אאודי ממשיכה להגדיל את משפחת ה-E-טרון החשמלית ותוסיף בשנה הבאה את הדגם השביעי בסדרה הזו, ה-Q4 ספורטבק מסגמנט ה-SUV. הרכב מוצג בימים אלו בפני כלי התקשורת העולמיים במהדורת אב-טיפוס (טרום ייצור) כמעט בשלה לעלות לכבישים, מה שמבטיח שאת הגשר מהפרזנטציה לאולם המכירות הוא יחצה במינימום שינויים פיזיים או פשרות טכנולוגיות.
ה-Q4 נחשף כרכב ראווה בתערוכת ז'נבה 2019 על פי שרטוטים של קונספט מ-2014. בין תערוכה אחת לאחרת הוא אסף את סימני ההיכר של דגמי המותג, עד שלפרק הסדרתי בחייו הגיע בהתאם לנוסח מהשנה הקודמת. מתחת לתמה החיצונית הדיגיטלית מסתתרת פלטפורמת MEB מותאמת להנעה חשמלית, סוללות כבדות וכן היא מסוגלת לכרוך מגוון של שינויים דינמיים בהתאם לצרכים של היצרן, שגם מתאר אותו כרכב מהנה לנהיגה. הוא יימכר במרכב דמוי קופה-ספורטבק, כאשר מקצה אחד לשני אורכו 4.6 מ', גובהו 1.6 מ', רוחבו 1.9 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.77 מ'. זה מציב אותו מעל אאודי Q3 ובמסלול התנגשות ישיר עם ב.מ.וו X4 קופה בדגמים המסורתיים ומול וולוו XC-40 פלאג-אין בז'אנר ההיברידי-חשמלי.
הרכב נושא מערכת חשמלית בהספק של 301 כ"ס בחיבור אל הנעה כפולה (קוואטרו). ערכת הסוללות נאמדת ב-500 קילוגרמים, ולמרות זאת מאיץ ה-Q4 מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות ועד מהירות מרבית של 180 קמ"ש. הסוללה תספק לנהגים טווח נסיעה של כ-450-500 קילומטרים עד התרוקנות בהתאם לנתוני WLTP, ואת הטעינה ניתן לבצע בעמדה חיצונית מהירה שתזין את הסוללה ל-80% קיבולת בתוך 30 דקות בלבד או משקע ביתי שידרוש כמה שעות בודדות.
חלל הפנים מאופיין לדברי אאודי באווירה חמה ורגועה - בצבעים, בחומרים ובעיקר בנגישות ובנראות של מערכת המדיה והפקדים בעמדת הנהג. כמו בכל דגמי אאודי הוא מגייס צג 12.3 אינץ' בלוח המחוונים לטובת מידע ותקשורת, ובמרכז הקונסולה התמקדו המעצבים בהקצאת תאי אחסון רבים שבאים על חשבון ידית הילוכים (שאין בה צורך, שכן במקומה הותקן מתג אלקטרוני בודד). התכנון של סביבת העבודה מובחן על ידי מוניטור רוחבי מוטה כלפי הנהג כדי לצמצם הסחות דעת, ובשאר המפלסים תפאורה מיוחדת ושונה ממה שאנחנו מכירים כרגע מדגמי אאודי הקונבציונליים.
VIDEO
באאודי עתידים לשווק את ה-Q4 החדש במהלך 2021, כך שאלינו מוקדם לדעת מתי בדיוק יגיע. במסגרת ההתכנות של החברה נמסר כי יפיצו מעל 20 דגמים חשמליים במהלך חמש השנים הקרובות והתחזית היא כי 40% מהמכירות של מותג היוקרה הגרמני תהיינה של מכוניות חשמליות. "אנחנו נכסה כמעט כל סגמנט אפשרי עם הנעה חשמלית", כך מצהירים.