$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הכירו את el-Born, דור חדש של חשמליות בסיאט

מכונית הקונספט שתוצג בתערוכת ז'נבה השבוע נקראת על שם אחת השכונות המוכרות בברצלונה

בועז קורפל
בועז קורפל   04.03.19 - 10:25

תגיות: סיאטסיאט

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

היצרן הספרדי עובר מדיבורים על חשמל למעשים. אמנם לא מדובר בגרסה הסדרתית שתציף את רחובות מדריד ותשטוף את הכבישים המהירים סביב ברצלונה, אבל יש כאן מסר שכולו עיצוב חדש וסופר עדכני שלא נשען על המכוניות המוכרות של סיאט אך יש בו מוטיבים כאלה ואחרים שבכל זאת מזהים וקושרים אותו למותג שמיוצר במפעלים בעיר מרטורל שבספרד. המכונית שבתמונה בנויה על פלטפורמת MEB של פולקסוואגן מכילה את היסודות הטכנולוגיים ואת הקווים העיצוביים למכוניות החשמליות המלאות של סיאט והיא למעשה האחות הספרדיה של פולקסוואגן I.D החשמלית שתהיה לה גם אחות צ'כית מבית סקודה ובעתיד כל המשפחות הללו מגרמניה, ספרד וצ'כיה תתרחבנה עוד ועוד.

 

המעצבים של המכונית שיחקו בעיצוב החזית של הספרדיה המחושמלת והפנסים הקדמיים דומים בעיצובם למכוניות אחרות של החברה, אך בכך תם הקשר. הסמל של המותג עלה ל"מכסה המנוע" כפי שרואים בדגמים חדשים רבים של מותגים נוספים, הגריל אטום לטובת יעילות אירודינמית וגם חישוקי הגלגלים מעוצבים בצורה שתמנע מהרוח ליצור מערבולות אוויר והמכונית תפלח את האוויר בצורה נקיה עד כמה שיותר. הגג שמשתפל לאחור והדיפיוזר האחורי בצביעה שונה, מעניקים לה מראה ספורטיבי והענפון העילי מצטרף גם הוא לעיצו הזנב הדינמי. הפנסים האחוריים המשולשים מתכתבים בעיצובם עם הפנסים הקדמיים האופייניים לסיאט ופס התאורה שמחבק את זנב המכונית ומקשר בין הפנסים משאיר חתימת אור רחבה ויפה. אחד האלמנטים בעיצוב ש"נשכח על שולחן הניתוח" הוא המראות החיצוניות שנותרו קונבנציונליות לחלוטין ללא שום רעיון ומעוף בעיצוב שלהן. הלוגו FR שמתנוסס בצד ימין של דלת תא המטען מעיד על גרסת העיצוב הספורטיבית אך בה בעת יוצר את ההבדל ממותג קופרה.

 

מערכת ההנעה של הסיאט החשמלית מבוססת על סוללות 62 קילוואט שלדברי סיאט תספקנה טווח נסיעה חשמלי של כ-420-410 קילומטרים בהתאם למדדי ה-WLTP (תנאים מציאותיים). ההספק המרבי עומד על כ-205 כ"ס המאפשרים האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן מהיר למדי של 7.5 שניות. משך טעינתן של הסוללות מעמדה חיצונית מהירה הוא כ-45 דקות, כך שבעמדה ביתית רגילה הטעינה תארך לפחות 8-10 שעות, אם לא יותר.

 

אם העיצוב החיצוני משמש כקונספט עיצובי לשנים הבאות ולדגמים שבאופק, הרי שהעיצוב והאבזור בתוך המכונית ממש קרוב לימינו אנו ונראה כי נגלה שם יותר דברים ששייכים למציאות כמו לוח שעונים דיגיטאלי וצבעוני עשרי במידע, צג מולטימדיה צף ורחב. מינימום כפתורים ומתגים כפי שמכתיב קו העיצוב הנוכחי של מכוניות רבות שמציגות עיצוב נקי וחלק. על ההגה שובצו כל הכפתורים שמאפשרים לנהג לתפעל את מערכות הרכב השונות כשלכל אחד מהכפתורים כמה מצבים וכל לחיצה מציגה תפריט עמוק יותר להפעלת המערכות. בסיאט מיתגו את ה-el-Born כדגם של שנת 2020, וזה אומר שאנחנו צפויים לראות כבר השנה את דגם הבכורה הסדרתי שיופץ בשנה הבאה או שמא סיאט רק מדגדגת את המתחרות שלה. אנחנו מאמינים כי פולקסוואגן תשאיר לעצמה את הופעת הבכורה שלה לעולם החשמלי ורק אז תאפשר לאחיות מספרד וצ'כיה להציג את הדגמים הסדרתיים שלהן. 

 

 

 

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!