$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בגלל נגיף הקורונה - נדחתה תערוכת רכב בסין

מארגני האירוע המוטורי בבייג'ינג נאלצו לדחות את האירוע בגלל התפרצות המחלה בסין

ניר בן טובים   18.02.20 - 10:33
Getting your Trinity Audio player ready...

מארגני תערוכת הרכב בבייג'ינג דחו את פתיחתה בגלל התפרצות נגיף הקורונה, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות 'רויטרס'. על פי לוח הזמנים של המפיקים, האירוע עתיד היה לצאת לדרך ב-21 באפריל ולהמשך עד ה-30 באפריל, אולם עקב האירועים הבריאותיים האחרונים הוחלט על דחיה למועד עתידי שיתפרסם בשבועות הקרובים. מניין הקורבנות בגלל וירוס הקורונה נערם ברחבי סין ליותר מ-1,770 בני אדם, ועוד למעלה מ-70 אלף שחלו.

הרשויות בסין נקטו בדיעבד באמצעי פיקוח על האוכולוסייה, אבל לא הצליחו למנוע את התפשטותו הגלובלית של הנגיף. בלית ברירה, הגורמים המעורבים בניהול יחסי הפנים והחוץ במדינה אוסרים כעת על מציגים מארצות אחרות להגיע לסין או לשלוח ספקים ולמעשה בלמו את השרשרת הלוגיסטית מעבר לים. מדובר במכה לא קטנה בכנף של המותגים החשובים ביותר בתעשייה שמנצלים את תערוכת הרכב הסינית להזניק טכנולוגיות חדישות ולשווק כלי רכב "רווחים" המותאמים לצרכיו של השוק הסיני.

תערוכת הרכב בסין צברה פופולריות גדולה מאז שהושקה ב-1990, וככל שהשוק הסיני פתח את אפיקיו לעוד ועוד מותגים "בעלי שם", כך גדל התאבון של יצרני הרכב להקים שלוחות במדינה ולתכנן מכוניות רלוונטיות עבורם באמצעות שותפים או תת חטיבות. תערוכה זו נערכת אחת לשנתיים ברוטציה עם תערוכת שנחאי ושתיהן דוחפות בצורה אגרסיבית הנעה אלטרנטיבית נוכח המפעלים הרבים במדינה שעוסקים בייצור סוללות ומכוניות חשמליות. 

לפני כשנתיים נכחו בתערוכה מותגים כמו פורד, ב.מ.וו, אודי, מרצדס ועוד.  ואולם נכון להיום, אף לא אחד מהם הכריז על השקות מתוכננות לסין והחשש הוא שחלק גדול מהם יחליטו לבטל את הופעתם עקב התנגשויות בלוח הזמנים. על רקע פרסומים אלו, ממשיכות יצרניות רכב רבות, בהן ניסאן, פיאט, מרצדס, יונדאי, יגואר-לנד רובר, רנו ועוד להתמודד עם שיבושים באספקת מכוניות בגלל וירוס הקורונה.

מכירות הרכב בסין נפגעו בצורה קשה בעקבות הוירוס עם ירידה שנתית של 18% במכירות ל-2 מיליון יחידות. מומחים בענף הרכב בארה"ב אומרים שהתחזית קודרת מזו שפגעה בשוק הסיני עם התפרצות ה-סארס ב-2003 שהובילה גם היא לירידה בשיעור חד במכירות. בינתיים, 53 מפעלים מתוך 189 שעוסקים בייצור מכוניות על פס ייצור מלא חזרו לעבוד בתפוקה מרבית, אולם בתעשייה מזהירים שמפעלים ברחבי העולם עלולים להגיע לעצירה מוחלטת אם מערכות ייצור החלפים בסין תהיינה סגורות לעוד תקופה ממושכת.