$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

האם כך תראה פיג'ו 308 החדשה?

הצרפתים ישיקו את הדור השלישי בקיץ הקרוב, אולי אפילו עם גרסת שטח קלה

ניר בן טובים   06.10.20 - 08:38

תגיות: פיג'ו

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: Kolesa)
(צילום: Kolesa)

מעצבים גרפיים מסוגלים כיום לשרטט תמונה די מדויקת של פריט גם הוא מוסתר על ידי קיט הסוואה או מעורפל לחלוטין בתמונות וקדימונים. במקרה של תעשיית הרכב, הם מצליחים לקלוע למטרה על ידי הצלבה בין חומרים אמיתיים מהשטח לבין עיבוד של שפת העיצוב החדשה של היצרן. אחד המצטיינים שבהם שאף זוכה להרבה קרדיט בכלי התקשורת באירופה הוא Kolesa, עתונאי רכב מרוסיה שבזמן הפנוי שלו גם מנסה לדמיין כיצד תראנה המכוניות הסדרתיות בפוסט-רכבי ראווה. ב-95% מהמקרים הוא לא שגה, וגם הפעם נדמה לנו שהוא עלה על הכוון הנכון עם הפרשנות שלו ל-308 הבאה. 

פיג'ו כבר נמצאים עמוק בתוך החלפה רוחבית של כל הדגמים הקודמים של המותג המשפחתי, ולמעשה כבר לא נותר שריד לנוסח הקודם שהוצג על סיפונה של ה-208 במסגרת תערוכת ז'נבה 2012. הרכב האחרון שטרם עודכן הוא גם בעל החשיבות האסטרטגית הגדולה ביותר ביבשת המערבית, ולמרות שההצ'בק הקומפקטית אמנם זכתה לעדכונים ומתיחות פנים, אלה כבר לא כשירים להחזיק אותה עם ראש מעל המים כשהיא נכנסת לשנה השמינית שלה מול גולף חדשה, לאון, פוקוס ועוד.  

דגמי ניסוי של ה-308 הבאה משוטטים זה תקופה על כבישי צרפת, כאשר מועד ההשקה הרשמי נקבע למאי-יוני של שנת 2021. הדור השלישי יחלוק את סימני ההיכר עם 208 החדשה ו-2008 כשהוא מופרד רק על ידי גרסאות כאלה ואחרות, כולל מהדורות ספורטיביות עם טפרי LED על הפגושים וקורת תאורה דינמית אחורית ברוחה של ה-508. הפלטפורמה המודולארית מבטיחה גדילה במידות, שיפורים בהתנהגות, תא נוסעים משוכלל וישנם אפילו דיווחים על גלגל הגה בעיצוב רטרו-מודרני שתוכנן על פי רשמים ממכונית הקונספט פיג'ו E-לג'נד.  

במועד ההשקה תהיינה לפיג'ו מספר יחידות כוח זמינות וגם בשלות לעידן ההיברידי. גרסאות ה-1.2 ל' טורבו 130 כ"ס ממשיכות עם תיבות 8-מהירויות אוטומטיות, אולם גם מהדורות 225 כ"ס תצטרפנה להיצע בקונסטלציית פלאג-אין בדומה לפיג'ו 3008 PHEV. בקצה ההיצע, פיג'ו לא שוכחים את המסורת הספורטיבית של המותג ויציעו גם גרסת Gti, אלא שגם זו מתחברת לחשמל עם סוללה מתחת לרצפה ותפיק מעל 300 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-50-60 קילומטרים בין טעינות. נקווה שנראה גם מרכבי סטיישן נאים ושמועות מדברות אפילו על גרסת שטח קלה עם מיגונים ומרווח גחון מוגדל (משהו בסגנון סקודה אוקטביה סקאוט).

כמובן שבשלב הנוכחי עוד מוקדם לדעת מתי ה-308 החדשה תגיע לישראל, אבל בהתחשב בלוח הזמנים של היצרן, ייתכן שזה יקרה בסוף השנה הבאה או תחילת 2022.