טויוטה חגגה בסוף השבוע האחרון ציון דרך מעניין בתולדותיה - מעל 10 מיליון מכירות מסדרת טויוטה לנד קרוזר. רכב ה-4X4 הפך לאחד מרכבי הכביש-שטח המבוקשים ביותר בעולם מאז השקתו הרשמית לפני 68 שנים ולצד טויוטה קורולה המשפחתית גם מתהדר בתואר נוסף - הרכב בעל רצף הייצור הארוך ביותר בהסטוריה של יצרנית הרכב היפנית. בישראל התברג בצמרת סגמנט רכבי השטח כאשר ביבואנית יוניון מוטורס פרסמו כי מאז 1997 נמכר ביותר מ-24 אלף עותקים.
בדומה לעמיתיו הקלאסיים מארה"ב (וויליס-ג'יפ) או בריטניה (לנד רובר דיפנדר), החל את דרכו טויוטה לנד קרוזר כרכב 4X4 שנענה לצורכי רשויות האכיפה והצבא. הוא הופק רשמית החל ב-1951 תחת סדרת ה-JB המילטנטית, אבל כבר ב-1955 במסגרת הכשרת הדור השני (סדרה 20) עבר תהליך אזרחות שבעקבותיו החל הטפטוף ללקוחות מחוץ לשוק המוסדי. אלו ביקשו רכב שטח קשוח, אבל לא רצו להתפשר על נוחות מיושבת בכביש הסלול או לדלג על אבזור בסיסי.
טויוטה הפיצה את הלנד קרוזר בהדרגה, אבל רק באמצע שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70 וככל שהתעצב לרכב כביש-שטח פחות קיצוני ויותר ידידותי כלפי תשתיות מודרניות, נסללה דרכו למדינות רבות בעולם. כיום, בדור הנוכחי שלו על בסיס משפחת פראדו (בארץ) משוטט ב-170 מדינות (בוריאציות שונות) והיקף המכירות העולמי שלו עומד על 400 אלף יחידות בשנה.
ביוניון מוטורס מציינים בימים אלו את כברת הדרך שחלפה תחת גלגליו של הלנד קרוזר, שהינו בין רכבי השטח האחרונים שנותרו נאמנים ליכולת 4X4 טהורה. זאת הם עושים באמצעות פעילות דיגיטל תחת הכותר DRIVEN by land cruiser. רבים מבעלי טויוטה לנד קרוזר בישראל מכל שנתוני הייצור זומנו לשתף חוויות מיוחדות שעברו עם הלנד קרוזר באמצעות צילומים מתוך טיולים ונסיעות. מעל 300 תמונות התקבלו במשרדי החברה וניתן לעלעל בהן בגלריה מיוחדת באתר טויוטה בישראל.
לצפיה בגלריה המלאה של טויוטה לנד קרוזר בישראל
טויוטה לנד קרוזר 2019
לנד קרוזר 2005-6
טויוטה לנד קרוזר 1968
(צילום: עמית חיימוביץ')