$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
רגעי שיא בספורט
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
העבריין המסוכן מואשם שהניח מטען חבלה בבניין מגוריו של יריבו
21.11.24
כמעט 0 מעלות בירושלים: הכל על גל הקור שיגיע בשבוע הבא
21.11.24
בפעם השנייה: שמחה גואטה מתחתנת
21.11.24
הרשימה המתעדכנת: כל חברות התעופה שביטלו הגעה לישראל
21.11.24
פורד חושפת את הפומה ST עם 200 כוחות סוס
הדגם הספורטיבי של ה-SUV הקטן יגיע בתיבת הילוכים ידנית בלבד בשלב זה
בועז קורפל
27.09.20 - 09:24
תגיות:
פורד
Getting your
Trinity Audio
player ready...
ליצרנית המכוניות האמריקאית פורד היו תכניות גרנדיוזיות לשנת 2020. אחת המכוניות החשובות שתוכננו לשוק באירופה היא הפורד פומה שהוצגה לפני למעלה משנה. המכונית שבנויה על הפלטפורמה של הפורד פיאסטה אם כי בתצורת SUV אמורה הייתה להגיע גם למחוזותינו בתקופה הזאת של השנה אך העיכובים במפעלי הייצור בחודשים האחרונים בגלל מגבלות קורונה יצרו עיכוב גם כאן, אולם בדלק מוטורס מתאמצים להביא את המכונית לשוק הישראלי ברבעון הראשון של 2021. עוד בטרם כל זה יקרה, בפורד לא מחכים ומשיקים את הגרסה הספורטיבית של הפומה, אם תרצו את החתול הכי אתלטי שלהם שנקרא פומה ST, שמציע מנוע צנוע לכאורה בנפח 1.5 ליטר מוגדש טורבו בטכנולוגיית אקובוסט עם 3 בוכנות בהספק 200 כוחות סוס ומומנט של 32 קג"מ ותיבת הילוכים ידנית בת 6 מהירויות שמאיצה את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 220 קמ"ש.
השלדה של המכונית הושאלה אף היא מהפיאסטה ST הספורטיבית וגם המתלים קיבלו כיול של מהנדסי מחלקת הביצועים של פורד להתאמה מיוחדת של התנהגות הכביש שלה והדיפרנציאל מוגבל ההחלקה מסייע אף הוא לעניין. מערכת הבלמים של החתול הדינמי עברה שלדרוג במטרה לשפר את הבלימה של המכונית שמגיבה מהר ללחיצת הדוושה והדיסקים הקדמיים הוגדלו לקוטר 325 מ"מ והאחוריים ל-271 מ"מ והם תורמים לשיפור של 17% ביכולת הבלימה של המכונית.
גרסת ST מתהדירת בעיצוב אגרסיבי בהשוואה לפומה הרגילה. הגרסה הספורטיבית מציעה פגוש קדמי חדש עם פתחי כניסת אוויר גדולים לקירור המנוע, חישוקי גלגלים בעיצוב מיוחד בקוטר 19 אינץ' וקאליפרים צבעוניים שמבצבצים מתוכו וצמיגי ספורט מישלין פיילוט ספורט 4S. בזנב המכונית תמצאו פגוש שונה מהפומה המבוייתת, דיפיוזר אחורי ספורטיבי ופתחי פליטה כפולים. המיתוג ST מקשט את הגריל הקדמי ואת זנב המכונית כפי שכבר פגשנו בגרסאות ST אחרות.
האווירה הספורטיבית מורגשת היטב גם בתוך המכונית עם מושבי ספורט מחוממים של רקארו, הגה ספורטיבי בציפוי עור וידית הילוכים בעיצוב מיוחד ומיתוג של "פורד פרפורמנס" במקומות שונים בתא הנהג. מאחורי ההגה נמצא לוח שעונים רחב בגודל 12.3 אינץ' עם כל מערכות המידע על ביצועי המכונית שקיבל עיצוב גראפי שונה מהפומה הרגילה. תפעול המכונית מאפשר בחירה של מצבי הנסיעה עם 4 מצבים שונים החל במצב חסכוני ECO, מצב Normal לנסיעה רגילה, מצב Sport לנסיעה דינמית ומצב Circuit "מסלול" למיצוי הביצועים של המנוע והמערכות התומכות. בפורד מציינים כי ניתן להזמין בתוספת תשלום גם חבילה ספורטיבית נוספת שנקראת Performance שיודעת להפעיל את מערכת הפליטה בצלילים ווקליים יותר ומערכת בקרת זינוק. צריכת הדלק הממוצעת של המכונית לפי היצרן היא 6 ליטרים לכל 100 ק"מ במצב חסכוני ו-9 ליטרים לכל מאה ק"מ של נסיעה במצב ספורטיבי.
ברשימת האבזור של הפומה הספורטיבית נמצאים חיישני חניה קדמיים ואחוריים, צג מולטימדיה בגודל 8 אינץ' למערכות הבידור, הטלפון והניווט ושאר האפליקציות לשימוש יומיומי בטכנולוגיית SYNC 3 של פורד עם קישוריות לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי. בנוסף לאלה תקבלו משטח טעינה אלחוטי ומערכת שמע איכותית של באנג אנד אולפסון. המכונית תוצע בשמונה צבעים שונים שונים.
מחיר המכונית וחבילת התוספות שלה טרם פורסם, אבל היא תגיע בימים הקרובים לאולמות באירופה ואז המחיר ייחשף. בדלק מוטורס יבואנית פורד לישיראל בוחנים ברצינות את האפשרות להביא את הפומה ST לישראל חרף העובדה שהיא בעלת תיבת הילוכים ידנית ואין אופציה לתיבה אוטומאטית. זה כאמור יוכל לקרות רק בחלק השני של שנת 2021 אחרי שהפומה הרגילה תנחת כאן בעוד מספר חודשים. נחזיק אצבעות ונקווה לתמחור אטרקטיבי.