הפלטפורמה הנוכחית של מאזדה 2 משרתת אותה מאז שנת 2014, אולם במהלך השנים היא זכתה לליטושים שטחיים. גם הפעם, לא מדובר ברפורמה קיצונית אלא טיפול ממוקד במסגרת מתיחת פנים שנועדה לרענן את פניה, לחזק את יכולותיה ולשדר זהות אחידה לצד דגמי מאזדה האחרונים (3 ו-CX30 בעיקר). המשמעות היא שלפחות בשנתיים הקרובות לא נראה את הדור החמישי של הסופר מיני היפנית ונסתפק במקבץ שדרוגים. היא תשווק כאן ב-3 רמות אבזור ומנוע אחד.
מבחינה עיצובית, השינויים גבוליים ביחס לדגם שלפני מתיחת הפנים ומיישרים כאמור קו עם המשפחתיות הבינוניות והקרוסאוברים; שבכה מושחרת מוגדלת, תאורת LED מעודכנת, חישוקי 15 ו-16 אינץ' חדשים ועיטורי כרום שמבליטים את הקווים הדינמיים של המפלס התחתון. אין צמיחה בפרופורציות כך שהיא שומרת על אורך של 4.01 מ', רוחב של 1.69 מ' ובסיס גלגלים של 2.57 מ', כלומר בערך במידותיה של טויוטה יאריס החדשה. נפח תא המטען הוא 286 ל' (ממוצע בקטגוריה).
בחלל הפנים ניסו מאזדה לכווץ את האיכויות והגימורים של ה-CX-30 לתוך סופר מיני, והתוצאה היא קבינה איכותית יותר ומוצקה עם תפירות ייחודיות וגוונים כחולים או בהירים (Pure white). היא קצת יותר הייטקית מבעבר עם מערכת מדיה משופרת בממשקים והקישורים עם מערכות אפל ו-אנדרויד על בסיס צג ראשי 7 אינץ' MZD קונקט, אולם השדרוג המשמעותי הוא במערכות הבטיחות ההיקפיות. בגרסת הכניסה (דינמיק) היא כוללת מערכות סטנדרטיות כמו בלימה אוטומטית והתרעה על סטיה מנתיב, אולם במהדורה הבכירה (Pure white) התווספה מערכת לסיוע בבלימה בעת נסיעה לאחור ומערכת פיקוח על שטחים "מתים" במראות הצד עם התרעה על תנועה צולבת.
עוד באבזור התקני קיפול מראות חשמלי, מערכת שמע ששה רמקולים, כפתור הנעה, בקרת שיוט, בקרת אקלים, מצלמת חניה ועוד. גרסאות בכירות יותר מוסיפות גם קוסמטיקה מבחוץ, שמשות אחוריות כהות, ריפודי בד כחול (דגם אלגנט) ובדגם היקר ביותר גם מושבי עור לבנים וגימורי קטיפה על דיפוני הדלתות.
בהיבט הדינמי בוצעו כמה שינויים במערכת המתלים כדי לתגמל את הנהג וגם לשפר את איכות הנסיעה. מבחינת מנועים לעומת זאת אין בשורות גדולות: בחרטום מנוע ה-1.5 ל' סקיי-אקטיב עם הספק מרבי של 116 כ"ס ו-14.7 קג"מ הזמינים מ-4,000 סל"ד בחיבור אל תיבת שש מהירויות אוטומטית פלנטרית. המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 10.3 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא בגזרת ה-14 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
דלק מוטורס תגבה עבור מאזדה 2 המחודשת מחיר התחלתי של 107 אלף שקלים לדגם דינמיק, דגם אלגנט החדש נמכר ב-110,500 אלף שקלים וגרסת פיור וויט המפוארת ב-115,500 שקלים. מסגרת האחריות של המכונית היא שנתיים ללא הגבלת קילומטרים ובכל מקרה לא יותר מ-3 שנים או 100 אלף קילומטרים (המוקדם ביניהם).
ביבואנית מוסרים כי המכונית תמכר בהנחה של 4,000 שקלים באתר האינטרנט במהלך תקופת הסגר.