$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

שחקן סיני חדש בישראל: Seres

טלקאר מתחילה בשיווק מותג Seres שמתגלגל למחוזותינו כל הדרך מסין עם קרוסאובר קומפקטי-חשמלי

ניר בן טובים   27.04.21 - 11:46
Getting your Trinity Audio player ready...
דגם Seres e3 (צילומים: רונן טופלברג)
דגם Seres e3 (צילומים: רונן טופלברג)

המתקפה הסינית על ישראל ממשיכה ללא הפוגה. היום (שלישי) הכריזה חברת טלקאר, יבואנית רכבי Kia בין היתר על התחלת שיווקו של מותג הרכב הסיני Seres בארץ, תת-מותג שפועל כחלק מתאגיד 'דונגפנג-מוטור' ו-'סוקון-גרופ' החל ב-2016. מאחוריו עומדים שני תאגידים גדולים בעלי רשת טכנולוגית מפותחת עם שלוחות בארה"ב (סיליקון ואלי) וכן מתחמי פיתוח ביפן ובאירופה (גרמניה). לאחרונה דיווחו Seres גם על שיתוף פעולה נרחב עם ענקית הסלולר Huawei ברבדים טכנולוגים שונים החל בסוללות ועד ממשקי מדיה ומערכות תקשורת פנים וחוץ. 

חברת Seres, ראשי תיבות ל-Silicon valley electric range, שקודם לכן נודעה בעולם כ-SF מוטור, הציגה את הרכב הראשון שלה בסוף השנה הקודמת, ה-3EV. זהו רכב 5-דלתות, חמישה מושבים המבוסס בחלקו על דגם קיים של דונגפנג בשם גלורי 500, ג'יפון קומפקטי מקבוצת ה-SUV העירונית שמציע מרחבי מחייה דומים לאלה המוצעים בכלי רכב משפחתיים מסורתיים כמו יונדאי איוניק ומקבילים חשמליים כמו GE3 ו-MG ZS. מבחינת פרופורציות הוא נבנה על אורך של 4.39 מ', רוחב של 1.85 מ', בסיס גלגלים של 2.65 מ' וגובה של 1.65 מ'. תא המטען יחסית קטן מהממוצע, כ-320 ל'.

טלקאר תשווק את הדגם ב-4 גוונים: אדום, כחול, לבן ו-אפור, עם רמת אבזור אחת בלבד. בציוד התקני שלו תמצאו רכיבים כמו מערכת מדיה 10.25 אינץ' בעברית מלאה (וויז ופונקציות נוספות יותקנו במהלך חודש מאי), מערכת שמע ששה רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי מלא 10 אינץ', בקרת אקלים דיגיטלית, כיוון חשמלי לנהג והנוסע, חיישני חניה היקפיים, פתחי מיזוג מאחור, משטח טעינה לסלולרי, חימום מושבים לנהג והנוסע, בקרת שיוט, תאורת LED אחורית עם איתות דינמי, גג-שמש פנורמי, מצלמת 360 מעלות, חישוקי 18 אינץ' ועוד. בצד הבטיחותי מספר מצומצם של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות מהיצרן עם בקרת סטיה מנתיב וכן התרעה מפני התנגשות. משמע ללא בקרת בלימה אוטונומית או בקרת שיוט אדפטיבית. לרכב שש כריות אוויר.

מערכת ההנעה החשמלית של ה-3EV מפיקה 163 כ"ס ו-30 קג"מ על בסיס הנעה קדמית. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות ועד מהירות מרבית של 155 קמ"ש. סוללת הרכב, בקיבולת של 52 קווטש מסוגלת להתחבר אל טעינה במתח 350 קילוואט, כלומר כשירה לקבל הזנה מאוד מהירה ולמלא את הסוללה ל-80% בתוך פרק זמן של חצי שעה בתשתית חיצונית (DC).  בעמדה רגילה (AC) ביתית הטעינה תארך כ-8 שעות. טווח הנסיעה על הסוללה נאמד ב-301 קילומטרים בין טעינות לפי מדדי ה-WLTP.

ה-3EV מהווה הצעד הראשון של Seres בענף הרכב החשמלי, אך הוא אינו משקף את מלוא פוטנציאל הטכנולוגיות של היצרן. בשלב השני, בהמשך השנה צפוי המותג לחשוף את סדרת ה-F על רצפה חשמלית מודולארית ומערכות הינע חשמליות הרבה יותר משוכללות וחזקות. אחד מהדגמים, ה-SF5 יגיע לארץ ברבעון רביעי של שנה זו חמוש צמד מנועים חשמליים המפיקים 684 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 ש', עם טווח נסיעה מרבי על הסוללה שנאמד ב-500 קילומטרים עד התרוקנות. בשנה הבאה, נראה בארץ את ה-SF7 שנחשב לספינת הדגל של המותג.

טלקאר מוסרים כי קיבלו הקצאה של 400 כלי רכב, אך לא נוקטים בתחזית מכירות משום שמדובר במותג חדש לגמרי עבור הלקוח הישראלי.

 המחיר ל-3EV בישראל: 140 אלף שקל.

מסגרת האחריות היא ל-5 שנים או 150 אלף קילומטרים לרכב עצמו (המוקדם ביניהם)

מסגרת האחריות לסוללה היא 8 שנים או 150 אלף קילומטרים (המוקדם ביניהם).