בפולסווגן מנהלים שיחות דיסקרטיות עם גורמים בתעשיית הרכב אודות מכירת מותג למבורגיני, כך מדווחת סוכנות הידיעות של 'בלומברג'. ב-VW בוחנים אם למכור את המותג בשלמותו או להנפיקו בבורסה כפי שעשתה פרארי ב-2015 - מהלך שהניב לאנשי מרנאלו צמיחה אדירה (יותר מהכפילה את שוויה). הנימוק של בכירי פולקסווגן בראשם מנכ"ל החברה הרברט דייאס הוא המשך צמצום נזקי דיזלגייט והקצאת משאבים גדולים יותר כדי להתמקד במותגי הגרעין של הקונצרן הגרמני בהם פולקסווגן, אאודי, סקודה, סיאט ו-פורשה. בעניין זה יש לציין, כי הנהלת אאודי בעצמה מנסה לקצץ הוצאות על ידי מכירת מותג דוקאטי שבבעלותה, אם כי עד כה תוכנית זו מעולם לא עברה לשלב המעשי והגיעה למבוי סתום.
ערכה של למבורגיני בשנים האחרונות צמח באופן הדרגתי, אבל רק בשנתיים האחרונות זכה לחיזוק דרמטי בעמוד השדרה של המותג במסגרת השקת ה-SUV הראשון בתולדות החברה, למבורגיני אורוס. רכב זה הפך במהירות לנמכר ביותר של החברה הבולונזית והעמיד את שוויה בענף הרכב על 11 מיליארד דולרים. לדברי דיאס, מטרתו העיקרית היא להגדיל את שוויו של הקונצרן מ-81 מיליארד דולרים ל-220 מיליארד דולרים בשנים הקרובות.
למבורגיני אמנם פורחת תחת בעלות פולקסווגן, אבל ההיסטוריה שלה רצופה זעזועים החל מיומה הראשון כיצרנית מכוניות ב-1963. החברה החליפה בעלות שלוש פעמים עד 1973 וכחמש שנים לאחר מכן פשטה את הרגל. לאחר מכן הגיעה לאחים מימרן הצרפתים (היחידים שהצליחו להרוויח משהו מתפעול המותג בשנים אלה) ובהמשך היא נרכשה ב-1987 על ידי קרייזלר. ב-1995 נמכרה לחברה השקעה מלזית ועם סגירת העשור ב-1998 הגיעה לידי פולקסווגן וכיום מנוהלת על ידי הדירקטוריון של אאודי.
פולקסווגן מחזיקה כיום כתריסר מותגים בשורותיה כולל בוגאטי, בנטלי ועוד, אבל בניגוד ללמבורגיני מעדיפים פולקסווגן להישאר עם האקזוטיקה הצרפתית מסיבות אסטרטגיות וכן בשל ערכה התדמיתי בעיני הציבור. דיאס גם מקבל תמיכה נרחבת מהצמרת הגרמנית להיפרד מהשור האיטלקי, שכן זה פעל בשנה האחרונה להנפיק בהצלחה את מותג המשאיות טראטון ואף כרת הסכמי שיתוף פעולה עם פורד וכן עמד מאחורי הזנקת המכוניות החשמליות של החברה, בהן ה-ID3 החשובה.
למבורגיני אורוס
בגרמניה סוברים שפולקסווגן טרם החליטה אם למכור את המותג או לבצע הנפקה בבורסה. פרארי אמנם צלחה את המהלך הזה ולא הביטה לאחור בחרטה, אבל אסטון מרטין ספגה מפלה של יותר מ-70% בערכה בשיטה זו. כך או אחרת, פולקסווגן לא מוכנים להגיב כרגע לדיווחים כמובן, אבל מקורבים לצלחת טוענים שהמכירה תצא לפועל מתישהו בסוף שנת 2020.