תוציאו את הממחטות. אודי מכינה את הקרקע לפרידה מהמכונית הקטנה ביותר שלה, ה-A1. כך עולה לאחרונה מדברים שנאמרו בגלוי על ידי בכירים בחברה הגרמנית ואושרו על ידי מנהל החברה מרקוס דוסמן בימים אלה. לדבריו, אודי גם לא תציע מכונית חשמלית קטנה בעתיד המבוססת עליה. חטיבת הפרימיום הודיעה כי משנת 2026 היא תגלגל לשוק העולמי רק דגמים כל-חדשים מחושמלים לחלוטין.
"לא נעמיד יורשת ל- A1," אמר דוסמן. "אנו יודעים שבעתיד יהיה די קשה לתמחר מנועי בעירה פנימית במגזרים הקטנים יותר כי העלויות יעלו. לכן נעזוב את הסגמנט כי זה לא משתלם", כך הוא מוסיף וסותם את הגולל על חרושת השמועות לפיהן אאודי תצייד את ה-A1 באינסטלציה היברידית. "אין לה התכנות כלכלית", כך העיר בסיכום הדברים.
אודי מצטרפת לפיכך לרשימה לא מצומצמת של יצרני רכב שנוטשים את הסגמנטים הזולים ביותר בגלל רווחיות ירודה והתייקרות תלולה בהתאמת מנועים לתקנות הסביבתיות. החלטות דומות בעבר התקבלו על ידי אופל עבור קרל ואדם, על ידי פורד עבור Ka, על ידי פיג'ו וסיטרואן עבור 108 ודגם ה-C1 ועל ידי רנו עבור טווינגו. בכל המקרים הללו מדובר במכוניות סגמנט A או מכוניות עירוניות, ואילו אאודי A1 היא תת-הקומפקט הראשונה של סגמנט B שנפרדת מהשוק, מהלך חסר תקדים בשנים האחרונות.
כרגע נראה כי ההחלטה מוגבלת לדגם ה"כניסה" של אודי, ואין יסוד להניח שאחיותיה בקונצרן הענק תחלוקנה את גורלה, כמו סיאט איביזה, פולקסווגן פולו וסקודה פאביה (שתי האחרונות חודשו כאמור לאחרונה). אאודי A1 הוצגה לראשונה בשנת 2010, הגיעה לדור השני שלה שהושק בשנת 2018 ועד כה, נמסרו ממנה באירופה הרבה מעל חצי מיליון יחידות. כיום הדגם מוצע בגרסת הספורטבק המסורתית, או עם מרכב סיטי-קרבר מוגבה מעט בגחון ומקושט.
אאודי A1 גרסת City carver
מתי בדיוק תגנוז אאודי את ה-A1 עדיין לא ידוע. בישראל הושקה ה-A1 החדשה לפני כשנתיים וחצי, כך שייתכן שנותרו למודל הנוכחי לפחות שנתיים נוספות לפניו, פלוס רענון קל (נוסף) בדרך. במחצית הראשונה של 2021 מסרה היבואנית צ'מפיון מוטורס קרוב ל-300 יחידות של ה-A1 ספורטבק, רובן בגרסת ה-1.0 ל' טורבו (דגם 30tfsi) לו הספק של 116 כ"ס ותיבת DSG7 תמורת 156 אלף שקלים במהדורות בסיסיות.
אאודי A1 החדשה במבחן. עדיין תכשיט יוקרתי?
מבחן דרכים ב-אאודי A3 החדשה. סמל סטטוס