$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
רגעי שיא בספורט
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
שלושה חשודים באונס בת ה-14 באילת שוחררו ממעצר
24.11.24
נתקע במשך 20 שעות בנהר באוסטרליה - וחולץ אחרי שקטעו את רגלו
24.11.24
פריס הילטון מפתיעה: "מעולם לא עברתי ניתוחים או הליכים קוסמטיים"
24.11.24
ישראלים בדובאי: "יש מבטים, הרגשנו שמחפשים סימני זיהוי של יהודים"
24.11.24
עדכון קורונה: הלאמת יצרניות, התגייסות לטובת בתי החולים
אם לא מייצרים מכוניות, אז עוברים לייצור מאווררים ומשאפים לבתי החולים
בועז קורפל
20.03.20 - 17:52
תגיות:
נגיף הקורונה
Getting your
Trinity Audio
player ready...
תעשיית הרכב באירופה נענית לקריאה של ממשלות במדינות מוכות נגיף קורונה שבהן בתי החולים נמצאים במצוקה ובחוסר של ציוד. התופעה המובהקת של חולי הקורונה היא בעיות נשימה וקשיי נשימה. בתי החולים בבריטניה ובאיטליה זקוקים נואשות למאווררים ולמכשירי נשימה שיכולים להקל את המצב אך הדרישה העולמית לציוד הזה הופכת אותו לקשה להשגה. הממשלה בבריטניה יזמה פנייה ליצרניות הרכב בממלכה המאוחדת לרבות פורד, יגואר, הונדה, רולס רויס, לנדרובר, ווקסהול ואחרות במטרה כי אלו יפעילו את מחלקות ההנדסה והפיתוח למען אלה יתחילו לתכנן ולעצב את הציוד הדרוש וגם יעבירו אותו לייצור בקווי הייצור שלהם. משפחת אניילי, הבעלים של פיאט באיטליה, תרמו 10 מיליון יורו לממשלה המקומית למלחמה בקורונה וגם הם הפעילו את האנשים במפעלי פיאט שייצרו אף הם ציוד ייעודי לבתי החולים באיטליה שחטפה את המכה הקשה והאנושה מכל המדינות בעולם לרבות סין.
גם בארה"ב מתגבשת מגמה דומה כאשר פורד וג'נראל מוטורס מתארגנות אף הן למשימה דומה אך בקנה מידה אחר כי הבעיות של מחסור טכני במאווררים בבתי חולים ומרפאות הוא הרבה יותר גדול. בשונה מהפניה של הממשלות באירופה למפעלי הרכב, הסיפור בארה"ב שונה והוא מגיע ביוזמה של המפעלים עצמם וזה יכול לעבוד היטב לטובת המצב הכללי עם סיוע למדינה וגם אספקת עבודה לחלק מהעובדים במפעלים השונים והזרמה של מזומנים למפעלים הללו.
עם פרוץ המשבר הגדול בסין, חברות רכב סיניות לא עמדו מהצד ואף הן פעלו בתחום דומה. יצרניות המכוניות הסיניות GAC ו-BYD פתחו קווי ייצור של מסיכות פנים חד פעמיות לשוק המקומי עבור מאות מיליוני סינים שהתעוררו למציאות אחרת למרות שהם תמיד שמרו על מודעות והשתמשו במסכות גם לפני המשבר העולמי הגדול הזה.
לסיום נציין כי אפילו קבוצות הפורמולה 1 בבריטניה מתגייסות למאמץ הכללי וגם שם ניכרת התגייסות טכנולוגית לייצור מאווררים לבתי חולים.
משבר קורונה: הממשלה הצרפתית עשויה להלאים את יצרניות הרכב
תעשיית הרכב העולמית היא ברומטר מאוד חזק ומשמעותי בכלכלת העולם. יש בכוחה לחלץ כלכלות שלמות של מדינות מתוך מיתון עמוק ויש בכוחן להפיל לקרשים שווקים גדולים כקטנים וליצור אפקט עולמי. במקרים של משברים עולמיים מרגישים את התנודות הגדולות בקווי הייצור ובאולמות המכירה של המכוניות בעולם כולו ומשבר וירוס קורונה איננו חריג בעניין הזה. בתוך התעשייה העצומה באירופה, יש לצרפת מקום גדול של כבוד לנוכח מאות אלפי מקומות העבודה שהמפעלים הצרפתיים מספקים לכלכלה של צרפת ושל מדינות נוספות ובמיוחד של מדינות שאינן בעלות כלכלה חזקה כמו רומניה או מדינות בלקן אחרות וגם הרחק מחוץ לאירופה כמו באפריקה (פיג'ו/סיטרואן) ודרום אמריקה (רנו).
עם העמקת המשבר בצרפת, זימן שר הכלכלה הצרפתי ברונו לה מאייר, שיחת וועידה חשובה עם קרלוס טבארס נשיא פיג'ו/סיטרואן ועם ז'אן-דומיניק סנאר נשיא רנו כאשר על הפרק עמדה האפשרות כי המדינה תצטרך להתערב בענייני החברות הללו ולהלאים אותן באופן מלא. לממשלה הצרפתית יש 15% מהמניות של רנו וגם 12% ממניות פיג'ו/סיטרואן והמחשבה מאחורי הרעיון היא כמובן האפשרות לתמוך במפעלים בתקופה שתגיע אחרי המשבר הכלכלי שאת משמעויותיו עדיין לא ניתן לדעת אולם הממשלה מבקשת לנהל את המשבר הלאומי בעצמה. בשיחה שהתקיימה בין הצדדים סוכם כי הנושא ייבחן בכל יום מחדש לנוכח התפתחות המשבר. ככל שהימים נוקפים והמגיפה לא נבלמת, כך גוברים הסיכויים שאכן הממשלה תשתלט על שני היצרנים.