$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טויוטה יאריס החדשה בישראל

יוניון מוטורס משיקה את הדור הרביעי של מכונית הסופר מיני החשובה. בין שלל החידושים פלטפורמה עדכנית, מידות מוגדלות ומנוע היברידי חדש והבטחה לביצועים ספורטיביים. המחיר החל ב-106 אלף שקלים

ניר בן טובים   20.08.20 - 11:31
Getting your Trinity Audio player ready...

יבואנית רכבי טויוטה לישראל, קבוצת יוניון מוטורס השיקה היום (חמישי) באירוע וירטואלי (מקוון) את הדור הרביעי של מכונית הסופר מיני יאריס. מהרבה בחינות, עיצוביות וטכנולוגיות, יאריס 2021 משקפת את המהפכה המושקעת ביותר של המכונית הזו בשנים האחרונות, שכן היא מבוססת על פלטפורמה מודולארית חדשה עם צמיחה במידות, התאמת המרכב והשלדה גם למנועים בהספק גבוה והתמקדות בחווית הנהיגה.

שני דברים שווה להזכיר בהקשרה של היאריס והחשיבות שלה ליצרן; קצת יותר מ-20 שנה חלפו מאז שהושק הדור הראשון ב-1999 ומכל הדגמים של טויוטה, כולל הקורולה, זו המכונית היחידה שקטפה את תואר 'מכונית השנה באירופה' מאז שהתחרות הזו נוסדה ב-1964. היא הפכה למוצלחת ביותר עבור טויוטה באירופה ובשנה הקודמת הסתכמו מכירותיה ב-224 אלף יחידות, או נתח שוק של 7.6% מכל סגמנט B. 

היאריס היוצאת הייתה פשוטה ופונקציונלית, חסרת דמיון אפילו, אבל הדור הרביעי שואף הרבה יותר גבוה ויש לו את הכלים לשנות את התמונה ולדבר לקהל צעיר יותר ברוחו. לא רק העיצוב שובר את הקו המסורתי של הדור השלישי אלא גם הטכנולוגיה שמתחתיו. היאריס החדשה נשענת על פלטפורמת ה-GA-B של היצרן עם קשיחות מבנית משופרת ב-37% והיא אפשרה להם לבצע התאמות יסודיות בפרופורציות ולרווח את חלל הנוסעים; קומתה אמנם קוצרה ב-4 סנטימטרים, אבל הרוחב גדל ב-5 סנטימטרים, מפשק הסרנים ב-5.7 סנטימטרים, בסיס הגלגלים ב-5 סנטימטרים, סרחי העודף קוצצו לטובת מראה נקי יותר ושטח המחיה בחלל הפנימי הוגדל בין שתי מושבי השורה הקדמית ב-2 סנטימטרים. תא המטען נותר צנוע עם 286 ל', פחות או יותר הממוצע בקבוצה הזו.

תא הנוסעים הוא שילוב של הקורולה החדשה עם ניחוח של אורבנזיציה מודרנית, אבל הדגש לדברי טויוטה הוא שדה ראיה מורחב, כושר תמרון, בידוד רעשים משופר, איכות גבוהה, מינימליזם והענקת ממד ספורטיבי; "פחות זה יותר", "עיניים על הכביש-ידיים על ההגה", אלה שני המסרים עימם משווקת יאריס דור 4 וזו עוד רמיזה לכך שהם חפצים שהיא תתחבר לנהג ולא רק למגרשי החניה בקניון. "עבדנו על שני דברים עיקריים" אומר המהנדס הראשי של טויוטה: "קודם כל, מיקסמנו את מרחב הראיה על ידי מיקום הקונסולה במפלס נמוך יותר ומשכנו את קורות A לאחור. המושבים הקדמיים גם הם זזו אחורנית אז יש יותר מקום בין שתי השורות. דבר שני, רצינו להפחית הסחות דעת וזאת על ידי תצוגה עלית 10 אינץ' כאופציה".

