באירוע שנערך היום (שלישי) במטה הלוגיסטי של חברת כלמוביל בראש העין הוצג לראשונה בישראל רענון מקיף לדור השני של מיצובישי ASX, פעימה נוספת של דור ההמשך לסדרה הקומפקטית שהגיעה לארץ באיחור יחסית גדול בהשוואה לשוק האירופי. להבדיל מהדגם שלפני מתיחת הפנים שהתבסס על טכנולוגיות בסוף מחזור חייהן, הדור ה-2 של ה-ASX מביא לנו חבילה מלוטשת עם שימוש בחומרים טובים יותר, מנועים קצת יותר עדכניים וחלל נוסעים איכותי יותר וחדשני.
ה-ASX נאמן לעיצוב הנוכחי של מיצובישי עם שבכה כסופה בנוסח 'דינמיק שילד' ואפיונים שחולקים הרבה דמיון לאחיו אאוטלנדר, עימו הוא גם חולק קצת מהנתונים היבשים. ה-ASX החדש גדול מקודמו ומסתיר רצפה רחבה יחסית עם בסיס גלגלים של 2.67 מ', רוחב של 1.81 מ', גובה של 1.64 מ' ותא מטען של 393 ל'. ביבואנית מוסרים עוד כי כושר הגרירה עומד על 1.3 טון.
תא הנוסעים של ה-ASX זוכה לרענון חלקי, בכל זאת מדובר פה ברכב עם שורשים ב-2010, מתיחת פנים ראשונה ב-2015 ונוספת ב-2019, כך שבמיצובישי השתדלו מאוד שלא לעגל פינות. הקונסולה הראשית כוללת צג מגע ראשי בגודל 8 אינץ' עם מערכת ה-'קונקטד' של כלמוביל עם עברית מחוברת אל אפליקציות חניה ו-WAZE, מוסיקה ועוד. בנוסף לכך, למערכת בקרת הפעלה בשם "I SAY", המאפשרת הפעלת מגוון פקודות קוליות בעברית מחוברת לניווט, טלפון, אנשי קשר וזאת מבלי להוריד את הידיים מגלגל ההגה. הוא ישווק ב-3 מפרטים: 'אינטנס', 'אינסטייל' ו-'פרמיום' כאשר בציוד התקני חישוקי 18 אינץ' ותאורת LED מלאה. כמו כן כולל בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, חיישני נסיעה לאחור, ששה רמקולים, בלוטות' וכדומה. בגרסאות בכירות יותר גם כניסה ללא מפתח, מראות מתקפלות חשמלית, מושבי עור עם חימום, גג-שמש פנורמי ועוד. לרכב את כל מערכות הבטיחות המתקדמות אך במפרט היוקרתי ביותר (פרמיום) התווספה גם בקרה לפיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד והתרעה על תנועה צולבת מאחור.
(צילום: כפיר כשריאן)
בחרטום של ה-ASX אין הפתעות דרמטיות או בשורות מהפכניות; הוא נעזר במנוע 2.0 ל' אטמוספרי (ללא מגדש טורבו) המפיק 150 כ"ס ו-20 קג"מ מ-4,200 סל"ד בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה עם מספר הילוכים קבועים מראש בטכנולוגיית INVECS3. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.7 שניות וצריכת הדלק הממוצעת משקפת שיפור של 10% ועומדת על 14.7 ק"מ לליטר בנזין. זאת ועוד, במיצובישי טוענים לבידוד רעשים טוב יותר וכן בוצע שינוי במתלים שאמורים להעניק לו נוחות נסיעה חלקה יותר וחידודים קלים בפן הדינמי.
כלמוביל מוסרים כי מיום שיווקו בישראל לפני כשנתיים נמכרו כ-6,000 יחידות. עם זאת, שוק הג'יפונים עומד להתרחב משמעותית ב-2020 כך שהתחרות מולו תהיה עזה במיוחד.
המחירים ל-ASX החדש בישראל:
מפרט אינטנס: 136 אלף שקלים
מפרט: אינסטייל: 139 אלף שקלים
מפרט פרמיום: 148 אלף שקלים.
VIDEO