$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

455 ק"מ בין טעינות: קיה נירו חשמלי בישראל

טלקאר מחממת את הקרקע לקראת המהפכה החשמלית המלאה. משיקה נירו 100% חשמלי ב-180 אלף שקל

ניר בן טובים   02.08.21 - 11:01

תגיות: קיה

Getting your Trinity Audio player ready...

בזמן שהרבה עיניים נשואות אל קיה EV6 החדש, המבוסס בחלקו על יונדאי איוניק-5 ויהיה זמין רק ב-2022, מחויבת היצרנית הדרום קוריאנית לחזק את המומנטום של הטכנולוגיה החשמלית הזורמת במותג באמצעות דגמי ליבה דומיננטים. אחד מהם הוא קיה נירו EV החשמלי שאמנם הושק לפני שלוש שנים במסגרת תערוכת הרכב בפריס, אך רק ממש לאחרונה זכה לעדכון קל וכעת מושק במחוזותינו בפעם הראשונה לצד דגם ה-נירו פלאג-אין, שלדברי היבואנית מחזיק בנתח של 36% ממכירות סגמנט זה בישראל.

ה-נירו EV אינו מאופיין בקווים קוסמטיים מובחנים בצורה בולטת ביחס לשני אחיו, אך כמו כל רכבי ה-EV הוא מצויד בגריל קדמי חסום ואלמנטים בעלי תמה "אקולוגית", סמלים ושקע הטעינה למערכת החשמלית ומגיע על צמיגי 215/55 מולבשים על חישוקי 17 אינץ' סטנדרטיים. גם הפרופורציות כמובן נשארו דומות עם אורך של  4.375 מ', רוחב של 1.8 מ' ובסיס גלגלים של 2.7 מ'. תא המטען שומר על נפח יעיל של 452 ל'.

תא הנוסעים כולל שינויים ארגנומיים כמו במרכז התעלה שם תמצאו מערכת העברת כוח Shift by wire מופעלת חוגה, ומתגים ייחודיים לתפעול הבקרה החשמלית של הרכב. הצג הראשי הוא 8 אינץ' עם ממשקי אפל ואנדרויד, לוח המחוונים הוא 7 אינץ', וכן מגיע עם פתחי מיזוג מאחור, מושבי עור חשמליים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, תאורת LED ושלל מערכות בטיחות מקוריות יצרן.  לנירו גם תפעול מנופים מאחורי גלגל ההגה עם פונקציית אגירת אנרגיה מבלימה ונהיגה על "דוושה אחת" (בלימה בעת הרפיה מדוושת התאוצה).

הצנרת של הנירו מבוססת על מנוע חשמלי אחד המפיק 204 כ"ס ו-40.3 קג"מ על בסיס הנעה קדמית ומתח חשמלי של 356 וולט בסוללת ה-ליתיום איון פולימר של חברת SK אינוושין (ביונדאי Kona ואיוניק למשל הסוללה היא תוצרת LG). זו שוכנת ברצפה מאחורי המושב האחורי עם קיבולת של 64 קווטש, תומכת בטעינה עד 100 קילוואט, והמשמעות היא הזנה מ-20 ל-80% בפחות מ-45 דקות בתשתית מהירה ומספר שעות בקופסא ביתית. ההאצה ל-100 קמ"ש נאמדת ב-7.8 שניות והמהירות המרבית היא 167 קמ"ש. טווח הנסיעה העירוני, לפי מחזור ה-WLTP מצביע על יותר מ-600 קילומטרים, בעוד טווח משולב מסתכם ב-455 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה.

מחיר קיה נירו EV בישראל - 180 אלף שקלים.

מסגרת אחריות: רכב - 5 שנים או 100 אלף קילומטרים (המוקדם ביניהם)

סוללה - 7 שנים או 150 אלף קילומטרים (המוקדם ביניהם).