$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ירידה חדה במסירות רכב חדש

קצת יותר מ-19 אלף מכוניות חדשות נמכרו באוגוסט החולף, ירידה תלולה בשיעור של 20% ביחס לאוגוסט 2018. מתחילת השנה נמסרו 200 אלף כלי רכב, קיטון של 5.5% בהשוואה לתקופה זו בשנה הקודמת

ניר בן טובים   04.09.19 - 11:26
Getting your Trinity Audio player ready...
בונדד אילת (צילום: כפיר כשריאן)
בונדד אילת (צילום: כפיר כשריאן)

ירידה של 20% במכירות רכב חדש ביחס לחודש אוגוסט של השנה הקודמת, כך עולה היום (רביעי) על פי דוח המתפרסם מאת איגוד יבואני הרכב בישראל. גם במבט שנתי, שוק הרכב המקומי ממשיך במגמת הקיטון כאשר הנתונים מצביעים על צניחה של 5.5% במסירת כלי רכב חדשים בהשוואה לתקופה הדומה בשנת 2018. בין חודשי ינואר-אוגוסט, עלו לכבישים בארץ 200,354 כלי רכב לעומת 212,097 בחודשים אלו אשתקד.

בצמרת טבלת המכירות בישראל אין זעזועים או חילופי שלטון. יונדאי מובילה עם עליה של פחות מ-1% ל-33,185 רישויים, אחריה טויוטה עם צמיחה של 30% ובמקום השלישי קבוצת קיה עם ירידה של 10%. סקודה, מותג הרכב האירופי המוביל בישראל גם הוא חווה ירידה, וזו מסתכמת ב-9% מתחילת השנה. חותמת את החמישייה הראשונה היא חברת מיצובישי, עם גידול של 12%.

בהמשך הטבלה סוזוקי מאבדת 9% בהשוואה לשנה הקודמת, מאזדה עם קיטון של 20% וגם פורד מאבדת 35%. ירידה גם בקבוצת ניסאן בהיקף של קרוב ל-27% וגם שותפתה רנו יורדת ב-15%. בין המותגים הגדולים שרשמו ירידות בולטות אפשר למצוא את חטיבת הפרטיות של פולקסווגן; זו מדווחת על ירידה של 30%. גם אופל מתקשה להתייצב ורושמת ירידה של מעל 53%. מנגד, מותג MG צובר תאוצה עם עליה הדרגתית ובחודש אוגוסט נערמו הנתונים ל-861 מכירות בהשוואה ל-331 אשתקד, זינוק של 153%.

בקבוצת היוקרה ממשיכות 3 הגרמניות להפגין החלשות. אאודי מובילה עם יותר מ-3,000 מסירות מתחילת 2019, אבל היא מדווחת על קיטון של 12%. אחריה מרצדס עם ירידה של 16% ו-ב.מ.וו עם ירידה של 17%. בדרג השני, וולוו ו-לקסוס ממשיכות להתחזק; השוודים צמחו ב-7% ומותג הפרמיום של טויוטה ב-12%. גם מותג jeep מרשים עם זינוק של 30%. צמיחה חזקה גם בקבוצת לנד רובר עם עליה של 59% וגם מותג DS בהילוך גבוה עם עליה של 45%.

מותג אינפיניטי עדיין מתקשה להתאושש ומדווח על ירידה של 50%. יגואר ירדה ב-20%. קאדילק צוללת ב-30%.

בקבוצת מותגי הספורט-קצה-עלית, מאבדת מזרטי 46% ביחס לשנה הקודמת – האיטלקים מסרו בארץ 35 מכוניות בין ינואר-אוגוסט. מותג בנטלי מסר 23 כלי מתחילת השיווק הרשמי, אסטון מרטין 6 כלי רכב לעומת 5, פרארי מסרו 7 כלי רכב לעומת 8. מותג פורשה מסכם את החודשים האחרונים עם ירידה של 40% ל-88 מכוניות חדשות. 

את סגמנט ה-SUV בישראל מובילה קיה – 12,438 כלים. מיצובישי עם קצת יותר מ-10,000 רכבי SUV מתחילת השנה ובמקום השלישי טויוטה – 9,174 כלים. יונדאי במקום הרביעי עם כ-7,000 מסירות של רכבי SUV וג'יפונים למיניהם. 

היבואנית הגדולה ביותר בישראל היא כלמוביל עם נתח של 22% משוק הרכב המקומי. יוניון מוטורס עם 14.60% ו-צ'מפיון מוטורס עם 13.60%.