יונדאי חשפה הלילה (רביעי) במסגרת אירוע לקידום מערכות ידידותיות לסביבה בדרום קוריאה את הגרסה החדשה של ה-איוניק אלקטריק, הפרשנות החשמלית של המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנתיים האחרונות. האיוניק המחודשת הוצגה כבר בחודש ינואר האחרון בדגמיה ההיברידים והפלאג-אין המעודכנים, אך זו הפעם הראשונה שהחברה משיקה בצורה רשמית את ה-EV שעתידה להיות אחד מהדגמים המובילים של המותג בקטגורייה שצוברת תאוצה עולמית.
מלבד חידושים בחוץ ובפנים, הניכרים בחתימת LED מיוחדת ותוספות חיוניות במרכב ושימוש בצג ראשי מוגדל ל-10.25 אינץ' בחלל הנוסעים, האיוניק החשמלית מביאה לנהגים בשורה "מרגיעה" למי מהם שחרדים מטווח נסיעה מוגבל. הדגם החדש מצויד במערכת משופרת המבוססת על סוללת ליתיום-איון-פולימר. זו מגיעה כעת עם 39 קילוואט - שיפור של 35% בקיבולת האנרגיה כך שניתן לנסוע למרחק מרבי של 294 קילומטרים עד התרוקנות - גידול של כ-12 קילומטרים בתנאי יצרן ביחס לאיוניק-אלקטריק הנוכחית שנמכרת בישראל. ההספק המרבי תוגבר ל-136 כ"ס, 25 קג"מ מ-אפס סל"ד.
משך הטעינה של הסוללה לא השתנה באופן דרמטי ועומד על 6.4 שעות בטעינה משקע ביתי ו-54 דקות בטעינה בעמדה מהירה חיצונית. גם המידות של הרכב נותרו כמובן כפי שהיו, עם משקל 1.4 טון, בסיס גלגלים של 2.70 מ', אורך של 4.47 מ' ורוחב של 1.82 מ'. תא המטען נע בין 350 ל' ועד 1,400 ל' עם קיפול שורה שתיים.
האיוניק שהוצגה ב-2016 הגיעה עד כה ליותר מ-60 אלף נהגים בעולם. היא מדורגת במקום הראשון בישראל במכירות רכב מאז 2018 עם למעלה מ-10 אלפים מסירות (נתח לא מבוטל זרם לשוק המוסדי). הגרסה החשמלית היוצאת, עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה נחתה בארץ בסוף השנה הקודמת במחיר של כ-160 אלף שקלים.
טרם נמסרה תגובת היבואנית כלמוביל אודות מועד שיווקה של ה-איוניק החשמלית החדשה.
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינסטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!