני הדברים שם בחוץ - כי למרות הנהירה המוטרפת לג'יפונים הנהגים ביבשת המערבית עדיין צורכים מכוניות סופר מיני בלי לחשוב פעמיים; הדירוג הרשמי מצביע כי אחרי המובילה הבלתי מעורערת פולקסווגן גולף התברגה אשתקד במקום השני רנו קליאו - סופר מיני שזה עתה רק מוחלפת בדור חדש. מצטרפות אליה בצמרת פולקסווגן פולו ו-פורד פיאסטה. פיג'ו 208? במקום השמיני. מכובד, בהתחשב בגילה המתקדם.
הופעתה של יורשת ה-208 מסונכרנת היטב - בדיוק בסמוך לחשיפתה של מתחרתה המיתולוגית רנו קליאו שהוצגה לפני כמה שבועות - ושתיהן תתיצבנה כאמור במסגרת תערוכת הרכב הקרובה בז'נבה. עבור ה-208 זהו אחד השדרוגים היסודיים ביותר שלה מאז ה-205 האגדית. בדרך לשולחן השרטוטים אספה ה-208 החדשה את כל הטכנולוגיות המושקעות ביותר של פיג'ו, החל במנועי הטורבו, מערכות חשמליות, חלל הנוסעים הנהדר של המשפחה הזו ועוד הרבה פיתוחים מעניינים בתחום הבטיחות והבידור.
הנה 5 דברים שכדאי לדעת עליה:
- ה-208 החדשה מבוססת על פלטפורמה מודולארית CMP המוקדשת לסגמנטים B ו-C. היא קלה מקודמתה ב-30 ק"ג אבל לא גדולה ממנה, אך תוכננה עם מרכב אירודנמי יעיל, כולל פתחי אוויר נשלטים אלקטרונית. היא גם תהיה שקטה יותר בזכות שיפור בבידוד הרעשים, נינוחה מהדור היוצא וגם קשיחותה המבנית שופרה.
- ה-208 מאמצת את רצפת העיצוב הפנימית I-cokpit וזה אומר מבחינת לקוחותיה החדשים או החוזרים קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת חווית השימוש לנהג ולנוסע. במרכז הקונסולה צג ראשי שבו מרוכזים רבים מהפקדים שלה וניתן לאפיין אותו בגדלים של עד 10 אינץ'. רמת החומרים גבוהה במידה ניכרת.
- היצע המנועים הקונבציונלי של ה-208 כולל בשלב ראשון מנועי 3 צילינדרים טורבו בנפח 1.2 ל' ומנוע HDI יחיד (סולר) המפיק 100 כ"ס מ-1.5 ל' טורבו. הספק גרסאות הבנזין יחל ב-75 כ"ס, עבור ל-100 כ"ס ו-130 כ"ס. כל המנועים מחוברים אל תיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות יפנית (ובחלק מהדגמים זמינה גם תיבה ידנית).
-לראשונה ב-208 גרסה חשמלית, ה-e-208: הפריצה הלגיטימית של פיג'ו לעולם המכוניות המחושמלות משלב חשיבה לעתיד, שימושיות וגם ביצועים. ההספק של המערכת עומד על 136 כ"ס עם האצה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות ו-טווח נסיעה מרבי של 340 קילומטרים עד התרוקנות הסוללות. אחריות היצרן לסוללה היא 8 שנים או 160 אלף קילומטרים. הטעינה משקע ביתי אורכת 16 שעות, שקע חיצוני ביתי (עמדה) כ-5 שעות וטעינה מפי שקעים על תשתית כבישים מסודרת כ-30 דקות. בשלב זה, אין מידע קונקרטי אודות גרסת ה-GTI הבאה.
- רמות האבזור של ה-208 מגוונות כאשר הבכירה ביותר היא ה-GT ליין עם ריפודים מהודרים, תאורת אמביינט, חישוקי 17 אינץ' ועוד. ל-208 גם 7-8 מערכות בטיחות מתקדמות בכלל זה נהיגה חצי-אוטונומית. בקרת הבלימה האוטומטית שלה הינה אדפטיבית וזו פועלת בטווח שבין 5 קמ"ש ל-140 קמ"ש עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים. מערכת זיהוי עצמים נסתרים במראות הצד משולבת עם בקרת סטיה מנתיב ומסייעת בתיקון למניעת התנגשות. מערכת המדיה מותאמת לאפל קאר-פליי ואנדרויד ו-לרכב 4 שקעי USB.
מיבואנית פיג'ו לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-208 החדשה תגיע לארץ בתחילת שנת 2020, כולל הגרסה החשמלית.
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינסטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!