$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דיווח: ניסאן מבצעת נסיגה חלקית מאירופה

החברה היפנית נערכת לתכנית הבראה במסגרתה עשויה להשאר רק עם 2 דגמים באירופה. לא צפויים שינויים בשוק הישראלי

ניר בן טובים   05.05.20 - 07:43
Getting your Trinity Audio player ready...
נעמי אוסקה וניסאן GT-R
נעמי אוסקה וניסאן GT-R

בלא מעט מקרים בתעשיית הרכב קיים דיסוננס בין פעילות החברה בפועל לבין מה שמתחולל אצלה מאחורי הקלעים ואינו חשוף לציבור. דוגמא טובה לכך ורלוונטית, תהיה חברת ניסאן שממשיכה להיות יחסית פרודוקטיבית עם דגמים כמו ניסאן ג'וק החדש והחטיבה החשמלית, אבל במקביל לכך מבצעת קיצוצים כדי להבריא את החברה מהסקנדלים של קרלוס גוהן. כעת עולה, כי בכוונתה לצאת לדרך עם תכנית התייעלות דרמטית שתשנה את המפה.

על פי דיווח של סוכנות הידיעות 'רויטרס', ניסאן עומדת להכריז על תכנית שיקום גלובלית, במסגרתה היא תיסוג בצורה הדרגתית מהשוק האירופי ותשאיר שגרירות מצומצמת של 2 דגמים בלבד. מי הדגמים האלו יהיו עוד מוקדם לדעת, אך סבירות גבוהה שההכרעה תיפול בין ניסאן ליף, קשקאי ו-ג'וק, שלושה מכלי הרכב הדומיננטים שלה ביבשת שהשפיעו כל אחד בדרכו על הרגלי הצריכה של הנהגים בעשור האחרון.    

החלק השני של התכנית נוגע להתמקדות באיזורים גאוגרפיים רווחים, בהם סין, יפן וארה"ב, עם המשך פעילות סדירה במזרח התיכון. בניסאן ינסו ככל הנראה לצמצם עלויות, אבל גם "למרכז" את המותגים האחרים של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי. "אנשים מדברים על היצרים האגרסיביים של קרלוס גוהן שגבו מחיר יקר בסופו של דבר. הוא הוביל מהלכים שגרמו להתפזרות מוחלטת בשווקים לא רווחים. הם צריכים להיות יותר ממוקדים. ניסאן מתקשה מאוד באירופה, אבל רנו מצליחה שם מאוד", כך אומרים בכירים בסוכנות הידיעות. 

גוהן אולי חתום על הנזקים של ניסאן בשנים האחרונות עקב תכניות התרחבות מופרזות ששמו לנגד עיניו כמות לפני איכות, אבל למרות הביקורת על התנהגותו ופשעיו, מדובר בדמות שהצילה את ניסאן מפשיטת רגל אחרי שנרכשה על ידי רנו ב-1999. גוהן זכה לתמיכה נרחבת בקהילת הרכב על ניהול מותג ניסאן בתקופות שלפני המשבר הכלכלי של 2008 וגם אחריו, ולעתים הוביל את ניסאן להישגים טובים יותר מבעלת הבית רנו. ההמשך, כבר ידוע.  

אז מה צפוי בעתיד הקרוב? מי שבסופו של דבר תישא את הצמיחה של האלטרנטיבה החשמלית באירופה תהיה ככל הנראה רנו, בעוד מיצובישי תעניק תמיכה על היבשת במקביל עם דגמי פלאג-אין הייבריד מוצלחים בהם אאוטלנדר. המשמעות היא שהעתיד של ניסאן ליף אינו מובטח לגמי באירופה, וכן דגמים כמו מיקרה, ה-370Z, וכן ניסאן אקס-טרייל יימחקו מפרופיל המשווקים האירופיים. חלון הזמנים של תכנית ההבראה טרם נקבע, אבל בכוונתם להתניע את התהליכים מוקדם ככל האפשר, וזאת על רקע פתיחת מפעלי החברה שחוזרים לעבוד בשגרת קורונה.  זו בהחלט מסתמנת כמו תקופה גורלית עבור אחד היצרנים החשובים ביותר בענף.