קרוב ל-12 שנים מטפחת חברת פרארי תת מחלקה נפרדת שעוסקת בעיבוד מחודש של מכוניות-על קיימות, על פי דרישות מוקפדות שהוזמנו על ידי לקוחות VIP של המותג האיטלקי. מדובר בהסבות משולבות קוסמטיקה ומכללים אבל מבלי לחולל מהפכות קיצוניות בשלד המקורי, כך שעלויות הייצור מבוקרות ואת הרווח הם סוחטים מהבידול והייחוד שלה - רק דגם אחד בכל העולם שנמכר תמורת מחיר דמיוני (כמה מיליוני יורו בודדים).
כך עשו לאחרונה עם פרארי 812 סופרפאסט שאמצה את הכותר 'אומולוגטה' ("חוקית" בעברית) שנוצרה בהשראת דגמי ה-GTO המיתולוגיים, ראשי תיבות ל-Grand Turismo omologato. ויזואלית היא חולקת עם דגמי ה-250 וה-280 רכיבים צורניים רבים, בהם כונסי האוויר על חלקו העליון של הפגוש, שבכה מוקטנת, התריסים בזגוגית האחורית וכן פנסי תאורה בודדים בכל אחד מהצדדים של הזנב. היא עשויה סיבי פחמן ואלומיניום בגוף המרכב, והגוון החיצוני נקרא 'רוסו-מגמה' עם אדום וקונטרסט מוצללשמשווה לה פרופיל עם קצת יותר עומק ויציבה שרירית. הספרה "7" על הדלתות ומכסה היא מחווה ל-70 שנות דגמי GT.
בניגוד לצד החיצוני, את חלל הפנים שרטטו ביד קלה ושם מוצאים סידור הושבה קלאסי דו-מושבי עם תמה כחולה במושבים, רתמות מירוץ, ולא הרבה יותר מעבר לאזכורים סמליים לדגמי העבר. המנוע לעומת זאת ידאג להזכיר לכם שחבילת האיפור היא רק המתאבן בסיפור הזה והוא מודרני לחלוטין; בקרביים שוכנת יחידת ה-6.5 ל' בתצורת V12 שמפיקה 800 כ"ס ו-72 קג"מ ומאיצה את הגלגלים האחוריים ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות.
אז מי עומד מאחורי ה-אומולוגטה? בכלי התקשורת ברומא אומרים שמדובר באיש עסקים סיני משחנאי שמצטרף למועדון אקסקלוסיבי בהתאם לקריטריונים של פרארי. משך הפיתוח של האומולוגטה ארך שנתיים וברשימת הבקשות שלו ציין כי הוא רוצה "מכונית שיהיה קל לחיות איתה ביומיום וכיף להשחיז איתה פיתולים במסלול". בכל אופן, בתוך המעגל העשיר הזה תמצאו שמות כמו ג'יי-קיי (סולן להקת ג'ימרקוואי), השף הנודע גורדון רמזי, כוכב הגולף המקצועני איאן פולטר, קפטן אמריקה בעצמו כריס אוונס ומעצב העל ראלף לורן, לו אוסף דגמי פרארי בשווי כולל של 40 מיליון דולר.