$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דריפט קינג: פורד מוסטאנג 1400 נחשפת

פורד חושפת את ה-מוסטאנג 1400, מכונית חשמלית עם ביצועים אולטרא קיצוניים

ניר בן טובים   22.07.20 - 13:48

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...

פורד כמהים שפשוט תתאהבו במוסטאנג מאך E מעל הראש, ה-SUV החשמלי הראשון בתולדות המותג האמריקני שהשקתו נדחית פעם אחר פעם עקב התפשטות נגיף הקורונה. אז מה עושים בינתיים? את החששות לגבי הנעה חשמלית וביצועים מסורסים הם מפוררים עכשיו במפגן טכנולוגי קיצוני עם מכונית אב-טיפוס בשם פורד מוסטאנג 1400, גרסת מירוץ-דריפטים שתוצג רשמית בעונת הנסקאר הבאה (מתי שלא תפתח).

את המוסטאנג 1400 הכרנו לפני חודשים אחדים בדיווח ראשוני אודותיה, אבל כעת היא משוחררת לחופשי בסרטון שמדגים במדויק עד כמה הנעה חשמלית יכולה להוות אתגר למכוניות בערה עם מנועים מפלצתיים ובידיים של האנשים הנכונים. בניגוד לטסלה, מרצדס או אאודי, פורד לא משתמשים בשני מנועים או שלושה כחלופה לבנזין או סולר, אלא התקינו על המערכת הזו שבעה מנועים חשמליים: שלושה מהם מחוברים לדפרנציאל הקדמי ואילו האחרים מאורגנים על הסרן מאחור ונתמכים בסוללות עם פריקה מהירה מאוד.

חשיפה רשמית: פורד מוסטאנג מאך E, קרוסאובר חשמלי עם ביצועים

מהנדסי פורד הקדישו מעל 10,000 שעות לתכנון המכונית, ימים ולילות במסגרת פיילוט על המסלול ובתוך המעבדות. "השלב המורכב ביותר בפיתוח שלה היה כרוך בהבנה של המגבלות, עד כמה היא מסוגלת לשאת", אומר מארק רושברוק, מנהל חטיבת המירוצים של פורד. "השלדה שלה אפשרה לנו לבחון פיסיקה של הנעה אחורית, הנעה כפולה, הנעה קדמית, כיול של מכונית מסלול רגילה וכיול של מכונית דריפטים. אנחנו יכולים גם לחלק את הכוח בצורה שווה בין הקצוות", כך הוא מוסיף.

התוצאה, כפי שניתן ללמוד בסרטון בהחלט מצאה חן בעיני קן בלוק שניצב על קו הזינוק במוסטאנג הניקורן, וכן ווהן גיטין ג'וניור, נהג המבחן המוערך של פורד ואחד מנהגי הדריפט המובילים בעולם שחגור למושבה של המוסטאנג החשמלית; המכונית מחלצת משבעה מנועים חשמליים תפוקה מרבית של 1400 כ"ס ומייצרת כוח הצמדה של 1,000 קילוגרמים במהירות של 257 קמ"ש. שאר הביצועים נותרו בגדר סימן שאלה, אבל אפשר לשער שאת ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת במהירות דמיונית. 

"כעת זהו הזמן המושלם ללמוד על הפונטציאל הגלום בהנעה חשמלית, וליישם אותו בכל מיני קונפיגורציות", אומר רון הייסר, מנהל מחלקת ההנדסה של פורד. "המוסטאנג מאך E הולכת להיות מהנה מאוד לנהיגה בדיוק כמו כל מוסטאנג אחרת לפניה, אבל המוסטאנג 1400-E היא פשוט חיה מוטורית מופרכת לגמרי בזכות שיתוף הפעולה של פורד פרפורמנס וחטיבת המירוצים RTR".  

אין כמובן שום כוונה לשלוח פרשנות "מנומסת" שלה לכביש הציבורי, אבל בפורד ממשיכים לבחון חלופות עתידיות למירוצי ה-GT4, שם משתתפת המוסטאנג המסורתית. מצד שני, אם ה-SUV החשמלי יזכה להצלחה מסחרית ויעמוד ברף הציפיות מבחינת ביצועיו, לא היינו פוסלים מוסטאנג GT סדרתית לקהל הרחב עם הנעה חשמלית, משהו שנרמז בין השורות בשנתיים האחרונות.