אם תחפרו קצת בהסטוריה הקרובה-רחוקה, תגלו שמכוניות אסימטריות לא הומצאו לפני שבוע. הפטנט הזה קיים כבר הרבה מאוד שנים, ובטווח הנראה לעין חווינו את התכונה המשונה הזו ביונדאי וולוסטר, מיני קלאבמן וגם לניסאן יש נציגה ברכבי ה-3+1 בשם קיוב ואפילו למאזדה שגרירה אחת או שתיים (RX-8 למשל). עכשיו תורה של פיאט לקפוץ על השיטה, וזאת במסגרת השקת מהדורת 500 חשמלית שמוסיפה למרכב דלת שלישית מסוג "התאבדות", כלומר נפתחת בצורה הפוכה על הציר.
על פניו, נדמה שעבור ה-500 זה לא ממש גימיק עיצובי חסר תכלית. המידות הגרומות שלה (א-3.57 מ', בסיס גלגלים - 2.30 מ') אף פעם לא זיכו אותה בנקודות אצל מי שמבקש רכב עירוני שימושי בהתחשב בתא המטען הקטן (185 ל') והמושבים הסמליים מאחורי הנהג והנוסע. הקונפיגורציה של הדלת השלישית דומה לזו של מיני קלאבמן, כלומר ניתן לפתוח אותה בצורה הפוכה רק אם דלת הנוסע נפתחת, והיתרון בכך חוסך עבור הנוסעים התקמטות מכאיבה וכן את קיפול המושב הקדמי.
במעמד זה, פיאט גם הכריזה על המפרטים של הדגם החשמלי והמחירים שלו באירופה. ה-500e תהיה זמינה ב-5 רמות גימור שונות החל ב-24 אלף יורו ועד 38 אלף יורו תמורת המפרט היקר ביותר במרכב קבריולה. מה מגולם בעלות הזאת? המערכת החשמלית מייצרת 118 כ"ס ואוגרת טווח נסיעה חשמלי על הסוללה של 320 קילומטרים בין טעינות. גרסאות פחותות כוח עם 95 זמינות עם טווח נסיעה של כ-230 קילומטרים לערך, אם כי רק בגרסת ה-500 הרגילה (3 דלתות).
מבחינת אבזור, פיאט בהחלט מנסים לכוון אותה כלפי מעלה עם אווירה מפוארת מאי פעם. היא תקבל מושבים מהודרים יותר בטקסטורת בד מיוחד, מערכת מדיה מוגדלת עם צג ראשי 7 אינץ' ועד 10.25 אינץ' תומך אפל ואנדרויד אלחוטי, מצלמת נסיעה לאחור, חיישנים היקפיים, מושבי עור אופציונליים, לוח מחוונים דיגיטלי חדיש ומערכות בטיחות אקטיביות רבות.
היבואנית לישראל סמלת עתידה לשווק את ה-500 החשמלית בישראל במהלך שנת 2021.