$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: רנו קנגו דור 3

שינוי צורני וטכנולוגי יסודי ברכב העבודה המסחרי הקומפקטי שגם מתניע מחדש את הכותר אקספרס כדגם נפרד ומוזל. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים   15.11.20 - 08:06

תגיות: רנו

Getting your Trinity Audio player ready...

בשנת 2019 הכריזה רנו על קנגו דור שלוש באמצעות רכב ראווה בשם קנגו ZE, אז כדגם "טרום-ייצור" עם אופציה להנעה חשמלית. כעת, שנה וחצי לאחר מכן הוא נחשף רשמית על ידי המותג הצרפתי והשינויים בו גדולים יותר מאי פעם, מאז הוצג לפני למעלה מ-20 שנה והפך ליריבו המיתולוגי של סיטרואן ברלינגו. הוא יגיע לכבישי אירופה במהלך אביב 2021 והמשמעות היא שלישראל יופץ בשלבים קצת מאוחרים יותר.

הקנגו הקודם שירת את רנו בהצלחה משנת 2007, אולם הדגם החדש לא רק נראה מודרני יותר מקודמו הוא גם חכם ממנו ויהיה זמין ב-4 גרסאות שונות וישמש גם את מרצדס עבור ה-סיטאן; ברנו ישווקו אותו בכל המרכבים השימושיים עבור המשפחה ובעלי המקצוע השונים ולראשונה משנת 1999 מחזירים את השם 'רנו אקספרס', וזאת אחרי שהוחלט בחברה לגנוז את דאצ'יה דוקר סופית ולהשלים את צי רכבי העבודה הקומפקטיים רק דרך האפיקים של היצרן המרכזי. 

העיצוב החיצוני בהחלט נוטש את העגלגלות המוכרת של הקנגו לטובת הופעה רבועה וחדשנית, אך השינויים מתחת לפני השטח מהותיים יותר. בדומה לסיטרואן ופיג'ו גם רנו רוצים לקפוץ על עגלת המשפחות ולהציע את הקנגו כחלופה לקרוסאובר ידידותי ולכן הוא מאמץ רצפה מודולארית, ה-CMF-D, או במילים אחרות - הפלטפורמה של רנו מגאן החדשה.

הקנגו יהיה מרווח מקודמו ובשני אורכים מובחנים, דינמי ממנו, ובעיקר יעיל יותר עם 5 מקומות ישיבה או שטח טעינה פתוח, בין היתר בזכות מרכב הובלה שמוותר על קורת B המרכזית ופוער פתח כניסה עצום ונקי באורך של 1.46 מ' בצד הנוסע. מבחינה ארגנומית התמונות מלמדות על תכנון קבינה איכותי עם טכנולוגיות חדשות עבור מערכת המדיה הראשית (צג שקוע כ-8 אינץ') וכן כשם שעשו כל דגמי רנו מקבל את מערכות הבטיחות האקטיביות המקוריות של היצרן עם בלימה אוטומטית, תיקון סטיה מנתיב וכדומה.

רנו תציע את הקנגו עם מנועי דיזל, בנזין, וכן עם גרסה חשמלית מלאה, אולם הפרטים הטכניים אודות יחידות ההינע חסרים בשלב זה. ב-רנו החליטו לפצל את ייצור הדגמים, כך שאת הקנגו החדש יפיק המפעל הראשי ב-מובז', צרפת, בעוד את גרסת רנו אקספרס, המבוססת על רצפה ארכאית של הדוקר ועם יחסי עלות-תמורה מופחתים יפיק המפעל המרוקאי בטנג'יר.

הופעת הקנגו החדש היא בשורה כלכלית חשובה עבור שוק העבודה האירופי עם השפעות (עתידיות) לא פחות דרמטיות לשוק הישראלי. מהיבואנית המקומית קרסו מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי הקנגו החדש יגיע לארץ בסוף שנת 2021. בשלב זה לפחות, טרם הוחלט אם גרסת האקספרס תעשה עליה.