הזרקור בשוק הרכב העולמי נמצא בשנתיים האחרונות בתחום דגמי הקרוסאובר כאשר בכל שבוע כמעט צצה גרסה חדשה או משודרגת של קרוסאובר חדש החל מדגמים קטנים ועד לקרנפים הגדולים של המותגים לכל רוחב הגזרה החל במותגים עממיים וכמובן גם בעולמות הפרימיום שממציאים את עצמם מחדש בקצב הרבה יותר מסחרר. מרצדס איננה מנסה להישאר צנועה כלל ועיקר וכעת היא משגרת את ה-GLS הסופר מפואר שלה, רכב הפנאי שטח הגדול ביותר מבית דיימלר, שעליו הורעפו כל הטכנולוגיות והקיימות והוא מצויד באינציקלופדיה של אבזור ולא מסתפק רק ברשימה ארוכה כבעבר. רוצים דוגמא? בבקשה. מה דעתכם על 5 אזורי אקלים שונים שניתנים לשליטה אלקטרונית או על שלל מסכי מגע וטאבלטים עם תצוגה של כל התוכן האפשרי שעולה על רוחכם שמפוזרים בכל פינה ברכב? הפינוקים והטכנולוגיה לא נשארים רק בתוך המכונית אלא גם תחת מכסה המנוע כאשר בכל הגרסאות של ה-GLS בין אם לחמישה או שישה נוסעים, המנועים יקבלו מערכות חשמל מתוגברות לשיפור חוויית הנסיעה וחיסכון בדלק.
המרצדס GLS הנוכחי הוא כלי רכב גדול, אבל מישהו במרצדס כנראה חושב שאפשר וצריך למתוח את גבולות הגזרה קצת יותר, כי הרי לא מדובר במכונית שזקוקה לחניה צפופה בעיר אלא לחניה משלה ולכן אפשר להרחיב ולהאריך אותה. המכונית קיבלה תוספת של 7.7 ס"מ לאורך ו-2.2 ס"מ לרוחב. לא מדובר רק בהתרחבות חיצונית כי גם בסיס הגלגלים שלה צמח בשישה ס"מ וזה משפר את איכות החיים בתוך המכונית ובמיוחד בשורת המושבים השנייה שמגיעה עם 3 מושבים נפרדים אך ניתן לקבל אותה גם בתצורה של שני זוגות מושבים נפרדים ואז ניתן להסיע 6 אנשים ברכב. איכות החיים משוייכת גם לשני מסכים ענקיים בגודל 12.3 אינץ' מלפנים ועוד זוג מסכים גדולים בגודל 11.6 ליושבים מאחור שנהנים מטאבלט בנוסף למסכי התצוגה אשר נועד לשמש תחנת בידור ותעסוקה לילדים והוא מקבל את המידע והתוכן מערוץ MBUX נפרד ברכב, כלומר ערוץ בידור ומידע מיוחד של מרצדס שנקרא בשמו המלא Mercedes-Benz User eXperience. החוויה הנ"ל קשורה לתפעול של שרה ארוכה של פינוקים ברכב כמו מחוות יד לכל המכשררים והתאורות, הפעלת עיסוי במושבים בכל הרכב ועוד.
הגרסה חשובה של המכונית נקראת GLS 580 4MATIC והיא מציעה מנוע בנזין בתצורת V8 בהספק קיצוני של 489 כוחות סוס ומומנט של 70 קג"מ עם צריכת דלק משוקללת של 10 קילומטרים לכל ליטר בנזין. כל גרסאות המנוע מגיעות עם מערכת חשמל משודרגת וסטרטר גנרטור שמעניקים למכונית חוויית נסיעה היברידית עם תוספת מומנט של 25 קג"מ למנוע ויציאה יותר חזקה וחלקה מהמקום או בתאוצות ביניים בעת עקיפות. כמו אחיו ה-GLE, גם דגם GLS מצוייד במערכת מתלי אוויר בטכנולוגיית איירמאטיק עם בולמים מתכווננים ואלה ישפרו את איכות הנסיעה באופן משמעותי לגודלו ומשקלו של הרכב תוך שימוש במצלמות קדמיות שתפקידן לזהות את פני השטח ולהאים את פעולת המתלים והבולמים אוטומאטית. אחד החידושים המעניינים של מצבי הנסיעה והכוונון של מערכת הבולמים הוא מצב "שטיפת רכב" שבו המכונית תכניס את עצמה למצב הכנה לשטיפה במנהרה עם קיפול מראות, הגבהה אופטימלית לאפשר לשטיפה לנקות גם את הגחון, כיבוי הפעלת מגבים אוטומאטי, סגירה אוטומאטית של חלונות צד וחלון שמש והעברת המזגן למצב הפעלה על סירקולציה פנימית ולא על כניסת אוויר חיצונית.
המכונית מתוכננת להגיע לאולמות המכירה באירופה כבר השנה.
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינסטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!