DS נאלצו להסתדר ללא רכב אסטרטגי מהז'אנר ה"בינוני" מזה מספר שנים, מאז הורידו מהמדפים את ה-DS4המעורפל שהושק בשנת 2010, אז בתוך תת מסגרת של מותג סיטרואן ובשנת 2015 אף ניסו לעדכן אותו ושינו את שמו ל-DS4 קרוסבק עד שנעלם בשנת 2018. כמעט במקביל לכך ובעקבות הכרזת עצמאות השיקו שני דגמים מוצלחים דווקא - DS3 קרוסבק ו-DS7 קרוסבק, מה שהותיר בינתיים חלל בדיוק בנקודה הרגישה ביותר מבחינתם, סגמנט הג'יפונים הקומפקטיים ומכוניות ההצ'בק היוקרתיות.
כאן נכנס לתמונה ה-DS4 קרוס 2021 שמנסה לקלוע לטעמם של רוכשים המתחבטים בין מכונית הצ'בק טיפוסית לרכב פרמיום מוגבה גחון בסגמנט C, וזאת על ידי מיצוב שני דגמים נפרדים בתוך המשפחה, כלומר רכב מסורתי ורכב שמוגדר כקרוסאובר (להלן המיתוג Cross). עיצובית הוא בהחלט מהווה קפיצת דרך בהשוואה לשני האחים הגדולים שלו, בין השאר על ידי שינוי מבנה השבכה, התאורה האחורית והקימורים בדלתות, קו המותניים השרירי והחישוקים הגדולים, אשר מעניקים לו מראה הרבה יותר מקורי ודינמי. המעצבים לקחו כמעט כל מה שניתן מרכב הראווה אירו-ספורט-לאונג' שהוצג בפברואר אשתקד, ובהשראתו הם מסמנים חלק מהחידושים שנראה במותג בשנים הקרובות.
מתחת למעטפת הוא מחביא את רצפת ה-EMP2 עם שדרוגים בתרכובות ובחוזק המבני - אבולוציה חלקית של פלטפורמת פיג'ו 308 ו-DS7 קרוסבק. ב-DS אומרים ש-70% ממנה חדשים לחלוטין ומותאמים גם להנעת EV מלאה, מה שאפשר להם להנדס את מידותיו בצורה תחרותית; אורכו מקצה אחד לשני הוא 4.4 מ', רוחבו 1.83 מ', גובהו 1.47 מ'. מאחורי היושבים בשורה השניה תא מטען יחסית נדיב עם 440 ל', וזאת לעומת כ-380 ל' למשל בפולקסווגן גולף לשם השוואה.
VIDEO
מבחינת מנועים, המנה העיקרית תהיה גרסת הפלאג-אין הייבריד E-tense בהספק 225 כ"ס כפולת הנעה לה טווח נסיעה חשמלי של 50 קילומטרים בין טעינות, גרסה שאנחנו מכירים כבר מפיג'ו 3008 PHEV. מנועים נוספים שיצטרפו אליו הם ה-1.2 ל' טורבו 130 כ"ס וה-1.6 ל' טורבו בנזין 180 כ"ס מחוברים אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית. ייתכן שיהיה לו גם מנוע דיזל בפעימה הראשונה.
חלל הפנים , כמו העיצוב החיצוני, משקף את האווירה המתוחכמת של DS. הוא תכליתי יותר מדגם ה-DS7 קרוסבק ובפרוש משוכלל יותר ממנו. הנוסח הסופי אליו הגיעו רווי טכנולגיות, עור ובדים מהודרים, דיפונים איכותיים, עם פיצול של מערכת המיזוג מהבקרה של המוניטור הראשי אל מפלס מרכזי (רצועת מגע דרכה מתפעלים את כל מערך האקלים). הצג העליון בגודל 10 אינץ' שקוע מעט וברזולוציה גבוהה מאוד (וכנראה גם מהיר יותר בתגובותיו), אבל הוא לא היחיד בסביבת הפיקוד; ליד הנהג, ממש בסמוך לבורר ההילוכים האלקטרוני הותקן גם צג 5 אינץ' עם קיצורי דרך לממשקים השונים ופעולות חיוניות וכמובן שמול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12 אינץ'. עוד שינוי מעניין הוא בהסטת פתחי המיזוג לכוון קורות הדלתות והגדלתם.
VIDEO
ברשימת האופציות, הקישוטים והצעצועים אין כמעט חוסרים: תצוגה עלית עם מציאות רבודה המקרינה את מערכת הניווט ואת המידע ממחשב המכונית ארבעה מטרים קדימה על הכביש, תאורת LED מטריקס, מערכות בטיחות עם תכונות חצי-אוטנומיות וכמקובל מצטרפת גם מערכת השמע הבכירה של FOCAL עם 14 רמקולים. בצד הדינמי הוא מצויד במערכת סריקת הכביש המתקדמת וכן עם ראיית לילה.
DS תייצר את ה-DS4 קרוסבק במפעל הגרמני של אופל ברוסלהיים. מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי הוא יגיע אלינו ברבעון האחרון של שנת 2021. המחירים עדיין לא ידועים, אבל בהתחשב במדיניות התמחור האטרקטיבית של DS, הוא לא יעשה ליריבים שלו חיים קלים.