$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

עידן ה-SUV החשמלי, קאדילק ליריק

מותג היוקרה של ג'נרל מוטורס חושף אב-טיפוס חדשני לקרוסאובר חשמלי עם טכנולוגיית סוללות מתקדמת ועיצוב דמוי קופה. מתי בכבישים?

ניר בן טובים   09.08.20 - 13:21

תגיות: קאדילק

Getting your Trinity Audio player ready...

שוק הפרמיום של דגמי ה-SUV החשמליים ממשיך להתחזק, וזאת במקביל לביקוש הגדל למכוניות חשמליות בכל העולם (כמעט 20% ממכירות רכב חדש בצרפת בחודש האחרון היו של רכב חשמלי). חלק מהשחקנים המובילים בזירה בהם יגואר, אאודי ו-מרצדס הקדימו רבים מהמתחרים בפלח הפרמיום (גם טסלה), אבל ג'נרל מוטורס מכינה להם תגובת נגד עם קרוסאובר דמוי-קופה המצויד בטכנולוגיית סוללות קומפקטית, קלה ובעלת קיבולת גבוהה על סיפונו של קאדילאק 'ליריק' (Lyriq) שהוצג במהלך סוף השבוע האחרון.

ליריק נחנך ב-2019 כרכב ראווה וקדימונים שלו הופצו לרשת בחודשים האחרונים. זו בשורה משמעותית עבור ג'נרל מוטורס בצפון אמריקה, אבל הופעתו הרשמית תדחה כנראה לפחות עד סוף שנת 2022, שכן בשלב הנוכחי מדובר ברכב שנותרו לו עוד 15% פיתוח עד לשלב הסדרתי. בינתיים, אנחנו יכולים להתרשם בעיקר מהקו העיצובי של קאדילק שמאמץ תקרה דמוית קופה וסיומת ספורטיבית מאחור עם ספויילר תקרה קטן ותאורת LED מושכת בשני הקצוות.

מתחת לעיצוב הנאה, פרי מוחו של אנדרו סמית' האוסטרלי, מותקנת רצפה מודולארית (BEV) עם רצפת סוללות איון ש-GM פיתחה יחד עם חברת LG, ה-'אולטיום'. זו מאפשרת לכווץ ולדחוס את כתת הסוללות ולמעשה לחסוך משקל רב וסנטימטרים חשובים אותם אפשר לרתום לטובת היושבים והביצועים. היא גם לא משתמשת בחומרי גלם יקרים כמו קובאלט וכל החיווט והרכיבים המשודכים אליה מותקנים בתוך המודולים.   

התוצאה היא טווח נסיעה מרבי של 480-490 קילומטרים בין טעינות במתח AC רגיל או DC מהיר שעל פי קאדילק נמשך זמן קצר, בין אם בבית או בעמדות תשתית חיצוניות. מעבר לכך, אין מידע נוסף אודות הרכב מלבד שיווקו עם הנעה קדמית או הנעה כפולה בגרסת 'פרפורמנס' ספורטיבית (עם העברת כוח גדולה יותר לסרן האחורי במצב סטנדרטי, היינו הנעה אחורית) ושני מנועים חשמליים. 

 

בליריק יהיו כמה חידושים אטרקטיביים עבור קאדילק ואולי גם עבור כלל הסגמנט. תא הנוסעים מאורגן ל-4 יושבים בתוך כסאות ספורטיביים עם צגים נפרדים לשורה שתיים, אולם הפרט המעניין ביותר הוא קו מינימלי בסביבת העבודה והתקנת מערכת תצוגה קעורה המבוססת על מוניטור 33 אינץ' פנורמי. החלק השמאלי שלו מוקדש לחיווי מערכות הנהיגה של הנהג ואילו הצד הימני מטפל במערכות המדיה. השליטה נעשית רק על ידי החוגה במרכז משענת יד כדי למנוע הכתמות של כריות אצבעות. רשימת הציוד שלו תהיה ארוכה ועמוקה, ובין היתר פורסם כי צויד במערכת שמע 19 רמקולים של חברת AKG עם מערכת סינון רעשים חיצוניים ותצוגה עלית עם מציאות רבודה (הקרנה משולבת). ברכב גם הותקנת מערכת 'סופר-קרוז' לנהיגה אוטונומית עם מיפוי ממוחשב של 321 אלף קילומטרים במאגרי המידע, כך שיוכל גם להחליף נתיבים בצורה עצמאית.

בקאדילק מחויבים להנעה חשמלית. המותג ערוך להשיק לפחות 20 כלי רכב חשמליים עד שנת 2023 ועד שנת 2030 מבטיחים חשמול מלא של כל הנבחרת. הליריק שיוצג ב-2023 יתחיל בקו מחירים של כ-80 אלף דולרים לדגמי הבסיס ועד יותר מ-100 אלף דולרים עם אופציות מלאות תמורת גרסאות בכירות.