$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ניסאן GT-R במיליון יורו

גרסת ה-GT-R50 בשיתוף סדנת 'איטלדיזיין' עולה לכבישים. כדאי למהר, המכסה מוגבלת

ניר בן טובים   24.05.20 - 14:41

תגיות: ניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...

בשנת 2018 ציינו סדנת 'איטלדיזיי'ן' וחברת 'ניסאן' 50 שנה לשני אירועים מכוננים' ביחד ולחוד: הקמת חברת העיצוב האיטלקית, ובריאת מכונית הספורט GT-R המיתולוגית. כדי לציין את המאורע החגיגי, שיתפו השתיים פעולה במסגרת פרויקט מוטורי בשם GT-R50 שנחשף בפורמט אב-טיפוס בפסטיבל המהירות בגודווד. הרעיון מאחורי המיזם היה פשוט: לבחון מה ניתן לעשות עם מכונית הספורט היפנית וזאת מבלי להכתיב גבולות עיצוביים וחלילה להקריב את יכולותיה הדינמיות, התוצאה הסופית מגיעה בימים אלו לכבישים עם רוח איטלקית, ביצועים של סמוראי, ייצור מוגבל ותג מחיר דמיוני.

גרעין המכונית מבוסס על הגרסה האחרונה של מהדורת ה-NISMO, אבל כמו שאפשר לראות בתמונות הקשר העיצובי ביניהן ניתק באופן חלקי. באיטלדזיין מחקו את הקווים האגרסיביים של ה-GT-R המקורית וחוללו מהפכות בשני הקצוות שלה ועיגלו את הדפנות; התקרה הונמכה ב-5.4 סנטימטרים, המבנה הקדמי אימץ מראה "אירופי" יותר, הזנב הורחב, כך גם הזגוגית האחורית וכן הותקנה כנף אחורית מתכווננת ויחידות תאורה חדשות מעטרות את הקו הרוחבי של המפלס המרכזי.

על האחיזה אחראים צמיגי 255/35 בחזית ו-285/35 מאחור על חישוקי 21 אינץ' שלא תראו בשום מקום אחר בעולם, מלבד על ה-GT-R50. באיטלדזיין אומרים שבקרב מאגר הקונים הקטן נרשם ביקוש עבור הצבעים של גרסת הטרום ייצור, כלומר גוון אפור-קינטי-נוזלי עם קונטרסט מוזהב על חלק מהדיפונים, אולם אפשר לבחור מתוך מנעד רחב של צבעים. 

בסדנה עבדו גם על תא הנוסעים, אם כי השאירו את המראה ללא שינויים מהותיים וכמו עם הגוון החיצוני גם כאן ניתן לתפור חבילה קוסמטית ייחודית לכל לקוח. תוספות קטנות הן בדמות דיפוני אלקנטרה שחורים, אלמנטים מוזהבים על גלגל ההגה והקונסולה הראשית וחתימות ייחודיות של איטלדיזיין ו-ניסאן.

מתחת למכסה שוכן מנוע ה-3.8 ל' טורבו ששה צילינדרים עם הספק מרבי של 720 כ"ס וקרוב ל-80 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שש מהירויות מחוזקת. על המנוע הרכיבו 2 מגדשי טורבו ענקיים תרומת מכונית המירוצים של החברה ה-GT3, וכן שינו מכללים עיקריים בהם גל ארוכה חדש, גלי זיזים, מערכת פליטה מוגדלת וכן מזרקים מתקדמים יותר ושדרוג של הדפרנציאל. על בלימה ואיזון הופקדו חברת 'ברמבו' ו-בילשטיין (בולמים משופרים) בהתאמה. פער של 120 כ"ס חוצה בין גרסת ה-NISMO ל-GT-R50 והוא מבטיח לכאורה רף ביצועים יותר גבוה, אולם פרטים אלה קצת מעורפלים בשלב הזה.

 לא זול בשביל ניסאן

קהל כבר יש אם שאלתם, וגם הזמנות, כי אפילו הקורונה לא תעצור את המכונית הזו. איטלדיזיין מספרים על פעילות מוגברת של קונים מול מכסה מצומצמת של 50 עותקים בלבד. "הרוב הלכו על צבעים די דיסקרטיים", כך הם מוסרים. המחיר למכונית עומד על 990 אלף יורו ועד 1.18 מיליון יורו אחרי מיסים (אם אתם גרים למשל בגרמניה). המסירות הראשונות תחלנה בסוף השנה הנוכחית ותחילת 2021. לשם השוואה, מחיר ניסאן GT-R בארה"ב עומד על סביבות 115 אלף דולרים (בארץ זמינה תמורת 880 אלף שקל).