$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דאצ'יה נכנסת לשוק רכבי ה-SUV המשפחתיים

מציגה את ה-ביגסטר הרעיוני שיהפוך לקרוסאובר בסגמנט C מול קיה ספורטאז' ומיצובישי אאוטלנדר

ניר בן טובים   18.01.21 - 07:34

תגיות: דאצ'יה

Getting your Trinity Audio player ready...

התשתית האסטרטגית של קבוצת רנו-ניסאן מבטיחה שורה של חידושים עד 2025. לא רק חלומות להמציא מחדש אגדות מוטוריות כמו רנו 5 עליה דיווחנו נמצאות על הפרק, גם המותג העממי, הנגיש והצומח של רנו-ניסאן עומד לעבור מיני מהפכה שתגדיל משמעותית את מאגר הקונים שלו. דאצ'יה אמנם זורמים לעשור החדש עם הדגמים הקודמים שלהם כמקורות ההכנסה העיקריים, בהם סנדרו החדש ודאסטר המוצלח, אבל לראשונה מאז האבולוציה ב-2012 הם מציגים דגם אב-טיפוס שיתחרה בסגמנט C, מול ניסאן קשקאי, קיה ספורטאז' וחבריהם שאף הצמיחו שורה שלישית. הכירו את דאצ'יה ביגסטר.

כנגזר מהשם הלא-ממש מסתורי שלו, הביגסטר אכן גדול יותר מדאסטר ומתברג בצמרת המשפחה כולל אופציה ל-7מושבים. עם אורך של 4.6 מ' ובסיס גלגלים של כ-2.70 מ' הוא משתלב בדיוק במרכז הקטגוריה של הקרוסאוברים הפופולריים, אבל הוא מביא לזירה התחרותית את הפילוסופיה המוכרת של המותג הרומני: "קשוח, הרפתקני, מרווח ומיועד לטיולים בכביש ובשטח", כך הם מתארים אותו בשלב הטרום פיתוח. 

דאצ'יה מגייסים את כל הטכנולוגיות שעומדות לרשותם ב-2021, כולל רצפה מודולארית מתקדמת, ה-CMF-B עליה הרכיבו רנו את הקפצ'ר החדש וכן את המיקרה העדכנית. "הביגסטר מציין את הקפיצה של דאצ'יה קדימה, שוברים את תקרת הזכוכית של סגמנט C. הוא מציע, בלי יותר מדי התחכמויות מיותרות את הדברים החיוניים ביותר ב-SUV משפחתי", כך מוסרים מהחברה.   

 

המשמעות היא, שדאצ'יה ביגסטר ישקף במידה ניכרת את הליטושים האיכותיים שיושמו בסנדרו החדש, כולל האלמנטים האסתטיים שמאפיינים את שפת העיצוב החדשה של הרומנים בחלל הפנים ושדרוג כל מערכות המדיה והבטיחות. ואולם, מכל המלל, התיאורים השונים והמחמאות שדאצ'יה מחלקים לעצמם, משפט המפתח שלהם טמון בשורת התמורה לצרכן: "הוא יהיה מושך, מודרני וייחודי, אבל עם המחיר הנמוך ביותר בסגמנט". מערכות ההינע של הביגסטר תהיינה שילוב בין בנזין, דיזל והיברידי, או במילים אחרות - אופציה מכל דבר. "בזכות הפלטפורמה הזו נוכל להתאים לביגסטר מערכות מנוע מסורתיות או הנעה אלטרנטיבית, כולל כמובן הייבריד", כך מבטיחים. 

בדאצ'יה מסכמים כרגע 15 שנות פעילות עם נתונים מרשימים: מעל 7 מיליון מכירות ב-44 מדינות. בקנה שלהם ב-2021 נמצא גם דאצ'יה ספרינג, הג'יפון החשמלי שעתיד להיות הזול מסוגו באירופה (ואולי גם בישראל) תמורת 10 אלפים יורו, ובארבע השנים הקרובות יצטרפו אליו עוד 3 כלי רכב חדשים לפחות. הדאסטר החדש אם תהיתם יגיע רק ב-2024 עם מתיחת פנים קצת לפני כן ב-2022. אחריו, כלומר רק בעוד 4 שנים, נקבל את הביגסטר בגרסת ייצור, כך שיש עוד כברת דרך לעבור.