$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טויוטה סליקה חוזרת

טויוטה עתידה להחיות את מכונית הספורט-קופה האייקונית שנעלמה ב-2006 אחרי ירידה חדה בביקושים. האמנם מכונית כל-חדשה?

ניר בן טובים   30.01.21 - 07:58

תגיות: טויוטה

Getting your Trinity Audio player ready...

הרבה דיווחים סותרים שוטטו ברשת בשנה האחרונה אודות חזרה אפשרית של טויוטה סליקה, מכונית ספורט-קופה אייקונית שיוצרה בין השנים 1971-2006 והפכה לאחת הכוכבות הגדולות ביותר בתודעה הכללית בשנות ה-90 ותחילת ה-2000 אחרי השתתפותה בסדרת סרטי "מהיר ועצבני" הבלתי נגמרת. אז מה השתנה הפעם? ובכן, בניגוד לפעמים קודמות שבהן הכותר CELICA אוזכר מדי פעם ללא התכנות או גיבוי, ב-15 בינאר הגישו בכירי טויוטה למשרד הפטנטים וסימני המסחר בארה"ב, ה-USPTO, בקשה מחודשת עבורה השם לעיל.

צריך כמובן לחדד שרישום של כותר במשרד הפטנטים אינו מחייב את היצרן לייצר את המכונית עצמה, ולעתים פשוט מדובר במהלכים משפטיים שנועדו למנוע מיצרנים אחרים להשתמש בשמות זהים או אפילו דומים. בתוך כך, נדמה שאחרי הקאמבק של הסופרה (למרות השורשים הבווארים שלה), השקת טויוטה יאריס GR ובעתיד תהיה בנבחרת הדינמית הזו גם קורולה GR, אין להם כנראה שום כוונה להסתפק רק ברמיזות.

עם זאת, ישנן מספר תאוריות סביב השם סליקה שעשויות להתממש; אופציה אחת אכן תומכת בסברה שהסליקה תעובד מחדש כמכונית עצמאית לחלוטין. אופציה שניה היא שמדובר בשם החדש של תאומת סובארו BRZ, ה-טויוטה GT86 שתקרא "סליקה GR". אופציה אחרונה ברשימה ופחות ריאלית היא שטויוטה תשדך את סליקה עבור SUV חדש בעל תכונות נהיגה ספורטיביות.  

הסליקה הייתה מכונית ספורט מאוד פופלרית בארה"ב, בין היתר משום שהיא סיפקה לנהגים תמורה מצוינת לכסף וגם התהדרה באמינות המוצקה של היצרן היפני (מה שהפך אותה גם למאוד עמידה תחת עומסים וקילומטרים רבים). היא הקימה לעצמה קהילות ופורומים בכל רחבי העולם שממשיכים לתחזק אותה על כל דורותיה, ואפילו בישראל נמכרה לתקופה קצרה בין השנים 1992-1994 בכמה עשרות יחידות, אם כי מרבית הדגמים שהגיעו לארץ לא היו החזקים ביותר במשפחה (מנועי 2000 סמ"ק אטמוספרים עם הספקים של כ-156 כ"ס ותיבת 5-מהירויות ידנית על בסיס הנעה קדמית).   

קשה לחזות לאן נושבת הרוח במסדרונות של טויוטה בכל הקשור לסליקה הבאה. אנחנו נהמר, בזהירות, שהם יבחרו במכונית קיימת ללא סיכונים מיותרים, כלומר פרשנות קצת שונה לטויוטה GT-86 הבאה. נמתין לראות בהמשך השנה אם נתבדה בסופו של דבר.