$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קיה ריו מתחדשת

מתיחת פנים למכונית הקומפקטית עם שינויים בעיצוב, תא הנוסעים ויחידות ההינע. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים   26.05.20 - 11:32

תגיות: קיה

Getting your Trinity Audio player ready...

ארבע שנים לאחר שהוצג הדור הרביעי שלה, מקבלת כעת קיה ריו מתיחת פנים של אמצע החיים. במרכז העניינים הפעם לא רק קוסמטיקה וצעצועים חדשים בגוף המרכב וחלל הפנים שתורמים לכוח המשיכה, כי אם תוספת עמוקה של מנוע היברידי קל להפחתה בצריכת הדלק וחידוד הביצועים. ריו גם מיישרת קו בכל הקשור למערכות בטיחות חכמות ומוסיפה קו הגנה אקטיבי נוסף עם אמצעים מתקדמים שמחמיאים לרמת המחיר שלה.

ריו 2020 נראית יותר "דיגיטלית" אחרי הרענון האחרון עם כריכה עדכנית ושימוש בתאורת LED ובחתימת חרטום נמר שטוח יותר מבעבר המשווים לה הופעה מהודרת ופחות עממית. כנהוג במקרים אלו, לא מדובר במהפכה קיצונית אלא בהחלפה מידתית של רכיבים; מתחת לקו המרכזי תמצאו פגוש חדש, תאורת ערפל חדשה, חישוקים מודרניים ושני גוונים חדשים בקטלוג: אפור כהה וכחול "ספורטיבי".

תא הנוסעים התחדש בכמה חזיתות; ראשית אומרים קיה, שודרגו התרכובות ואיכות הפנים גבוהה יותר, במיוחד בחלקים העליונים אבל לא רק. בנוסף לכך, הותקן צג ראשי 8 אינץ' במקום 7 אינץ' ובלוח המחוונים מוניטור דיגיטלי חדש למחשב הדרך בגודל 4.2 אינץ' עם תפריטים גרפיים חדישים. בגרסאות בכירות דוגמת ה-GT, תקבלו גם מושבים בעלי תמה ספורטיבית (תפירות חשופות) וכדומה.

 

החדשות הגדולות חבויות מתחת למכסה המנוע; לראשונה במשפחת ריו תשווק המכונית עם מנוע היברידי קל הנעזר במתנע-גנרטור ומצבר 48 וולט. קיה כבר הציגה טכנולוגיה זו בעבר אולם רק בחיבור למנוע דיזל. כעת, קיו חונכת מנוע 1.0 ל' טורבו בנזין בשיטה זו בשני הספקים: 100 ו-120 כ"ס (20 קג"מ) עם חיבור אל תיבת שבע מהירויות דו-מצמדית. גרסאות הכניסה יצוידו במנוע אטמוספרי וותיק בהספק של 84 כ"ס ומנוע עם 100 כ"ס מנפח של 1.2 ל'. הביצועים של המנועים החדשים אינם ידועים בשלב זה.

בצד הבטיחותי כאמור יש צרור חיזוקים. בריו 2020 תמצאנה התרעות מפני התנגשות ברוכבי אופניים והולכי רגל, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, התרעה מפני הרדמות, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, התרעה מפני תנועה צולבת מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד אופציה בתשלום כגון מערכת מעקב עם נהיגה מבוקרת מחשב עד מהירות 180 קמ"ש המבצעת התאמות אדפטיביות (האצה, בלימה, היגוי...) כדי לשמור על היושבים ברכב מפני תאונות. 

מהיבואנית טלקאר נמסר ל'עולם הרכב' כי הריו המחודשת תגיע לארץ ב-2021. המחירים טרם נקבעו, אך מסתמן כי לא יחולו תנודות תלולות כלפי מעלה (כיום נמכרת בישראל תמורת 105 אלף שקלים).  

עוד הרבה על מותג קיה בעולם הרכב של ערוץ הספורט