בישראל תשווק יאריס עם מספר חבילות אבזור בהתאם למנועים: חבילת 'סול', 'סטייל', 'הייבריד אקו', 'הייבריד-סטייל', ומהדורה מוגבלת 'היידריד-פרמייר אדישן' מפוארת. בציוד התקני שלה מערכת מדיה עם צג 7 אינץ' (8 אינץ' במהדורות ביניים), מזגן מכאני, ממשקי אפל ואנדרויד, כניסת USB, לוח מחוונים דיגיטלי למחצה 4.2 אינץ' (דיגיטלי מלא במהדורה מוגבלת), מצלמת נסיעה לאחור, חיישן גשם, תאורה אחורית משולבת LED ועוד. גרסאות יקרות יותר מ-'סטייל' ומעלה מוסיפות גם חישוקי סגסוגת מוגדלים ל-16 אינץ', מערכת מדיה עם 6 רמקולים במקום 4, שמשות כהות מאחור ואבזור נוסף כגון הנעה ללא מפתח. הדגם הבכיר כולל גם מושבי עור/בד מהודרים וכן תצוגה עלית, מיזוג אוויר מפוצל, מראות צד עם מפשיר וקיפול אוטומטי.

היאריס מקבלת את כל נבחרת הבטיחות Toyota safety sense, עם בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציות עצירה והנעה מחדש ובמהירות שבין 0-180 קמ"ש. כן כוללת אזהרה על סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים, מערכת פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, תאורה אדפטיבית, התרעה על תנועה צולבת מאחור ובקרת אזהרה מפני התנגשות עם רכב בכניסה לצמתים וכן סיוע בחמיקה ממכשול. היאריס היא גם המכונית הראשונה בעלת כרית אוויר מרכזית במשפחה המגנה מפני פגיעות צד.

מבחינת מנועים מושקת היאריס עם האופציה הפופולרית והחסכונית (כלאיים) לצד מנועי בנזין קונבציונליים. בצנרת ההיברידית מנוע 1.5 ל' בטכנולוגיית Force engine שקיימת בקורולה עם ניצול משופר בשיעור של 20% בתצרוכת הדלק על 3 בוכנות במקום 4 וזינוק של 16% בעקומת הכוח. התפוקה המרבית עומדת על 116 כ"ס במשולב הנעה קדמית בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה. הביצועים טובים יותר מהדור השלישי במידה ניכרת; את ההאצה ל-100 קמ"ש תסיים ב-9.7 שניות, בין 80-120 קמ"ש ב-8.1 שניות. טויוטה גם מבטיחים טווח נסיעה מוגבר על גבי הסוללה (קלה מקודמתה ב-12 ק"ג) בשטח עירוני. צריכת הדלק הממוצעת היא 35 ק"מ לליטר (שיפור של 20%) ולמנוע טכנולוגיית ניתוק במהירות שיוט של עד 130 קמ"ש בכפוף לזמינות האנרגיה בסוללה. המנוע השני הוא 1.5 ל' 3 בוכנות סטנדרטי עם 125 כ"ס ותיבה כמעט זהה עם 7 הילוכים ממוחשבים. את האצה ל-100 קמ"ש מסיים ב-10.2 שניות וצריכת דלק משולבת של 20 ק"מ לליטר על פי היצרן.

בטויוטה מתארים את היאריס כמכונית דינמית, מונח שמעולם לא שורבב לפרופיל שלה מאז ה-T ספורט החביבה. כיול מתלים מחודד, שינויים עמוקים במרכז הכובד וקורת מתח אחורית מוקשחת ב-80% עם מייצבים משופרים, אמורים לתת לה גוון ספורטיבי למי שבכל זאת יאתגר אותה בכבישים מפותלים. באירופה משווקת גרסת ה-GR ספורט עם 261 כ"ס, תיבה ידנית שש מהירויות והנעה כפולה כך שהתשתית הזו בהחלט נדרשת. מצד שני, לא ברור אם אי פעם נראה אותה בישראל כי לפחות כרגע היא לא נמצאת על הכוונת של היבואנית משיקולי כדאיות כלכלית. "יקרה מאוד ומורכבת לתחזוקה" כך נאמר במסגרת הפרזנטציה.

המחירים ליאריס בישראל: (התייקרות ממוצעת של כ-3,000 שקלים בהשוואה לדגם הקודם).

יאריס סול - 106 אלף שקלים.

יאריס סטייל - 108 אלף שקלים.

יאריס סקיי - 112 אלף שקלים

יאריס הייבריד אקו - 113 אלף שקלים

יאריס הייבריד סטייל - 116 אלף שקלים

יאריס הייבריד פרמייר אדישן - 120 אלף שקלים.

 - טויוטה גם חנכה במעמד השקת היאריס אתר מקוון לרכישה של כל דגמי החברה בישראל.