גם מרצדס וגם אסטון מרטין מספקות השנה למירוץ הפורמולה 1 בבחריין (26-28 במרץ) מכוניות בטיחות. אולם בקרב הבריטים, תהיינה אלה שתי גרסאות של הוואנטג' השרירית, סגורה ופתוחה שמלבד קישוטים חגיגיים לציון פתיחת עונת המירוצים גם מצוידות בקצת יותר כוחות סוס וכיול מובחן מהדגמים ה"רגילים" של יצירת הפאר המלכותית. המרווחים העיקריים כך נמסר יהיו אלה שיקחו אותן לימי מסלול ויחוו נהיגה דינמית ברמה הגבוהה ביותר שאסטון מרטין מסוגלת לייצר במכונית לא-תחרותית.
תזכורת. מנוע ה-4.0 ל' בי-טורבו של AMG פועם בחזית של ה-וואנטג' במסגרת הרחבת שיתוף הפעולה בין הצדדים, מאז נכרת החוזה עם הגרמנים לפני שמונה שנים. ההספק הסטנדרטי עומד על 510 כ"ס ו-69 קג"מ, אולם במהדורת ה-F1 הצטרפו עוד 25 כוחות סוס שמעמידים את העוצמה המרבית על 535 כ"ס אך ללא עליה בעקומת המומנט. למרות זאת, באסטון מרטין מספרים על שיפור בתגובות המנוע על גבי רצועת כוח רחבה יותר, וזאת בין היתר בסיועה של תיבת 8-מהירויות אוטומטית שזכתה לקיצור בזמני העברה ובבקרת גז-הביניים.
בנוסף לכך, ביצעו אסטון מרטין שדרוגים בכוח ההצמדה, בקשיחות הבולמים, והחליפו את חישוקי ה-20 אינץ' ב-21 אינץ' עליהם הולבשו צמיגי פירלי פי-זירו שפותחו בלעדית עבורה בהשראת הפורמולה 1. האצה ל-100 קמ"ש מסתיימת בסביבות 3.4 שניות והמהירות המרבית היא 315 קמ"ש. מי שיבחר בגרסת הקבריולה מסמרת השיער יאלץ להתנחם ב-3.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 307 קמ"ש, רחמנא ליצלן.
גם אסטון מרטין DBX תהיה שם
חיצונית נבדלות גרסאות ה-F1 עם ספוילרים, ספילטרים ויציבה מונמכת ועל גוף המרכב צבע "רייסינג-גרין" קלאסי של האנגלים עם סממנים ירוקים מודגשים גם בחלל הנוסעים. בתוך כך, הקבינה לא שונה משמעותית מהדגם הסדרתי של הוואנטג' אולם רובה מלוטשת בתמה מושחרת עם ניגודים מגוף המושבים עליהם שכבת אלקנטרה נדיבה ואפשר גם לבחור "חבילה ירוקה" עם קווים זרחניים לאורך הדיפונים.
מנכ"ל אסטון מרטין, טוביאס מורס: "הביצועים הם הלב של כל אסטון מרטין, אך כאשר היא עונדת תג F1® היא חייבת להיות מכונית יוצאת דופן באמת. Vantage כבר הייתה מכונית הספורט הממוקדת ביותר במגוון שלנו, אך בפיתוח מכונית הבטיחות הרשמית, היא הייתה חייבת להיות אתלט אמיתי: חזק יותר; זריז יותר; מיידי יותר ומרגש יותר לנהיגה. וכמובן - מהיר ומסוגל יותר בסביבת מסלול מירוצים. מכיוון שהתעקשתי שהרווחים בביצועים נובעים משיפורים אמיתיים בדינמיקה של המכונית, ולא על ידי התאמת צמיגים המותאמים למסלול התוצאות מדברות בעד עצמן".
אסטון מרטין מציעה את גרסאות ה-F1 תמורת 163 אלף יורו בגרמניה. אפשר לחזק את דגם הקופה בבלמים קרמיים ותקרת קרבון בתוספת של כמה אלפי יורו כבדים.