טיזר קטן בשבוע שעבר הוביל אותנו כעת לחשיפה הרשמית של סיאט אטקה 2021, קרוב ל-5 שנים לאחר שהוצג בפעם הראשונה בפני הציבור ואחרי מאות אלפי מכירות (2019 הייתה שנת השיא של אטקה עם למעלה מ-100 אלף מסירות). במסגרת מתיחת הפנים של האטקה ביצעה סיאט שינויים צורניים מוכתבים ביחס ישיר לנוסח של לאון החדשה ורכב ה-7 מושבים טראקו. בנוסף לכך, חידשה את תא הנוסעים, הוסיפה רמות אבזור משודרגות וחיזקה את יחידות ההינע (בעיקר עבור השוק האירופי, אבל לא רק).
האטקה 2021 לא נראה שונה מאוד מקומו ומאמץ כאמור את ההופעה הדיגיטלית יותר של לאון וטראקו לרבות איתותים דינמיים. ליטושים אלה באים לידי ביטוי בשבכה קדמית צפופה יותר ופנסים צרים יותר עם תאורת LED מסורתית. באופן דומה, החלק האחורי מקבל טיפול קוסמטי קל בלבד עם נגיעות קלות ביחידות התאורה והפגושים. בחלק מהגרסאות הבכירות מתווספים קישוטים מושחרים וחישוקים בעיצוב מובחן.
תא הנוסעים שומר על הנדסת אנוש תכליתית, רחבה ושימושית אך מוסיף לא מעט בצד הממשקים. במרכז המערכת כעת בקרת מדיה עם צג ראשי עד 9.2 אינץ' עם אפל ואנדרויד ומשטח טעינה אלחוטי כסטנדרט בכל הדגמים. למערכת גם פונקציות חדשות לשיפור הנגישות כמו הפעלה קולית. עוד שינויים בולטים לעין הם גלגל הגה חדש, לוח מחוונים דיגיטלי עדכני וכן מערכות בטיחות נוספות כמו התרעה על יציאה מסוכנת מהמושב האחורי, בקרת שיוט אדפטיבית משופרת ואפליקציית סיאט שכוללת גם התרעה לרשויות החוק (או חברות המיגון) במקרה של גניבה. זאת ועוד, ברמת הגימור הגבוהה ביותר הולבשו ריפודים איכותיים יותר מהדגמים הבסיסיים ובסיאט טוענים לחומרים חדשים במפלס העליון. דגמים בכירים מוסיפים גם חימום לגלגל ההגה וזגוגית קדמית עם שכבת הגנה נוספת.
VIDEO
סיאט ממשיכה עם 8 מנועים בחלוקה שווה בין דיזל ו-בנזין. גרסאות הבנזין טורבו מתחילות עם שלוש בוכנות ב-1.0 ל' עם 110 כ"ס ותיבה ידנית שש מהירויות, 1.5 ל' ארבע בוכנות בהספק של 150 כ"ס עם תיבה ידנית או DSG7, ובקצה העליון מנוע ה-2.0 ל' טורבו 190 כ"ס מחובר אל הנעה כפולה ותיבת הילוכים DSG7. בדגמי הסולר הרוולנטים יותר לאירופה תהיינה יחידות כוח עם 2.0 ל' 115 כ"ס, 2.0 ל' 150 כ"ס וכן 2.0 ל' 150 כ"ס והנעה כפולה (חדש במשפחה). בולטים בחסרונם בשלב זה מנועים היברדיים בטכנולוגיית MILD HYBRID או מנועי פלאג-אין. ייתכן שאלה ישווקו בפעימה השניה של האטקה המחודש בעקבות סדרות סקודה ו-פולקסווגן.
קופרה אטקה צפוי לעבור שינויים ויזואלים וטכנולוגיים זהים ולהמשיך לשאת בחרטום מנוע 250 כ"ס או מעט יותר כוח.
מהיבואנית לישראל 'צמפיון מוטורס' נמסר ל'עולם הרכב' כי האטקה 2021 יגיע לארץ בתחילת השנה הבאה. האטקה מעוצב במטה המרכזי של סיאט בברצלונה (מרטורל) ומורכב במפעל הצ'כי ב-Kvasiny. המחירים באירופה שעומדים על 23 אלף יורו לגרסאות בסיס לא עתידיים להשתנות. המחירים בארץ יפורסמו במועד השקתו אך סביר שאלה ישארו דומים למצב כיום (140 אלף שקלים וצפונה משם).