$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: יונדאי איוניק-5

המכונית החשמלית של יונדאי משלבת מראה רטרו עם תא נוסעים מודולארי וטווח נסיעה של 480 קילומטרים

ניר בן טובים   23.02.21 - 10:14

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...

יונדאי i45 קונספט, שהוצגה בתערוכת פרנקפורט 2019, סוף סוף בשלה לקבל גרסה סדרתית, יונדאי איוניק-5 אלקטריק. למרות שהתוודענו כבר אל גרסה חשמלית של האיוניק-ליסינג המוכרת בישראל, בחברה הדרום קוריאנית מכתירים אותה רשמית כ"מכונית החשמלית הראשונה" של המותג, שכן היא מתבססת על רצפה ייעודית לחשמל, ה-E-GMP החדשה (עליה ירכיבו גם מכונית חשמלית של ג'נסיס כאמור).

לאיוניק-5 מידות קצת מאתגרות, הגדרות טכניות מפותלות והופעה רטרו-מודרנית בתמהיל משונה של קרוסאובר מעורבב עם מכונית הצ'בק קלאסית. לכל התאורים האלה תהיה אולי משמעות רק כאשר היא תעלה על הכביש, אבל בינתיים מספרים ביונדאי על אורך של 4.64 מ' ובסיס גלגלים עצום של 3 מ' (כנראה שהתמונות באמת מתעתעות). זה אומר שהיא ארוכה למשל מיונדאי טוסון ב-14 ס"מ תמימים ובסיס הגלגלים של גדול ב-23 ס"מ מזה של יונדאי סנטה-פה. המשמעות היא שהמרחק בין הגלגלים כמעט שווה לזה שתמצאו במרצדס E קלאס.

בזכות הרצפה השטוחה שלה, והמבנה המודולארי של תא הנוסעים, האיוניק 5 לא מתפשרת על אמצעי אחסנה. היא מציעה תא מטען בגודל 531 ל' ומלפנים נתחב עוד חלל אחסון קטן בנפח 57 ל' בגרסת הנעה אחורית שלה, ו-24 ל' בגרסת הנעה כפולה. אם כבר נגענו בכוח וגלגלים, אז לאיוניק-5 שתי גרסאות סוללה - 58 ו-74 קווטש. גרסת הבסיס עם 58 קווטש תייצר הספק מרבי של 170 כ"ס ו-35 קג"מ ותאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות, בעוד הגרסה החזקה ביותר שלה עם הנעה כפולה סוחטת 235 כ"ס ו-61 קג"מ, עם האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות בלבד.

אם תבחרו בסוללת ה-74 קווטש, תקבלו 218 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות, בעוד הדגם הבכיר מפיק 306 כ"ס וחותם את ההאצה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. כל הדגמים מוגבלים אלקטרונית למהירות מרבית 185 קמ"ש וטווח הנסיעה על הסוללה הוא 470-480 קילומטרים עד התרוקנות. לגבי טעינה, תוכלו להזין את הסוללה ל-80% בפרק זמן של כ-20 דקות בתשתית חיצונית מהירה. 

יונדאי מתארים את הקבינה של האיוניק-5 בתור Living space, כלומר מרחב מחיה שכולו מוקדש לנוחות ואולי אינו מרוכז סביב ביצועים וחוויה דינמית, בהכרח. כל תא הנוסעים מודולארי, חשמלי, עם אפשרות של קיפול מושבים, הזזת משענות, הרחקת משענת היד ל-14 ס"מ אחורה או קדימה, משענות רגליים נשלפות ועוד אפשרויות כאלה ואחרות במושב האחורי. מול הנהג סביבה מאוד תכליתית עם צגים דגיטלים מאוחדים מאחורי גלגל ההגה בגודל 12 אינץ' וכן מצוידת בתצוגה עלית מוגדלת על גבי הזגוגית. כן נאמר כי יונדאי עושים שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים ורוב הדגמים משווקים בתמה פנימית לבנה עם ניגודים דמויי-עץ או אלומיניום.  הרכב מגיע עם כל מערכות הבטיחות החכמות של היצרן כולל נהיגה אוטונומית דרגה 2.

ביונדאי העולמית ישווק את איוניק-5 בקיץ הקרוב. המחירים באירופה כבר מלמדים על מדיניות התמחור של המותג - 60 אלף יורו לדגם המפואר ביותר, הכולל תצוגה עלית, חישוקי 20 אינץ', חניה אוטומטית, שקעי טעינה רבים ואפילו תקרה עם קולטנים סולאריים לתיעול עבור מערכות החשמל. האיוניק-5 היא הראשונה מתוך שורה של דגמים חשמליים שתציף יונדאי בשנתיים הקרובות, בהם איוניק-6 ואיוניק-7.

מהיבואנית לישראל כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי טרם ידוע מתי תגיע לארץ.