$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

7 מקומות חסכוני: הוצג סיאט טראקו פלאג-אין

מוביל הנוסעים ההיברידי מבית סיאט הספרדית מסוגל לגמוא מרחק של 50 קילומטרים חשמליים

ניר בן טובים   28.08.19 - 12:47

תגיות: סיאט

Getting your Trinity Audio player ready...

סרטון: נהיגה ראשונה ב- סיאט טראקו (בועז קורפל)

סיאט הציגה היום (רביעי) את גרסת הפלאג-אין PHEV החסכונית של מוביל הנוסעים החדש שלה, סיאט טראקו. ה-קרוסאובר הגדול ביותר של הספרדים שמדורג מעל האטקה והינו אח תאום לסקודה קודיאק ו-פולקסווגן טיגואן אול-ספייס הוצג לפני כמה חודשים כתגבור משמעותי לארסנל הג'יפונים של סיאט ועתיד להיות נדבך חשוב בהמשך דרכה של סיאט לאפיקי החשמול המלא. למרות שהוא פותח ועוצב במתחם סיאט במרטורל, ספרד, הוא יורכב יחד עם הטיגואן במפעל הראשי של פולקסווגן בפולסבורג, גרמניה ויהיה זמין בתחילת 2020 באירופה (בישראל לאחר מכן).

טראקו, המבוסס על פלטפורמת ה-MQB המודולארית מסדרת A2 (מותאמת למערכות הינע חשמליות), ישרת את התא המשפחתי עם סידור הושבה ל-5 אנשים או 7, עם אורך של 4.75 מ', גובה של 1.65 מ' ובסיס גלגלים של 2.80 מ' בקירוב. תא המטען שלו במצב רגיל עם שתי שורות ניצבות במקומן עומד על 700 ל' (קטן רק ב-20 ל' מסקודה קודיאק) ועד 1,775 ל' בקיפול שלוש השורות. תא הנוסעים כולל את כל הפונקציות המוכרות מסדרות סיאט עם צג ראשי בגודל 9.2 אינץ' ומפרטים מגוונים, FR וכדומה שכוללת גם מושבי ספורט חשמליים, חישוקים מוגדלים ועוד עיטורים דקורטביים כאלו ואחרים.   

הכוח של הטראקו PHEV מבוסס על מנוע 1.4 ל' טורבו בנזין בעל 150 כ"ס (אותו אפשר למצוא כיום בגולף, איביזה ועוד), עם סיוע מצד מנוע חשמלי בעל תפוקה של 113 כ"ס וסוללת ליתיום איון. במשולב, הוא מחלץ תפוקה מרבית היברידית של 245 כ"ס ו-40 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים DSG שבע מהירויות והנעה כפולה; מעמידה הוא מאיץ ל-100 קמ"ש בזמן של 7.4 שניות ועד 217 קמ"ש. על פי מדדי ה-WLTP (תנאי נהיגה מציאותיים), טווח הנסיעה על הסוללה עומד על 50 קילומטרים בין טעינות ופליטת המזהמים היא 50 גק"מ. משך הטעינה בבית הלקוח כ-6 עד 7 שעות וכחצי שעה לנפח של 80% בתשתית טעינה חיצונית. 

 בהתאם לפילוסופיה של סיאט (והכרזותיה השגרתיות) היא טוענת שה-טראקו PHEV יהיה הספורטיבי מבין יריביו שמציע גם מערכת הנעה היברידית וגם שינוע נעים ומאוזן למשפחה הגדולה. בהתחשב בכך שהוא חזק יותר מסקודה סופרב פלאג- אין וכן מפולקסווגן פאסאט GTE פלאג-אין, הספרדים לא ממש חוששים לעמוד מאחורי אמירות כאלה. מכל מקום, סיאט עתידה לחשוף לפחות עוד ששה דגמים היברידים וחשמליים בשנים הקרובות, כולל את מותג 'קופרה' העצמאי שיציג רכב ראווה חשמלי בתערוכת פרנקפורט, לצידו יוכלו המבקרים להתרשם גם מהטראקו האקולוגי.

מיבואנית סיאט לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי ייבוא דגם הפלאג-אין נמצא כרגע בבדיקה מול היבואן, וכי בשלב זה אין מועד הגעה מדויק לארץ.