בזהירות המחויבת ממותג שטח פופולרי, בחברת Jeep בוחנים בשנתיים האחרונות הטמעה של מערכות הנעה חשמליות-היברידיות עם יכולת טעינה מהחשמל. זה התחיל עם מוצרים פשוטים יחסית כמו רנגייד פלאג-אין, המשיך אל קומפאס PHEV ובתערוכת לאס וגאס 2020 שהצליחה לחמוק מנגיף הקורונה ברגע האחרון, הציגו האמריקנים את ג'יפ רנגלר PHEV, חשמל משולב בנזין לסוס העבודה המיתולוגי. אבל האם רנגלר, ללא מנוע בערה קונבציונלי יכול לעשות את העבודה בצורה מוצלחת, או שמא מדובר ביוזמה מסובכת מדי?
ובכן, אם להעמיד את הדברים מול תמונת המציאות, נראה שמארק אלן, מנכ"ל חטיבת העיצוב והתכנון של ג'יפ סבור שזו הדרך הטובה ביותר למצות את הפוטנציאל של הרנגלר.. אלן, אחד מאנשי המפתח מאחורי הדור החדש של הרנגלר, אומר כי להערכתו דווקא מערכת חשמלית עשויה להיות אלטרנטיבה נכונה. "רנגלר מונע בכוח חשמלי מאפשר לנהג לשלוט בצורה יעילה יותר במהירות ובמשיכה של כל אחד מהגלגלים. יש פה גם תרומה גדולה מצד זמינות כוח מיידית - מאפס טורים אתה מקבל את מלוא העוצמה", כך הוא מציין.
רנגלר חשמלי בהחלט נמצא על הכוונת של ראשי FCA אבל מוקדם לדון בהשקות חגיגיות. הערכות שונות בכלי התקשורת בארה"ב סימנו את שנת 2023 כיעד אפשרי לתחילת ייצור של רכבי אב-טיפוס, אולם נותרו לא מעט סימני שאלה לגבי שאר המכללים כמו סוללות עמידות והגנה על רכיבים חשמליים מפני תנאי שטח בוגדניים. בתוך כך אומר אלן, כי במערכת חשמלית מורכבת ניתן לגייס את הסוללה עבור הפעלה של תוספות: תאורה מתוגברת לנהיגת לילה, ציוד לינה, ציוד להכנת מזון ועוד, כך שכל היתרונות והחסרונות נמדדים.
ג'יפ גרנד צ'ירוקי, כאן בגרסת טרקהוק עם 720 כ"ס
עכשיו
בינתיים, מרוכזים ג'יפ בדברים שקורים לנגד עיניהם בטווח המיידי. לאחרונה יצאו בהכרזות מבטיחות על כך שהם נכונים להיות מותג ה-4X4 "הירוק ביותר בעולם" ובמיוחד משקיעים מאמץ ביבשת אירופה. רנגייד וקומפאס פלאג-אין כשרים לנוע לטווח נסיעה מרבי של 51 קילומטרים על הסוללה עד התרוקנות, ובסיועם יוכלו האמריקנים להתמודד עם תקנות זיהום אוויר מחמירות ולשפר את מעמדם בסגמנט הקרוסאוברים המשפחתי.
רכב נוסף שנמצא בפיתוח מואץ הוא ג'יפ גרנד צ'ירוקי 2021 שאחרי 10 שנים! יחליף רצפה מיושנת ומכללי מרצדס עתיקים (עוד מימי שליטת דיימלר) לטובת פלטפורמה של אלפא רומיאו ומערכות הינע משוכללות. הגרנד צ'ירוקי החדש יוצג ככל הנראה במהלך 2021 והוא ישלב מנועי טורבו 2.0 ל' תרומת סטלביו לצד גרסאות ה-V6 המסורתיות וכן גרסת פלאג-אין, יתהדר במידות גדולות יותר מקודמו וכן יצמיח דגם נוסף בעל שורה שלישית.
זהו אחד מכלי הרכב האסטרטגיים של מותג Jeep ולראיה, רק בשנה הקודמת, בשלהי חייו, נמכר בקרוב ל-245 אלף יחידות רק בארה"ב. ימים יגידו מה תהיינה ההשלכות של יישום מערכות שטח אלקטרוניות בכלל רכבי המותג אבל לפחות כרגע, עושה רושם ש-Jeep ערוכים למהפכה החשמלית.